Gå til innhold

Ikke bra nok som venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Den 5.1.2016 at 22.26, AnonymBruker skrev:

For å "klage" litt mer, så føler jeg meg egentlig litt alene for tiden. Selv om jeg ikke var sammen med denne tidligere venninnen det siste halvåret, så sitter den ekle følelsen fortsatt litt i. Jeg har en annen nærmere venninne som jeg ikke har hørt fra i det siste. Den siste uken har jeg vært alene, utenom å være på jobb. Så da tenker jeg at jeg egentlig ikke har så mange mennesker som står meg nær. Familien min bor et annet sted, og ikke har jeg kjæreste.

TS

Anonymkode: 398c5...220

Ta kontakt med henne da vel og se hva som skjer.

Anonymkode: 3aa84...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har hatt en liknende situasjon selv - dog fra andre siden. Kan se at det er vanskelig, men det er viktig å ikke legge for mye press på en enkelt relasjon. Hva et menneske synes om deg og deres forhold er ikke noen objektiv sannhet ift. hvem du er.

Som regel når et vennskap "fases ut", skjer det bevisst fra begges side. Men noen ganger kan det selvsagt være en som føler det mer enn den andre, akkurat som i et forhold. Jeg har en venninne fra videregående jeg var langt bedre venninne med tidligere (ikke bestevenn, men tettere). Jeg har hørt via en felles venn at hun gjerne vil se meg, men jeg er rett og slett ikke veldig interessert i det lenger. Ikke at jeg direkte er imot det - treffes vi tilfeldig er det bare hyggelig. Men mer på det viset at jeg ikke aktivt går inn for det eller rydder tid. 

Om man ser situasjonen utenfra kunne man vel rent overfladisk dratt samme konklusjon som her, at hun ikke er "bra nok". Rett og slett fordi jeg har en del av de tingene noen er opptatt av å ha (et visst utseende, dyr bolig osv.) og hun har ikke det. Men jeg velger overhodet ikke venner slik og har flere venner som lever annerledes enn meg selv. Saken er rett og slett den at jeg føler forskjellene mellom oss er blitt litt mer markante ettersom vi ble voksne. Rent politisk har vi veldig ulike ståsted, og dette var noe som var greit tidligere - jeg har venner med ulikt politisk syn. Men hun er også blitt en veldig politisk person, som deltar mye i debatter, vil diskutere politikk og samfunn hele tiden. Dette kommer derfor opp relativt ofte. Jeg synes det er unødvendig anstrengende å tilbringe tid sammen, og det virker også på meg som om hun er veldig bevisst forskjellene mellom folk. Jeg opplever ikke at hun klarer å senke skuldrene og kun ha en avslappet samtale. Kanskje tenker hun litt som deg, der hun er redd for å bli sett ned på og nettopp derfor blir noe et problem som egentlig ikke er et problem for alle andre. Hadde hun spurt hva årsaken var, hadde jeg nok svart som din venninne - at vi er for forskjellige. 

Anonymkode: 3f13e...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Den venninnen som faset meg ut er definitivt ikke en å kjempe for. Men jeg føler meg bare litt dum i ettertid, for at jeg ikke skjønte det før, pluss at egoet er såret.

Anonymkode: 398c5...220

Kjenner igjen den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...