Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet om et par som sier de ikke er samboere for at hun skal få mer penger. 

Hvordan rapporterer jeg det ? :)

Anonymkode: b1a39...d85

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke er registrert på samme adresse, så tviler jeg på at de gidder å lure i buskene for så å storme inn og sjekke hvilke av tannbørstene som er våte

• Liker 5
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Tja, om dette fører til at pengene heller går til mennesker som ikke prøver å lure systemet så støtter jeg forslaget om å rapportere det. Når det er så mange som snylter og trikser til seg penger via NAV burde man melde det inn om man er sikker i sin sak. 

Endret av BabyBlue
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du vite det med sikkerhet?

I så fall så vil jo han bli bidragspliktig og dersom hun mottar stønader som du insinuerer så må bidraget fastsettes og kreves inn via nav og da begynner det liksom å bli litt mye "styr" som jeg tror folk flest ikke gidder for noen kroner. 

Anonymkode: 6958b...9f0

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hvordan tror du? For et spørsmål. Skulle du kontaktet andre enn nav tenkte du? 

Skrevet

Hvordan vet du det da?

AnonymBruker
Skrevet

1. Du sladrer til NAV.

2. de sender ut en bekymringsmelding.

3. Samboerne er neppe registrert i folkeregisteret på samme adresse. Så da sjekker altså NAV opp adressen deres. Hun/han kan påstå å bo et annet sted, og sove hos hverandre, og da regner jeg med at NAV vil sjekke at de begge betaler husleie (hvert sitt sted) - hvis de går så langt til verks.

Helt ærlig tror jeg det stopper opp før det. Er ikke for at noen skal snylte til seg penger, men jeg ser heller ikke hvordan du kommer godt ut av dette.

Anonymkode: a6740...6c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Herregud, blir helt sjokka over holdningene til dette! Syns du virkelig det er greit at noen snylter nav? Dette ødelegger jo for alle som faktisk trenger hjelp av Nav! Grugleder meg til den dagen olja går tom og vi får en haug av bortskjemte og needy befolkning som ikke aner hvem som nå skal betale røyken og rusbrusen dems.

ts: ta kontakt med Nav Kontroll, det er de som behandler mistanker om trygdesvindel. De sjekker dette opp, og om tipset ikke er holdbart så gjør de ikke noe mer med det. Kan ikke skjønne at folk støtter svindel!

Anonymkode: d90f2...983

Endret av Bond
  • Liker 22
Skrevet
10 timer siden, Kontormus skrev:

Hvis de ikke er registrert på samme adresse, så tviler jeg på at de gidder å lure i buskene for så å storme inn og sjekke hvilke av tannbørstene som er våte

Dette er det politiet som gjør, og ikke NAV. Jeg har en slektning som opplevde dette, og ble tatt for svindel- heldigvis...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du vite det med sikkerhet?

I så fall så vil jo han bli bidragspliktig og dersom hun mottar stønader som du insinuerer så må bidraget fastsettes og kreves inn via nav og da begynner det liksom å bli litt mye "styr" som jeg tror folk flest ikke gidder for noen kroner. 

Anonymkode: 6958b...9f0

Det er bare tull. Det er ikke krav om fastsettelse eller innkreving av bidrag via NAV for å få OS. 

Anonymkode: e7bd2...46b

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Du sladrer til NAV.

2. de sender ut en bekymringsmelding.

3. Samboerne er neppe registrert i folkeregisteret på samme adresse. Så da sjekker altså NAV opp adressen deres. Hun/han kan påstå å bo et annet sted, og sove hos hverandre, og da regner jeg med at NAV vil sjekke at de begge betaler husleie (hvert sitt sted) - hvis de går så langt til verks.

Helt ærlig tror jeg det stopper opp før det. Er ikke for at noen skal snylte til seg penger, men jeg ser heller ikke hvordan du kommer godt ut av dette.

Anonymkode: a6740...6c5

Jeg vet om et par stykker som har blitt tatt for dette. Det om minst to gode ting ut av det.

1: de ble dømt til å tilbakebetale alt de urettmessig hadde fått utbetalt.

2: Det hadde en preventiv virkning ved at andre fikk med seg at disse måtte betale tilbake penger og i tillegg fikk fengselsstraff, og dermed avstod fra å gjøre det samme. 

• Liker 12
Skrevet (endret)

Ikke hør på de som mener at du bare skal drite i det. 

Endret av Bond
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Blomsterert skrev:

Hvordan tror du? For et spørsmål. Skulle du kontaktet andre enn nav tenkte du? 

Hæ?

Anonymkode: e8574...cc9

AnonymBruker
Skrevet (endret)

TS: foreslår at du sier ifra til NAV! Blir helt skremt av de som mener dette ikke er viktig å si ifra om.

Mvh

Sportsidiot

Anonymkode: 2535f...6a5

Endret av Bond
  • Liker 10
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: foreslår at du sier ifra til NAV! Blir helt skremt av de som mener dette ikke er viktig å si ifra om.

Mvh

Sportsidiot

Anonymkode: 2535f...6a5

Denne skulle selvfølgelig ikke være anonym.

Endret av Bond
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

man skal være rimelig sikker før man sladrer om andre... jeg fikk ødelagt mye pga ei sur kjerring i familien min som sladra.. og jeg var helt uskyldig... 

Anonymkode: 8ee3b...2aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man skal være rimelig sikker før man sladrer om andre... jeg fikk ødelagt mye pga ei sur kjerring i familien min som sladra.. og jeg var helt uskyldig... 

Anonymkode: 8ee3b...2aa

Hvis du var helt uskyldig var det jo ikke noe å sladre på. Det er ikke slik at man blir straffet basert på et tips. Det kreves dokumentasjon. I Norge er det slik at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Dersom man er uskyldig har man egentlig ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: 8e4e0...f21

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du finner telefonnummeret til Nav der du bor,mog ringer og melder fra. Det er å melde fra om mulig trygdemisbruk, ikke å sladre. Du girden informasjonen du sitter på, alt blir notert og Nav sine folk på slike saker vurderer om det er grunn til å gå videre med undersøkelser av den infoen du har gitt, eller om saken skal legges bort. 

Trygdemisbruk angår oss alle, på lik linje med å melde fra til bv om barn som ikke har det bra hjemme eller på skole/bhg. 

Anonymkode: 66b07...0d3

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...