Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvordan merket dere at baby lå i hodeleie? Her er jeg meget usikker. Har ofte en klump som får plass i håndflaten min oppe ved ribbena mine, og ofte på venstre side. Kjenner også spark/ rulling i høyre siden av magen og oppe ved ribbena. Vanskelig p forklare hva jeg mener med rulling, men er som om en hæl eller noe som er rundt og lite går fra ribbena og ned og opp. Det kjenner jeg også uten på magen. Får ofte masse dult på samme plasser (i siden og ved ribbena) 

Anonymkode: 1150f...6bb

Skrevet

Jeg merket det fordi jeg kjente sparkene oppover.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke alltid så lett å kjenne sikkert. Magen min kjentes som din, men to jordmødre på fødeavdelingen i uke 38,5 var ikke sikre på om kulen i toppen var hodet eller rumpe/hofte. Jeg kjenner også hender nede i magen av og til. 

Skrevet

Kjente sparkene oppover, og så forklarte jordmor hvor jeg kunne kjenne rumpen til babyen. :P

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 32 nå og er litt i villrede selv. Ved forrige kontroll så lå han med hodet ned. Men her er det spark, rulling og bevegelse i alle kanter, gjerne samtidig. Kan få harde spark i ribbeina og sekundet etter då rykker jeg til av spark midt mot skrittet. Han er vel kanskje bare en turner.

Anonymkode: e961a...f33

Skrevet

Det høres ut som magen min bare at jeg har den kulen på høyre side og spark/rulling på venstre side☺ min har hodet ned, så det har nok du også. Klumpen/kulen oppe ved ribbena er nok rumpa og ryggen☺ men har ikke jordmor sagt noe om det?

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Perle skrev:

Det høres ut som magen min bare at jeg har den kulen på høyre side og spark/rulling på venstre side☺ min har hodet ned, så det har nok du også. Klumpen/kulen oppe ved ribbena er nok rumpa og ryggen☺ men har ikke jordmor sagt noe om det?

Okei, får håpe det stemmer :) var på time sist i uke 29, og da sa henne at det var for tidlig å kjenne etter. Skal dit på torsdag, og er rimlig sikker hun sier det samme :P 

Skrevet

Var selv veldig usikker. Kjente spark alle veier egentlig, og når jeg var hod JM i uke 32 mente hu hodet var festet. Etter hvert begynte jeg p kjenne rompa, rygg og kneet. Og da var jeg enig i at han lå oppned 😜

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, pleiepike skrev:

Var selv veldig usikker. Kjente spark alle veier egentlig, og når jeg var hod JM i uke 32 mente hu hodet var festet. Etter hvert begynte jeg p kjenne rompa, rygg og kneet. Og da var jeg enig i at han lå oppned 😜

Festes så tidlig? Er det mulig? :o jeg kjenner masse press mot blæra som om det kiler nederst i magen når jeg går :P var det sånn for deg å? Om du skjønner hva jeg mener 😄 har du født enda? Isåfall, fødte du før termin? :) 

Skrevet

Var visstnok mulig. Men når vannet gikk og jeh da var på kontroll på sykehuset(ble sent hjem i noen timer) var de usikre på hvordan hodet lå. Han lå da skakt med hodet 😳 

Yepp, har nå fått verdens beste sønn. Han kom i uke 38 :) 

Skrevet

....og ja, hdde møøøøe press på blæra 😂

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, pleiepike skrev:

Var visstnok mulig. Men når vannet gikk og jeh da var på kontroll på sykehuset(ble sent hjem i noen timer) var de usikre på hvordan hodet lå. Han lå da skakt med hodet 😳 

Yepp, har nå fått verdens beste sønn. Han kom i uke 38 :) 

Oisann, skummelt😳 Bra alt gikk bra og gratulerer!! 

Kom han fordi hodet var festa tidlig? Eller mer riktig : er det slik at fødselen starter tidligere om hodet er festa såpass tidlig? 

