Gå til innhold

Proteinpulver for vegetarianer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vegetarianer, og har det siste halvåret trent styrke jevnlig. Føler ikke at jeg får full utbytte av treningen. Har prøvd å regnet på hvor mye proteiner jeg spiser nå(når jeg prøver hardt å spise mye proteinrik mat), og hvor mye jeg egentlig trenger - og ser at jeg alltif spiser for lite. 

Har derfor bestemt meg for å prøve et proteinpulver. Ønsker et som er vegetarisk, helst av soya kanskje, og ikke med alt for mye kalorier. 

Har sett på disse under, ser de ut som gode alternativer? 

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/soy-pro?LGWCODE=632102;76133;3349&gclid=CIDU7YvUkMoCFar4cgodOswH2g&gclsrc=aw.ds&dclid=CLmW_YvUkMoCFRYEGQod1ZAJPA

http://www.kost1.no/soya-protein-1-kg

Anonymkode: a242c...946

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker oats and whey. Ikke fordi jeg er veganer men fordi jeg ikke tåler melkeprotein så godt. De fleste proteinpulvere er jo laget av myse og biffprotein smaker dritt, så jeg ser ikke helt problemet. Som vegetarianer kan du i grunn innta myse. 

Og btw: proteiner er energi: altså kalorier. Så du må innta kalorier hvis du skal innta proteiner, men uten kalorier går du heller ikke opp i muskelmasse, så.

Anonymkode: 8e2f5...e74

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlige myseproteinpulver er vegetarisk. Er det kanskje vegansk du mener? Altså ikke melkebasert?

Da anbefaler jeg å kombinere ulike typer plantebaserte proteinpulver, rett og slett for å få dekket opp alle aminosyrene du trenger. Planteprotein er ikke komplett protein, med tanke på at det ikke inneholder alle aminosyrene. Derfor bør du kombinere ulike plantekilder for å få full dekning. Du kan for eksempel kombinere erteprotein, risprotein, hempprotein, osv. 

Anonymkode: 91fa0...ba5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...