Gå til innhold

Fjerne du din egne kvinnelig"bart"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppdaget at jeg har noe/litt bart/dun som er et irritasjonsmoment. Det gjelder kun på sidene over overleppa. De er litt mørkere en det lille dunhåret jeg har i resten av ansiktet. Jeg er redd for å fjerne den da jeg helst ikke vil få et større hårproblem. Det er noe omstridt om det vil bli verre men om det skulle vise deg at det stemmer at hårene blir mørkere, hardere og hyppigere i vekst etter fjerning vil jeg angre meg ihjel! 

Vurderer derfor å heller bleke hårene. Men det har jeg INGEN erfaring med.

Noen andre som fjerner/behandler den kvinnelige barten? Hvordan? Hva er din erfaring? Hvilke produkter bruker du? Og hvor lenge har du gjordt det?

Hilsen frøken bart! 

Anonymkode: a254d...ee2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette virkelig synlig bart, eller tenker du på de små hårene på leppa som alle har? 
Fjerner ingenting, fordi det synes ikke med mindre noen ligger oppå ansiktet mitt og stirrer under nesa.

Anonymkode: 8c3be...11a

• Liker 1
Skrevet

Min er lite synlig men vokser den hjemme uansett.. Samler seg av og til brunkrem der

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at det finnes et utmerket, lite redskap som kalles pinsett, som er ypperlig å bruke for hårfjerning på mindre områder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vokser det lille jeg har. Har verken blitt tykkere eller mørkere hår.

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke min var så synlig, var vel heller jeg selv som følte det sånn. Samt at jeg også følte sminken samlet seg litt opp der. Begynte derfor å vokse i salong :) det gjør jeg hver 5 uke :-) veldig fornøyd, og en ting mindre å irritere seg over ☺️

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med bleking! Bruker en krem som er beregnet for ansiktshud som selges på Vita. Har aldri fått noen allergisk reaksjon til tross for tørr hud. Bleker annenhver måned ca.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en blond bart. Jeg hadde latt den være, hadde det ikke vært for at jeg får leppestift i den, og da blir den rød. Såeh... Den fjernes, for leppestiftens skyld! Jeg vokser hjemme med ansiktsvoks fra veet. Huden kan bli litt rød og hissig etterpå, så jeg gjør det ikke dagen før jeg skal noe viktig.

Har ikke opplevd noe kraftigere hårvekst. Heller det motsatte. Er det ikke sånn når man vokser og napper, da? At hårsekken kan skades på sikt og hårene blir færre og tynnere? Det er min erfaring, ihvertfall. Og det er jo spesielt synlig på de istykkernappede øyenbrynene mine (heisann, 90-tallet).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt lys bart, men noen av hårene er lange. Napper innimellom, men synes det gjør så vondt! Vokser derfor som oftest, synes det er mindre vondt. Gjør det selv med voks strips for ansiktet, det blir litt rødt og irritert og noen kviser, så det gjøres når jeg har tenkt å holde med hjemme ihvertfall en dag.

Anonymkode: 5c8c6...5c2

Skrevet

Vokser :) har ikke blitt tykkere/mer hår.

• 2 uker senere...
Skrevet
Den 4.1.2016 at 21.02, toothfairy skrev:

Jeg er veldig fornøyd med bleking! Bruker en krem som er beregnet for ansiktshud som selges på Vita. Har aldri fått noen allergisk reaksjon til tross for tørr hud. Bleker annenhver måned ca.

Hei :) Jeg har prøvd å bleke flere ganger, men føler ikke blekemiddelet fester seg til alle hårene. Har du noen tips? Jeg føler heller ikke at det holder så lenge som annenhver måned, jeg føler blekingen slipper lenge før den tid. Er det noe jeg gjør feil? Jeg har den på maks-maks tid som er 15 minutter.

Jeg har brukt Andrea hårbleking fra Vita som jeg vil tro er den samme som du bruker.

Jeg kan ikke vokse for jeg får bare inngrodde hår, så bleking er det beste alternativet for meg.

Anonymkode: 02df4...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...