Jeg er usikker, men begynner å lure på om baby er festa her da jeg merker MYE press på blæra uansett om jeg ikke må på do.. Også kvelden før julaften så satt jeg der med forferdelige stikkinger helt nederst i magen og det gjorde vondt å sitte og gå og stå. Da var det ett press på blæra konstant i typ 10-20 min. Så kanskje hodet er festa? 

Ikke godt å si 😜

Skrevet (endret)

Med førstemann festet hodet seg i uke 32. Jeg kunne kjenne akkurat når hodet festet seg. Det var midt på natten og jeg satt i sengen og hadde som vanlig halsbrann fra h&%&/ med dertilhørende kvalme, så jeg fikk ikke sove. Plutselig kjente jeg en skarp smerte nedover i bekkende og som om jeg hadde trykket på en knapp forsvant alt av halsbrann og kvalme. På kontroll uken etter kunne jordmor bekrefte at hodet var festet, noe det ikke hadde vært på kontrollen to uker før. Bortsett fra den kortvarige smerten og noen ukers befrielse fra halsbrann merket jeg ikke noe annet til at hodet var festet. Press på blæra og slikt hadde jeg uansett.

Det er vanlig at hodet fester seg relativt tidlig under første svangerskap og også vanlig at det ikke fester seg i det hele tatt som flergangsfødende. Når hodet fester seg har ingenting å si for når man føder.

Endret av Arkana
Skrevet

Jeg kjente hvertfall veldig godt at mitt ene barn lå i seteleie, hvertfall de siste ukene. Han lå alltid med hodet opp mot høyre side, og jeg kjente en veldig stor, hard klump som da var hodet. Rumpa er mye mindre og spissere, til sammenligning, hvis man skulle kjenne den. Og så hadde jeg masse spark nedover og bakover, mens det kun var lett kiling oppover og på sidene (dvs. hender og armer som rørte på seg).

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Arkana skrev:

Med førstemann festet hodet seg i uke 32. Jeg kunne kjenne akkurat når hodet festet seg. Det var midt på natten og jeg satt i sengen og hadde som vanlig halsbrann fra h&%&/ med dertilhørende kvalme, så jeg fikk ikke sove. Plutselig kjente jeg en skarp smerte nedover i bekkende og som om jeg hadde trykket på en knapp forsvant alt av halsbrann og kvalme. På kontroll uken etter kunne jordmor bekrefte at hodet var festet, noe det ikke hadde vært på kontrollen to uker før. Bortsett fra den kortvarige smerten og noen ukers befrielse fra halsbrann merket jeg ikke noe annet til at hodet var festet. Press på blæra og slikt hadde jeg uansett.

Det er vanlig at hodet fester seg relativt tidlig under første svangerskap og også vanlig at det ikke fester seg i det hele tatt som flergangsfødende. Når hodet fester seg har ingenting å si for når man føder.

Det høres noe ALA likt ut det jeg hadde, det var sånn at jeg satt å sa "au au au au" og den smerten var kun da. Ikke hatt det siden. Innimellom så går jeg å kjenner på at det er noe som presser nedover i magen, som en tung Stein nederst i magen. Fødte du før tiden?

Gjest agnesb
Skrevet

hodet er mye hardere ihvertfall. Her var det nesten litt ovndt og trykke en finger mot «klumpen» øverst.
Mot sltten var det ikke det, fordi det var rumpa :)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres noe ALA likt ut det jeg hadde, det var sånn at jeg satt å sa "au au au au" og den smerten var kun da. Ikke hatt det siden. Innimellom så går jeg å kjenner på at det er noe som presser nedover i magen, som en tung Stein nederst i magen. Fødte du før tiden?

En uke før termin. De to andre, hvor hodet ikke festet seg i det hele tatt, kom på termindagen (nr 2, da hadde jeg masse nedpress og sterke kynnere hele tredje trimester og var bombesikker på at han ville komme tidligere enn førstemann, men så var det altså han som brukte lengst tid) og en uke før (nr 3).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...