Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette tiltaket som har blitt foreslått? Personlig så synes jeg det er greit fordi røyk har aldri gjort noe positivt med folk, det bare gir folk kols og kreft...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God ide. Ingen som er født 2000 eller senere bør ha rukket å begynne å røyke. 

Det vil å gjøre det vanskeligere for de som er eldre og allerede røyker, siden markedet vil bli mindre år for år. 

• Liker 4
Gjest 2Bhonest
Skrevet
1 time siden, Geno skrev:

Hva synes dere om dette tiltaket som har blitt foreslått? Personlig så synes jeg det er greit fordi røyk har aldri gjort noe positivt med folk, det bare gir folk kols og kreft...

Så alle som har sitt daglige arbeid i tobakkbransjen ville hatt det like greit uten den jobben?

Skrevet
1 minutt siden, 2Bhonest skrev:

Så alle som har sitt daglige arbeid i tobakkbransjen ville hatt det like greit uten den jobben?

Om det betyr at færre folk røyker så er det greit for meg. Tobakk bransjen må dø ut og dette er ett steg nærmere

• Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet
33 minutter siden, Geno skrev:

Om det betyr at færre folk røyker så er det greit for meg. Tobakk bransjen må dø ut og dette er ett steg nærmere

Du vet vel i hvilke land som der produseres mest tobakk?

ps. jeg er ikke for røyking, men jeg er ikke for utarming heller og tobakken har gitt mat på bordet til mange som trenger det for å overleve...

Skrevet
Et øyeblikk siden, 2Bhonest skrev:

Du vet vel i hvilke land som der produseres mest tobakk?

ps. jeg er ikke for røyking, men jeg er ikke for utarming heller og tobakken har gitt mat på bordet til mange som trenger det for å overleve...

Jeg bryr meg bare om Norge. Andre land kan gjøre som dem vil. Jeg vil ikke at nordmenn skal røyke og få kols og kreft... Om prisen er at mange mister jobben så er det ok for meg, det er en liten pris å betale for en sunnere og bedre framtid

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper det gjelder alkohol også :)

Anonymkode: 1af1f...f87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt vel overformynderi...iblant må folk få lov til å begå egne feil. Vi er ikke akkurat uopplyste om røyking i dette landet. Forbruket har allerede sunket voldsomt. Et røykfritt samfunn er en fin tanke, men synes heller midler som opplysning er bedre. Røykelov og kunnskap har gjort mye allerede, og ikke minst et alternativ i snus. Jeg frykter at snusen blir neste offer, til tross for at man kan takke den for færre tilfeller lungekreft (sjekk statistikker for Sverige!), og man sliter med å bevise det er farlig.  Det blir litt drøyt. Røyk skader andre også, så røykeloven er fin, men hvorfor forby alt man ikke liker? Er det et helsespørsmål må man også forby slikt som alkohol, rødt kjøtt og sukker. For de født etter 2000...det er for dumt. Om de bare "verner" snusen kan de få mange til å gå over frivillig. Denne politikken de vil føre vil bare føre til et illegalt marked og smugling over en  lav sko. Sikkert også større forbruk av alkohol og narkotika, sikkert også b-preparat. Folket vil ha nytelsesmiddel. 

Anonymkode: b476b...3d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns helsemessig det er et svært godt forslag. Men jeg vil tro staten først og fremst taper på dette fremfor at det blir lønnsomt. Jeg tipper staten er på plussiden, økonomisk, fra skatter og avgifter på tobakken selv om man tar med kostnaden som følger i form av helseskader. 

Anonymkode: f6b53...e57

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns helsemessig det er et svært godt forslag. Men jeg vil tro staten først og fremst taper på dette fremfor at det blir lønnsomt. Jeg tipper staten er på plussiden, økonomisk, fra skatter og avgifter på tobakken selv om man tar med kostnaden som følger i form av helseskader. 

Anonymkode: f6b53...e57

At folk blir sunnere lønner jo seg. Helse er viktigere enn penger :) Jeg vil heller være frisk og fattig enn rik og syk

AnonymBruker
Skrevet

Synes det minner om noe de ville innført i Nord- Korea.. Hehe. Neida, jeg røyker ikke selv, og jeg er heller ikke født etter år 2000, så for min del vil ikke dette gjøre noen skade. Men altså, jeg synes det finnes grenser for hva staten skal bestemme. Da får de heller innføre en bestemmelse om at sykdom som følge av røyking må dekkes økonomisk av den personen eller noe i den dur. Alle er klar over farene ved røyking i 2016, så er det ikke opp til staten å bestemme om individer skal ta den risikoen eller ikke. Jeg ser ikke positivt på en liberal holdning til hva staten kan bestemme over enkeltmennesket. Hva blir det neste? Alle født etter 2005 skal ikke få spise godteri? Alle som er født etter 2003 får ikke kjøpe alkohol? 

Anonymkode: 41814...b45

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Geno skrev:

At folk blir sunnere lønner jo seg. Helse er viktigere enn penger :) Jeg vil heller være frisk og fattig enn rik og syk

Joda, men jeg vill helst dø frisk og fattig, men med en viss selvbestemmelse. Skal vi forby produkter med store mengder sukker også? Fedme er tross alt et vesentlig større problem for folkehelsen en sigaretter. Det faktum at antall røykere også stuper, og har stupt de siste årene gjør også at jeg synes et forbud virker helt unødvendig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei søster som er født på 2000 tallet og jeg vil aller helst at hun ikke begynner å røyke. Både pappa og mamma røyker så en plass må det stoppe! Dette vil hjelpe mye, jeg ber om at dette blir vedtatt. Til helvette med penge tap på bedrifter, jeg synes helse er mye mer viktigere

Sukker er ikke farlig om man ikke overdriver

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp av tobakk, heter det. Ikke tobakk kjøp. Benevnelsen tobakk-kjøp kan også brukes

Anonymkode: 470dc...865

Gjest supernova_87
Skrevet
4 timer siden, Geno skrev:

Jeg har ei søster som er født på 2000 tallet og jeg vil aller helst at hun ikke begynner å røyke. Både pappa og mamma røyker så en plass må det stoppe! Dette vil hjelpe mye, jeg ber om at dette blir vedtatt. Til helvette med penge tap på bedrifter, jeg synes helse er mye mer viktigere

Sukker er ikke farlig om man ikke overdriver

Så du klarer ikke å se at lønn har innvirkning på helsa til folk? I de landene der det produseres mest tobakk vil mange mennesker miste jobben, noe som igjen vil ha innvirkning på deres helse, og evne til å overleve og leve gode liv. I flere land er tobakkproduksjonen det som gir størst eksportinntekt. Det er helt klart at mange steder er ikke forholdene for de som jobber på tobakkplantasjene alt for dårlige, men samtidig er det en kjensgjerning at de trenger jobbene.

Den 01/04/2016 at 18.05, Geno skrev:

Om prisen er at mange mister jobben så er det ok for meg, det er en liten pris å betale for en sunnere og bedre framtid

Sunnere og bedre fremtid for hvem? De som mister jobben, hva med deres fremtid? Blir den sunnere og bedre?
Men, det var jo sant, du brydde deg ikke om andre enn nordmenn sa du.

Skrevet

Latterlig!!! 😈

AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, January 04, 2016 at 16.12, Geno skrev:

Dette blir ikke gjennomført.  Når folk er over 18, så skal de umyndigjøres? 

Anonymkode: 48a57...ea1

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Rainstorm skrev:

Så du klarer ikke å se at lønn har innvirkning på helsa til folk? I de landene der det produseres mest tobakk vil mange mennesker miste jobben, noe som igjen vil ha innvirkning på deres helse, og evne til å overleve og leve gode liv. I flere land er tobakkproduksjonen det som gir størst eksportinntekt. Det er helt klart at mange steder er ikke forholdene for de som jobber på tobakkplantasjene alt for dårlige, men samtidig er det en kjensgjerning at de trenger jobbene.

Sunnere og bedre fremtid for hvem? De som mister jobben, hva med deres fremtid? Blir den sunnere og bedre?
Men, det var jo sant, du brydde deg ikke om andre enn nordmenn sa du.

Hvor mange ganger må jeg si det? Jeg gir blanke faen i de som mister jobbene. De burde tenkt seg om før de begynte å jobbe i en draps industri...

Overrasket over at du faktisk vil at folk skal tjene penger på å ødelegge andre sine helser 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir ikke gjennomført.  Når folk er over 18, så skal de umyndigjøres? 

Anonymkode: 48a57...ea1

Hvorfor skulle de blitt det?

Skrevet
12 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Latterlig!!! 😈

Jaha, så du vil at nådagens ungdom skal få kols og kreft om 50 år? Hm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...