AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Det er en gutt i klassen min, som jeg synes så forferdelig synd i. Går i en klasse med 30 stk, så det er jo normalt at man ikke kjenner alle like godt, men jeg er ganske sjenert i tillegg, og føler jeg bare kjenner vennene mine. Men uansett da, det var ikke poenget. Greia med han gutten er at jeg får så vondt inni meg hver gang jeg tenker på ham, for han kan ikke ha det bra, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han har venner i klassa, så det er ikke det, men han er så tynn og han er så stille og ser så trist ut. Har sett ham et par ganger stå i gangen å gråte og jeg har hatt så lyst til å gå bort å bare gjøre ett eller annet, men jeg tørr ikke. Både fordi jeg er sjenert og sikkert ikke hadde klart å si noe uansett, men også fordi det er ikke sikkert han vil at en han bare går i klasse med skal begynne å blande seg oppi ting jeg ikke har noe med. Det var også en gymtime hvor han fikk, tror jeg, et sånt panikkanfall (er det det det heter?). Jeg aner ikke hva som er galt, men jeg vil så gjerne hjelpe, men samtidig tørr jeg ikke. Og ikke vet jeg hva jeg skal gjøre heller. Hva ville dere gjort? Hva tenker dere om situasjonen? Anonymkode: b6181...78b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Er forresten 18 år, og går vg3, om det har noe å si. Ikke gått i klasse med ham før i år, og visste ikke hvem han var før det. Anonymkode: b6181...78b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Små ting som et smil og et hei når dere møtes i korridoren kan kanskje lyse opp dagen hans en smule? Er det et fag han er spesielt flink i? Da kan du kanskje spørre ham om litt fagrelatert hjelp for å bryte isen. Anonymkode: 644e9...2f7 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Små ting som et smil og et hei når dere møtes i korridoren kan kanskje lyse opp dagen hans en smule? Er det et fag han er spesielt flink i? Da kan du kanskje spørre ham om litt fagrelatert hjelp for å bryte isen. Anonymkode: 644e9...2f7 Ja, kan prøve å smile til han. Det burde man egentlig bli flinkere til sånn generelt. Hmm, vet ikke hvilke fag han er flink i, men kan jo prøve å finne det ut Anonymkode: b6181...78b 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Ja smil og si hei til han, anerkjen at han er der sånn at han føler seg synlig og velkommen og ikke usynlig og udugelig.. Neste gang du ser han gråte så gå bort å gi han en klem, du trenger ikke si noe og han trenger ikke å si noe, men en klem betyr alt!!!! Han trenger at noen ser han , håper du tør å være den personen, for om ingen tør det så er det jo ingen som vil hjelpe han </3 Anonymkode: d5b3a...510 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja smil og si hei til han, anerkjen at han er der sånn at han føler seg synlig og velkommen og ikke usynlig og udugelig.. Neste gang du ser han gråte så gå bort å gi han en klem, du trenger ikke si noe og han trenger ikke å si noe, men en klem betyr alt!!!! Han trenger at noen ser han , håper du tør å være den personen, for om ingen tør det så er det jo ingen som vil hjelpe han </3 Anonymkode: d5b3a...510 Men greia er jo at han har venner i klassa som han har kjent lenge og som det ser ut til at han har et godt forhold til å sånn, så tenker at han kanskje vil synes jeg bare trenger meg på om jeg gjør noe? Anonymkode: b6181...78b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men greia er jo at han har venner i klassa som han har kjent lenge og som det ser ut til at han har et godt forhold til å sånn, så tenker at han kanskje vil synes jeg bare trenger meg på om jeg gjør noe? Anonymkode: b6181...78b Nei det vil han nok ikke syntes, han vil nok bli veldig takknemmelig for at noen ser han "bak masken sin" som han har på foran vennene sine. Anonymkode: d5b3a...510 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #8 Skrevet 5. januar 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det vil han nok ikke syntes, han vil nok bli veldig takknemmelig for at noen ser han "bak masken sin" som han har på foran vennene sine. Anonymkode: d5b3a...510 Ok Men jeg vet ikke om han skjuler det for vennene altså, det kan godt være de vet det. Anonymkode: b6181...78b
Gjest lipgloss Skrevet 5. januar 2016 #9 Skrevet 5. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok Men jeg vet ikke om han skjuler det for vennene altså, det kan godt være de vet det. Anonymkode: b6181...78b Start med å gi han et smil når du treffer han og oppnå litt øyenkontakt og la det utvikkle seg fra der,gjerne si et hei til han også,da blir det lettere å ta kontakt etterhvert,du høres ut som et godt menneske og jeg blir så glad over å høre at du har slik medmenneskelighet,det er en utrolig god egenskap du har der,ta alltid vare på den:))
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 Du kan kanskje snakke litt med helsesøster/kontaktlærer på skolen om ham også, slik at hun kan ta en prat med ham på tomannshånd? Supert at du ønsker å hjelpe ham! Det kan være vanskelig å "tre over sine egne grenser" mtp smalltalk og slikt når man er sjenert, men begynn i det små så klarer du det nok! Kanskje du kan sette deg ved siden av ham i timene om dere ikke har faste plasser? Anonymkode: c6ba4...0f5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #11 Skrevet 8. januar 2016 Den 4.1.2016 at 21.43, AnonymBruker skrev: Men greia er jo at han har venner i klassa som han har kjent lenge og som det ser ut til at han har et godt forhold til å sånn, så tenker at han kanskje vil synes jeg bare trenger meg på om jeg gjør noe? Anonymkode: b6181...78b Det kan umulig være negativt for hans del at du prøver å gjøre hverdagen litt lysere for ham! Stå på du! Anonymkode: c6ba4...0f5
Gjest Blomsterert Skrevet 8. januar 2016 #12 Skrevet 8. januar 2016 Den Monday, January 04, 2016 at 21.43, AnonymBruker skrev: Men greia er jo at han har venner i klassa som han har kjent lenge og som det ser ut til at han har et godt forhold til å sånn, så tenker at han kanskje vil synes jeg bare trenger meg på om jeg gjør noe? Anonymkode: b6181...78b Tror du bare kan prøve.Selv om han kanskje vil reagere med å bli litt forlegen,så vedder jeg på at han innerst inne setter pris på at du bryr deg! Vi er blitt redde bare for p være medmenneskelige,og det er utrolig trist! Det ser ikke ut til at han har det helt greit,men fint å se at han har venner.Bare vis at du bryr deg.Er kanskje flere som har sett men ikke tør,så er jo positivt hvis noen gjør :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå