Jolene Skrevet 5. januar 2016 #21 Skrevet 5. januar 2016 Du ringer enkelt inn og forteller det du vet.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #22 Skrevet 5. januar 2016 (endret) Nå angår dette faktisk alle medlemmene av det norske samfunn. Hvor tror du disse pengene kommer fra? Dette utgjør en utgiftspost i statsbudsjettet. Når denne utgiftsposten blir større vil andre utgiftsposter (eksempelvis skoler, barnehage, sykehus, veier etc.) få mindre penger. Det vil indirekte affektere alle individer i samfunnet. Det er klart at noen reagerer når enkelte får ytelser på galt grunnlag. Videre vil jeg si at jeg synes det er flott at de fleste ikke er så selvopptatte og bryr seg om annet enn bare det som direkte påvirker en selv. Eller mener du også at mishandlede barn bare skal bli hos foreldrene som mishandler dem? Anonymkode: 8e4e0...f21 Endret 5. januar 2016 av Bond 5
pantertante Skrevet 5. januar 2016 #23 Skrevet 5. januar 2016 (endret) Om jeg fikk nyss om en soleklar svindelsak så hadde jeg nok blitt "angiver", ja. Endret 5. januar 2016 av Bond 3
Jerry Lee Skrevet 5. januar 2016 #24 Skrevet 5. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå angår dette faktisk alle medlemmene av det norske samfunn. Hvor tror du disse pengene kommer fra? Dette utgjør en utgiftspost i statsbudsjettet. Når denne utgiftsposten blir større vil andre utgiftsposter (eksempelvis skoler, barnehage, sykehus, veier etc.) få mindre penger. Det vil indirekte affektere alle individer i samfunnet. Det er klart at noen reagerer når enkelte får ytelser på galt grunnlag. Videre vil jeg si at jeg synes det er flott at de fleste ikke er så selvopptatte og bryr seg om annet enn bare det som direkte påvirker en selv. Eller mener du også at mishandlede barn bare skal bli hos foreldrene som mishandler dem? Det er også ekstremt at du trekker linjer til en av historiens største mørketider. Dersom du ikke klarer å se at dette er noe vidt forskjellig synes jeg fryktelig synd på deg. Anonymkode: 8e4e0...f21 ?..og hva har mishandlede barn med en antatt NAVmisbruker å gjøre? Jeg syns like synd på deg, min venn.... ☺
Wenda Skrevet 5. januar 2016 #25 Skrevet 5. januar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet om et par som sier de ikke er samboere for at hun skal få mer penger. Hvordan rapporterer jeg det ? Anonymkode: b1a39...d85 Du sender en Mail til Nav 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #26 Skrevet 5. januar 2016 Jeg kan jo fortelle om egen erfaring når jeg ringte NAV fordi jeg visste om noen som mottok dagpenger, og jobbet svart. Fulltid. Og stedet vedkommende jobbet på var kjent. Men det ville ikke NAV høre på, og svarte at de kun forholdt seg til dokumentene de hadde. Anonymkode: 35113...5be
Gjest ytmnd Skrevet 5. januar 2016 #27 Skrevet 5. januar 2016 Tommel opp TS at du tørr ta tak i disse svindlerene! Grenseløst irriterende at noen kaver til seg fellesskapet sine penger uten at de har krav på det.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #28 Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du var helt uskyldig var det jo ikke noe å sladre på. Det er ikke slik at man blir straffet basert på et tips. Det kreves dokumentasjon. I Norge er det slik at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Dersom man er uskyldig har man egentlig ingenting å bekymre seg for. Anonymkode: 8e4e0...f21 For å si det slik, det ble mye pes med å forklare til familien når de fikk nyss i det. Ikke tro det bare er bare selv om man er uskyldig. Anonymkode: 8ee3b...2aa
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 5. januar 2016 #29 Skrevet 5. januar 2016 Skjønner meg virkelig ikke på folk som snylter på NAV. Hvordan har de samvittighet til å gjøre det? Skammer de seg ikke? Tenk så "farlig" hvis de blir ferska! For ikke å snakke om at de ødelegger for andre mennesker som faktisk trenger pengene
waco Skrevet 5. januar 2016 #30 Skrevet 5. januar 2016 2 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Skjønner meg virkelig ikke på folk som snylter på NAV. Hvordan har de samvittighet til å gjøre det? Skammer de seg ikke? Tenk så "farlig" hvis de blir ferska! For ikke å snakke om at de ødelegger for andre mennesker som faktisk trenger pengene Borgerlønn ville jo fjernet hele problemstillingen om å svindle.
