Gå til innhold

Fôrbytte fra Hills til Orijen (katt)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på og tilvende pus Orijen fôret. Blander ca 50/50 med det og det gamle Hills fôret. Jeg har ikke observert så mange dager ennå, men jeg føler at avføringen lukter mindre, men at det muligens kommer litt mer avføring enn det pleier. Avføringen er ikke løs. Noen som kjenner til fôrbytte og Orijen/andre lavkarbo fôr? Høres dette normalt ut ? :)

Anonymkode: e4611...eba

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvor mye Pusina mi bæsjer, for det gjør hun stort sett ute. Men det jeg kan si er at jeg tror Orijen er et godt for som også er bra for magen. Pusina har nemlig kronisk mage/tarmkatarr (noe hun drar med seg fra en barndom i vanskjøtsel). Etter å ha prøvd og feilet med for i evigheter, fant vi endelig et for hun tålte, nemlig Royal Canin sensible/sensitiv (både våt- og tørrfor) for sarte mager.

For noen måneder siden ble hun plutselig kjempesyk uten at vi helt fant ut hva som feilte. Men hun sluttet helt å spise og var fryktelig slapp og apatisk. Hun smakte verken vått eller tørt for egen hånd (pote :P) på snart 14 dager, og hadde det ikke vært for at jeg tvangsforet henne med sprøyte, hadde hun ikke overlevd. Hun ble undersøkt opp og ned i mente uten at de fant noe konkret årsak. De konkluderte vel mer eller mindre til slutt med at hun mest sannsynlig var blitt forgiftet av "et eller annet" ute.

Nok om det, poenget var at under denne spisenekten, så forsøkte jeg å lokke i henne alt mulig, og ikke minst hennes vanlige tørrfor (altså RC), som hun har elsket i alle år. Når hun så begynte å kvikne litt til igjen, var det fremdeles bom nekt på alt det jeg hadde forsøkt med av mat (mast med i hennes øyne sikkert..). Jeg tenkte hun nektet ene og alene fordi jeg hadde mast med det, så jeg forsøkte også et par helt nye sorter, uten hell. Men så kom jeg hjem med en pakke Orijen, og hun var solgt fra første bit! :danse:Hun simpelthen elsker det! Hun elsker det faktisk litt for høyt... Jeg tror det er veldig næringsrikt, og Pusina er en slukhals.. Så nå har Pusina gått fra å være formfull til lubben.. Men jeg har sett bæsjen et par ganger, og den er superb! Mao ikke diarè som hun får av så godt som alle andre for. :rodme: 

Endret av Aurora M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...