daisy_dee Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Hei Har du selv eller noen du kjenner dratt alene på tur til utlandet, da for å f. eks lære å surfe, drive med yoga, ridning, trening, etc.? Jeg innser at jeg har røket på en skikkelig smell og blitt ordentlig utbrent. Det føles som om jobben suger all livsenergi ut av meg og jeg har det ikke så bra for tiden.. Har vært (helt/delvis) sykemeldt i ca. halvannen måned og er nå tilbake, men det føles ikke særlig bra. Tanken om en slik type reise har derfor dukket opp, og jeg tenker også at jeg skal være tøff nok til å gjøre det alene. Tror jeg også har godt av det for å være alene med egne tanker og få tilbake litt mestringsfølelse. Jeg er egentlig en veldig sosial person og har lett for å bli kjent med nye mennesker, så det er også en grunn til at jeg kunne dratt alene. Jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal dra og hva det vil koste? Kunne tenke meg å være borte i alt fra 2 uker til 2 måneder, og synes at steder som f. eks Costa Rica, Bali, India, Portugal eller Marokko virker spennende. Kan legge til at jeg er 30 år og derfor helst ikke vil på en camp med bekymringsløse 20/25-åringer Håper noen har tips og triks å dele 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Jeg skrev i en annen tråd ang. Costa Rica. Er på en lignende tur nå her borte, men var også i Costa Rica i fjor. Jeg kan varmt anbefale badebyen Tamarindo. Det er 5 timers kjøring fra San Jose (vi leide taxi som henta oss) evt kan du lande på Liberia flyplass som er nærmere, men da må du ha en ekstra mellomlanding. Jeg leide meg personlig trener i Tamarindo i fjor, trente TRX på stranda I tillegg var jeg på båtturer, dagstur til Nicaragua og vandret inni jungelen. Mens jeg er her nå jobber jeg som volunteer på et prosjekt via Kilroy travels. Er mange unge her, men du kan også ordne dette når du kommer dit. Jeg er godt over 30 selv men det har gått helt fint, alle er veldig hyggelige og laidback her. Kan anbefale Tamarindo Blue Apartments, helt greie leiligheter med kjøleskap etc. Også må du besøke ho norske som driver restaurant ved stranda! Den heter El Coconut eller noe sånt. Supergod mat og koselige omgivelser. Det arrangeres surfekurs og yogakurs på stranda, i tillegg til spansk-kurs. Det står masse oppslag på hotellene etc om dette Og guidede turer og greier. Jeg brukte masse penger i fjor sommer, men det var fordi jeg shoppa mye da vi var innom USA (reiste med 2 venninner). Trenger ikke bli så dyrt! Nå har jeg bodd litt hjemme hos en familie her nede og i morgen flytter jeg over i en leilighet med 2 venner. Vi skal lage litt mat selv og sånt. Flybilletter koster mellom 5000-10.000 kr, avhengig av når på året du drar. Lykke til med å planlegge reise! Fortell gjerne hva du bestemte deg for. Anonymkode: 5848e...2c3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Så spennende! :-) Er selv ikke i jobb grunnet utbrenthet og har tenkt akkurat samme tankene som deg ts, maaange ganger. Har hørt om Dødehavsklinikken der mange med ME tar et opphold (http://www.dodehavstiftelsen.no/) Det må søkes gjennom fastlege (tror jeg), og er passe dyrt for 3 uker (30.000,- ++) Og man må vel kanskje ha offisiell ME-diagnose..? Ellers finnes det vel mye forskjellig utenlands volontør-arbeid som gjøres for kost og losji? Selv kunne jeg tenke meg et litt mer "beskyttet"/tilrettelagt opplegg som det på Dødehavsklinikken siden jeg er for syk til å bare reise et sted og finne ut av alt og aktivisere meg selv. Jeg føler uansett spent med på tråden :-) Anonymkode: 800f1...012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå