Gå til innhold

Søster som lyger om at jeg slår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min har så lenge jeg kan huske løget om at jeg slo hun, sa stygge ting og dyttet hun og så videre. Foreldrene mine, spesielt stefaren min, kommer løpende så fort hun begynner å hylskrike. Så ser de på meg med det styggeste blikket. Jeg får ofte kjeft uten å ha vært i nærheten av hun. Jeg er faktisk livredd søsteren min. Viss hun trakker på en lego og hylskriker så sier hun at jeg trakket på hun og så videre. Hun får mye sympati og trøst. Jeg vet ikke om de tror på meg, men de gidder ikke å sette hun på plass. Har ofte blitt kjeftet huden full når stefaren kommer hjem fra jobb for noe jeg ikke har gjort. Sier hun et stygt ord og de spør hvor hun lærte det fra, så er det alltid meg. Jeg er visst grunnen til at hun er så umulig og hylskriker, banner, kaster og knuser ting. Jeg får ofte høre: Du ser hvor hun har lært det fra.. Jeg tør ikke lengre krangle om å få se på TV, om å få ta chips fra skålen på bordet på lørdager, siden søsteren min visst eier den. Når hun skriker så sier foreldrene mine ofte at ''må du provosere hun, du er den store her, bare la deg gå''. 

Om jeg ser på TV så kan hun komme løpende inn i stuen, ta fjernkontrollen fra meg og skifte kanal. Eller slå av TV'en. Det ender alltid med at hun får viljen sin bare fordi de ikke orker å høre på skriking. Viss jeg sier noe er urettferidig blir jeg alltid hånet og spurt om jeg er 10år? Og at verden er urettferdig, du er den store her, og at de skulle tro jeg var den minste i familien. 

Men det jeg synes er rart er at søsteren lyger til begge foreldrene om at den andre slår og slikt, og da bare himler de med øynene og ler og sier: Jaadaa. Så hvorfor tror de ikke på meg? og hvorfor gjør søsteren min dette, det er vel ikke normalt? Alle andre jeg har vært på besøk hos har en normal familie. Ikke slike som kaster maten av middagstallerkenen og hyler ææsj. Hun er 8 år nå og jeg var ikke sånn når jeg var 8 år.

Anonymkode: 661da...98c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det en lærer eller helsesøster du kan snakke med på skolen? Vi voksne er dessverre langt fra så feilfrie som vi liker å tro, og det kan kanskje hjelpe om en tredjepart kommer inn.

Anonymkode: fe633...2cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gammel er du da?

Anonymkode: c6642...2a8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gammel er du da?

13

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det en lærer eller helsesøster du kan snakke med på skolen? Vi voksne er dessverre langt fra så feilfrie som vi liker å tro, og det kan kanskje hjelpe om en tredjepart kommer inn.

Anonymkode: fe633...2cc

jeg vet ikke helt hva jeg skal si til de. At jeg får mye kjeft hjemme? Føler det ikke er nok alvorlig til at de bryr seg, for en venninne sa hun ble mobbet og de gjorde ingenting før foreldrene ringte rektor. 

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Herregud stakkars. Må være jævlig å få kjent for ting du ikke har gjort og bli behandla på den måten og ''dominert'' over av en på 8 år. Skjønner godt at dette er fullstendig dritt. Jeg hadde nok prøvd å snakke med søsteren din om dette. Tatt henne med ut en tur (hvor som helst) også fortalt henne at du syns hun er urettferdig og slem mot deg. Si at du vil ha et godt forhold med henne, men at hun gjør det vanskelig. Også kan dere prøve å bli enige. Hun er 8 år, hun skal ikke være vanskelig å forhandle med... Hvis det ikke funker, kan du ikke snakke med din mor om dette på to manns hånd? Eller hvis henne denne tråden. Kanskje hun da forstår hvor ille du syns dette er? Lykke til i alle fall! Småsøsken er plagsomme nok fra før av, men når de holder på som din, blir de jo bare enda verre. 

Gjest agnesb
Skrevet

Dette hadde jeg ikke funnet meg i!! Desverre er ikke voksne alltid så sympatiske og rettferdige som vi gjerne vil være.
Ta og snakk med moren din ORDENTLIG kun dere og legg det frem slik som her! Du vikrer da så reflektert og oppegående!
Eller søsteren ja som skrevet over. Prøv å finn ut hvorfor hun gjør det???

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

13

Du må prate om dette med en voksenperson. Har du en tante eller en lærer du stoler på? Det skal jo ikke være sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg vet ikke helt hva jeg skal si til de. At jeg får mye kjeft hjemme? Føler det ikke er nok alvorlig til at de bryr seg, for en venninne sa hun ble mobbet og de gjorde ingenting før foreldrene ringte rektor. 

Bare si det som det er. At lillesøsteren din hele tiden lyver om at du slår å sånn når det ikke er sant og at foreldrene dine tror på henne så du får mye ubegrunnet kjeft.

Skrevet

Siden du allerede har fått kjeft for det her så vil jeg faktisk anbefale deg og gi ungen juling. Så kan hun få kjenne på kroppen sin hva løgn fører til. 

Skrevet

Kan du si det til en voksen?

Skrevet

Vis en voksen denne tråden og det du har skrevet her 

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Film ho og vis det til foreldra dine? Da har dei ikkje akkurat noke valg enn å tru på deg.

Gjest Blomsterert
Skrevet
Den Monday, January 04, 2016 at 18.09, AnonymBruker skrev:

Søsteren min har så lenge jeg kan huske løget om at jeg slo hun, sa stygge ting og dyttet hun og så videre. Foreldrene mine, spesielt stefaren min, kommer løpende så fort hun begynner å hylskrike. Så ser de på meg med det styggeste blikket. Jeg får ofte kjeft uten å ha vært i nærheten av hun. Jeg er faktisk livredd søsteren min. Viss hun trakker på en lego og hylskriker så sier hun at jeg trakket på hun og så videre. Hun får mye sympati og trøst. Jeg vet ikke om de tror på meg, men de gidder ikke å sette hun på plass. Har ofte blitt kjeftet huden full når stefaren kommer hjem fra jobb for noe jeg ikke har gjort. Sier hun et stygt ord og de spør hvor hun lærte det fra, så er det alltid meg. Jeg er visst grunnen til at hun er så umulig og hylskriker, banner, kaster og knuser ting. Jeg får ofte høre: Du ser hvor hun har lært det fra.. Jeg tør ikke lengre krangle om å få se på TV, om å få ta chips fra skålen på bordet på lørdager, siden søsteren min visst eier den. Når hun skriker så sier foreldrene mine ofte at ''må du provosere hun, du er den store her, bare la deg gå''. 

Om jeg ser på TV så kan hun komme løpende inn i stuen, ta fjernkontrollen fra meg og skifte kanal. Eller slå av TV'en. Det ender alltid med at hun får viljen sin bare fordi de ikke orker å høre på skriking. Viss jeg sier noe er urettferidig blir jeg alltid hånet og spurt om jeg er 10år? Og at verden er urettferdig, du er den store her, og at de skulle tro jeg var den minste i familien. 

Men det jeg synes er rart er at søsteren lyger til begge foreldrene om at den andre slår og slikt, og da bare himler de med øynene og ler og sier: Jaadaa. Så hvorfor tror de ikke på meg? og hvorfor gjør søsteren min dette, det er vel ikke normalt? Alle andre jeg har vært på besøk hos har en normal familie. Ikke slike som kaster maten av middagstallerkenen og hyler ææsj. Hun er 8 år nå og jeg var ikke sånn når jeg var 8 år.

Stakkars deg.Du blir behandlet veldig urettferdig.Du skriver saklig og fint,så veldig leit at du ikke blir hørt og trodd.

Den største faren her er nok at lillesøsteren din vil bli manipulerende og vant til å vinne fram med løgn etter som hun vokser opp også.Det er bekymringsfullt.

Kanskje du skal prøve å formidle det til moren din? Si at du skal nok klare deg(bare si det),men at lillesøsteren din blir ødelagt av dette? Hun må bli stilt til ansvar for løgner og manipulasjon.

Vil også råde deg til å snakke med helsesøster eller en annen voksen du har tillit til.Det er jo ikke rett at det skal være sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...