Gå til innhold

Mulig å spore mistet/stjålet iphone

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet nylig min iphone 6, og lurte på om det var noen måte å finne ut hvor den befinner seg/gjøre slik at den ikke kan brukes lenger av andre? Jeg hadde IKKE aktivert Find my iPhone, så dette alternativet fungerer dessverre ikke. Er det noen som har positiv/negativ erfaring med dette?

Er det noen som helst måte dette kan finnes ut av? 

Hvis jeg melder den savnet/stjålet, kan den spores når den brukes hvis ett annet sim-kort blir brukt? 

Eller noe lignende dette? takk for svar på forhånd

Anonymkode: f7c0d...034

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lærdom: alltid aktivere Find my iPhone....

Du kan alltids anmelde og legge ved nr på mobilen (da mener jeg ikke mobilnummeret, men det skjønte du), slik at hvis den dukker opp under en ransakelse e.l så vet de hvem den tilhører. My guess er at telefonen er long gone.

Anonymkode: 5b133...553

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du melder den stjålet? Er ikke å melde en telefon stjålet det første du gjør da? Er telefonen forsikret, har du reiseforsikring eller annet som dekker? 

Anonymkode: e667a...c3c

Skrevet

Hvis du melder telefonen stjålet, så vil politiet deaktivere den, og den blir ubrukelig i x-antall land :) Men å finne den igjen, blir kanskje en helt annen sak.

Skrevet

Hvorfor ikke aktivere Find My iPhone??? Du har jo kun å takke deg sjøl for det :PFor det finnes nok ikke noen sporingsmulighet så lenge den ikke er aktiv, med mindre du har lagt inn noe program som dine venner kunne spore deg på.

Men å få den deaktivert så den ikke kan brukes, må du nok ta med det teleselskapet du bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...