AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Jeg mistet nylig min iphone 6, og lurte på om det var noen måte å finne ut hvor den befinner seg/gjøre slik at den ikke kan brukes lenger av andre? Jeg hadde IKKE aktivert Find my iPhone, så dette alternativet fungerer dessverre ikke. Er det noen som har positiv/negativ erfaring med dette? Er det noen som helst måte dette kan finnes ut av? Hvis jeg melder den savnet/stjålet, kan den spores når den brukes hvis ett annet sim-kort blir brukt? Eller noe lignende dette? takk for svar på forhånd Anonymkode: f7c0d...034
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Lærdom: alltid aktivere Find my iPhone.... Du kan alltids anmelde og legge ved nr på mobilen (da mener jeg ikke mobilnummeret, men det skjønte du), slik at hvis den dukker opp under en ransakelse e.l så vet de hvem den tilhører. My guess er at telefonen er long gone. Anonymkode: 5b133...553
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Hvis du melder den stjålet? Er ikke å melde en telefon stjålet det første du gjør da? Er telefonen forsikret, har du reiseforsikring eller annet som dekker? Anonymkode: e667a...c3c
Titania Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Hvis du melder telefonen stjålet, så vil politiet deaktivere den, og den blir ubrukelig i x-antall land Men å finne den igjen, blir kanskje en helt annen sak.
tdm900 Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Hvorfor ikke aktivere Find My iPhone??? Du har jo kun å takke deg sjøl for det For det finnes nok ikke noen sporingsmulighet så lenge den ikke er aktiv, med mindre du har lagt inn noe program som dine venner kunne spore deg på. Men å få den deaktivert så den ikke kan brukes, må du nok ta med det teleselskapet du bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå