Gå til innhold

Samboere etter kort tid- har hverdagen innhentet oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Traff min samboer for første gang i midten av juni i år. Var full klaff, og flyttet inn temmelig raskt. Han eier, og jeg leide, så derfor var det egentlig ikke noe vanskelig avgjørelse. Har enda 14 dager igjen på oppsigelsen min på leiligheten min, men har vel igrunn flyttet inn til kjæresten for 2 mnd siden. (altså etter at vi hadde vært sammen i 1,5 mnd.)

Så til spørsmålet: Ting er ikke LIKE rosenrødt lengre. Dvs; jeg får ikke lengre ALL oppmerksomheten. Han gir ikke LIKE mye komplimenter, og er ikke LIKE giret. Er dette normalt? Jeg hadde håpet at den stormende forelskelsen skulle vare litt lengre enn i 3,5 mnd....... altså da tenker jeg på de herlige smilene han ga meg HVER gang han så meg......øynene hans som HELE tiden strålte mot meg...... de kselige lappene jeg fikk om morgenen med at han elsket meg..... det å bli vekket med frokost.....

Han har hatt det VELDIG travelt på jobb i det siste...... er selvstendig næringsdrivende........ og siste 1,5 mnd har stort sett ALT dreid seg om jobben...........Han ser veldig sliten ut........og innrømmer vel at han er sliten og har mye å tenke på når jeg spør-..........

Han vil kjøpe hus med meg.......sier han vil ham barn og gifte seg en dag..........så tviler vel egentlig ikke på at han er glad i meg.....

Men jeg blir litt trist hvis hverdagen skal innhente oss sååå raskt.......hadde håpet på enda en tid med nyforelskelse, koselige hyggestunder mm....

Hva sier dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er nok hverdagen, og den kommer fort.

Men jeg opplever at vi stadig får liksom en ny periode med forelskelse og da er den nesten ennå bedre enn den første.

Jeg har begynnt å be han på date jeg da, selv om vi har kjent hverandre i 6 år, så fungerer dette utmerket og vi ler og koser oss over hvor fjollete vi er :-)

Prøv det da vel, eller lag hjemmelaget pizza og bare nyt hverandres selskap selv om det må være for en liten stund hvis han er veldig opptatt om dagen :-)

Kommer nok mange mange fler gode smil fra han til deg.

Skrevet

Det er jo ikke uten grunn man pleier å vente en liten stund før man flytter sammen.

Dere valgte å flytte sammen etter 1.5 mnd, og det er veeeeldig kort tid. Den første tiden når man har truffet hverandre skal jo være preget av forelskelse, spenning og forventning over det å bli kjent med et annet menneske. Dere har hoppet over et par-tre faser i forholdets naturlige utvikling, og hverdagen har kommet altfor raskt inn i deres forhold.

Finn på ting med venner, vært litt borte fra hverandre, gi dere begge tid og mulighet til å ha alenetid.

Hvis følelsene er sterke og ekte mellom dere, vil dere nok klare å komme på rett spor igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...