altflyter Skrevet 5. januar 2016 #31 Skrevet 5. januar 2016 Jeg syntes det er helt rett å sladre i en sånn sammenheng. Dette er svindel og det er vel strengt tatt straffbart. Du ringer nav og spør... Som andre sier, så er det slike personer som ødelegger for dem som faktisk trenger og har rett på de pengene
altflyter Skrevet 5. januar 2016 #32 Skrevet 5. januar 2016 2 timer siden, pantertante skrev: Det angår alle at samfunnet blir svindlet for milliarder av kroner. Bra noen har hodet på rett plass. Det handler om holdninger som må endres. Det er sant at i det store og det hele utgjør ikke èn idiot mye penger, men mange bekker små... Det er klart man må melde fra om slikt. Som både du og andre sier, så finnes det veldig mange svindlere. Det de gjør er faktsk å stjele penger fra felleskapet - penger de ikke har rett på. Det eneste riktige her er å melde fra, og det har faktisk ikke med sladring å gjøre. Det er å ta samfunnsansvar! 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #33 Skrevet 5. januar 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet om et par som sier de ikke er samboere for at hun skal få mer penger. Hvordan rapporterer jeg det ? Anonymkode: b1a39...d85 Du ringer eller skriver det til NAV som et tips. De stopper ikke trygda til folk på grunnlag av tips, men de vil ta kontakt med den som står som stønadsmottaker og konfrontere dem med tipset. Jeg har jobbet i NAV og stoppet mange ytelser etter at stønadsmottaker innrømmer at tipset stemmer. Eller at de blånekter der og da, men så går det noen uker, og så melder de fra at de har blitt samboere og at stønaden må stoppes. Anonymkode: 7834f...57d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #34 Skrevet 5. januar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Du sladrer til NAV. 2. de sender ut en bekymringsmelding. 3. Samboerne er neppe registrert i folkeregisteret på samme adresse. Så da sjekker altså NAV opp adressen deres. Hun/han kan påstå å bo et annet sted, og sove hos hverandre, og da regner jeg med at NAV vil sjekke at de begge betaler husleie (hvert sitt sted) - hvis de går så langt til verks. Helt ærlig tror jeg det stopper opp før det. Er ikke for at noen skal snylte til seg penger, men jeg ser heller ikke hvordan du kommer godt ut av dette. Anonymkode: a6740...6c5 Man kan ikke være kjæreste med barnets far og allikevel få overgangsstønad. Anonymkode: 8df82...fe7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #35 Skrevet 5. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan jo fortelle om egen erfaring når jeg ringte NAV fordi jeg visste om noen som mottok dagpenger, og jobbet svart. Fulltid. Og stedet vedkommende jobbet på var kjent. Men det ville ikke NAV høre på, og svarte at de kun forholdt seg til dokumentene de hadde. Anonymkode: 35113...5be Det betyr ikke at de ikke sjekket opp tipset ditt etterpå. Men de har taushetsplikt, så de kan jo ikke fortelle deg noe som helst om saken verken når du ringer, eller etterpå. Jeg har jobbet i NAV tidligere, og jobber i en annen offentlig etat nå, og tips blir tatt imot og sjekket, selv om du ikke får vite noe når du tipser. Anonymkode: 7834f...57d 2
Teardrop Skrevet 5. januar 2016 #36 Skrevet 5. januar 2016 RIng nav servicekontor å spør hvordan du går frem! Idioter som snylter fortjener å bli tysta på! De som faktisk trenger hjelp av nav må slite masse fordi de ike blir trodd pga sånne retards! Jo fler som ødelegger og snylter, jo vanskeligere og mer problemer og utsatte betalinger blir det for de som systemet er laget for- altså de som faktisk trenger denne hjelpen! 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 5. januar 2016 #37 Skrevet 5. januar 2016 Var jeg deg ville jeg tatt bilde av postkassa deres en gang de var borte. Jeg antar de har begges navn på den? Da har du mer bevis til NAV i alle fall. Litt mer enn bare ord.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #38 Skrevet 5. januar 2016 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For å si det slik, det ble mye pes med å forklare til familien når de fikk nyss i det. Ikke tro det bare er bare selv om man er uskyldig. Anonymkode: 8ee3b...2aa Ja vel, så har du en familie som ikke stoler på deg. Kanskje ikke så rart at noen utenfor nærmeste familie da fort mener du er en svindler. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan jo fortelle om egen erfaring når jeg ringte NAV fordi jeg visste om noen som mottok dagpenger, og jobbet svart. Fulltid. Og stedet vedkommende jobbet på var kjent. Men det ville ikke NAV høre på, og svarte at de kun forholdt seg til dokumentene de hadde. Anonymkode: 35113...5be Problemet med slikt er at det er svært vanskelig for NAV å bevise at en person jobber svart. Anonymkode: 8df82...fe7 Endret 5. januar 2016 av Bond 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #39 Skrevet 5. januar 2016 (endret) Flesteparten av trygdesvindlere som oppdages, oppdages pga tips. Det er svært kostnadsbesparende og økonomisk gunstig for samfunnet i fht om NAV skulle ruste opp med utstrakte kontroller. Vi har alle et ansvar overfor samfunnet, herunder for forvaltning av felles goder. Tror NAV har en varslingsportal el liknende. Sjekk nettside. Anonymkode: 0f113...278 Endret 5. januar 2016 av Bond 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #40 Skrevet 5. januar 2016 Her er for øvrig kontaktadresser til NAV Kontroll: https://nav111.wordpress.com/about/ Anonymkode: 8df82...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå