Gå til innhold

Fikk min store kjærlighet, vennene dro!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært så heldig å fått meg kjæreste, og vi har vært venner i 6 år. Jeg var singel i 4 år før vi ble sammen, og før den tid gjorde jeg alt for vennene mine, dro mye ut, og var meget sosial. Jeg har alltid vært 5 hjulet på vogna til alle vennene mine med deres kjærester før jeg fikk meg kjæreste. Nå kjenner jeg en ro i livet jeg ikke har kjent på lenge, og jeg er vel på mange måter lykkelig. Vi er 25 år gamle, og vi har allerede begynt å planlegge oppussing og etter en del heftige diskusjoner gjorde vi oss enige om å kjøpe boplass. Ja, livet mitt smiler i alle retninger og endelig er det min tur å få orden på livet. Men jeg merker at alle vennene jeg trodde var gode venner de har forsvunnet. Den dagen jeg plutselig ikke ble med ut lengre, og den dagen jeg fortalte de at jeg følte for å bli voksen fikk jeg beskjed om at jeg hadde forandret meg til noe negativt. Disse vennene har alltid vært litt umodne, og 2 av de har har rusproblemer og det virker på meg som om de misliker at livet mitt er bra...Jeg tok også avstand til 3 av disse vennene ganske tidlig, da jeg ikke orket å være en del av deres miljø lengre, og om jeg sender de en melding å spør om hvordan det går med de får jeg ikke noe svar. Uansett, jeg har da ei venninne igjen og hun betyr veldig mye for meg. Resten kan jeg ikke kalle ordentlige venner, men mer bekjente. Så her sitter jeg, og jeg lurer på om det er normalt å ha mindre antall venner når man finner seg kjæreste, samt begynner å etablerer seg? Og jeg har det ganske bra, men jeg savner det å ha litt flere venner i ny og ned.  Jeg studerer enda å jeg vurderer nå å prøve å finne meg nye venner på studiet, men jeg tror det kommer til å bli vanskelig fordi alle har funnet sin klikk.. 

Ellers har jeg ingenting å klage på, selv om jeg savner de gamle vennene mine i ny og ned så har vi ingenting til felles lengre. Jeg har faktisk ikke behov for mange venner, men en venn til hadde vært perfekt. Jeg har lyst på barn om ikke så lenge, og jeg vet at de vennene jeg hang med før er ingen jeg ønsker i nærheten av mine fremtidige barn, så jeg er veldig glad jeg ikke har kontakt med de lengre. Men hvordan finne nye?

Anonymkode: 3fb31...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dwight

Vennene dine dro ikke, du kastet dem bort. Bra du har det fint uten dem, men du kan ikke legge skylden på de for et valg du tok. 

Du får prøve deg blant studentene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Dwight skrev:

Vennene dine dro ikke, du kastet dem bort. Bra du har det fint uten dem, men du kan ikke legge skylden på de for et valg du tok. 

Du får prøve deg blant studentene. 

Mulig jeg har forklart meg dårlig her, men det som skjedde var at når jeg begynte å drive på med kjæresten min så likte de ikke den jeg ble. De synes ikke den kjedelige meg var noe moro å være med lengre, og hver gang jeg ikke ble med ut ble jeg mobbet og hengt ut. I tillegg så har de aldri behandlet meg noe spesielt bra, og vennskapet vi hadde før var bygd på alkohol og festing. Så på en måte valgte jeg de bort for en stund, og jeg håpet at de skulle skjerpe seg men dessverre skjedde ikke dette. 

Ja, jeg skal prøve å finne nye venner på studiet. Gruer meg litt, men jeg skal uansett prøve! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vennene dine dro ikke. Det er du som fikk deg.kjæreste og nedprioriterte de. Du skriver jo også at du selv tok avstand fra noen av de pga rusproblemer så da er det ikke rart de ikke gidder å forholde seg til deg heller. 

Anonymkode: fcdbf...6bd

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg har forklart meg dårlig her, men det som skjedde var at når jeg begynte å drive på med kjæresten min så likte de ikke den jeg ble. De synes ikke den kjedelige meg var noe moro å være med lengre, og hver gang jeg ikke ble med ut ble jeg mobbet og hengt ut. I tillegg så har de aldri behandlet meg noe spesielt bra, og vennskapet vi hadde før var bygd på alkohol og festing. Så på en måte valgte jeg de bort for en stund, og jeg håpet at de skulle skjerpe seg men dessverre skjedde ikke dette. 

Ja, jeg skal prøve å finne nye venner på studiet. Gruer meg litt, men jeg skal uansett prøve! :)

Og likevel syter du istedet for å bruke det som en anledning til å skaffe deg bedre venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ditchet vennene dine i håp om at de skulle endre seg, og det gjorde de ikke?

Livet kan noen ganger være så hardt.. :rolleyes:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gratulerer med ny kjæreste! Det høres ut som at livet ditt har blitt veldig mye bedre, og det må du bare tviholde på. Når man får seg kjæreste er det lett å komme inn i en liten boble som bare du og kjæresten deler, og man forandrer seg kanskje litt for å tilpasse seg partneren, uten at man blir en helt annen person selvfølgelig. Bare noen biter i puslespillet som omrokkeres litt :)
Du har blitt mer voksen, fester mindre, har rett og slett slått deg til ro med oppussing av hus, planlegging av barn osv, noe som ikke helt passer til det livet og de vennene du hadde før. Og så rett du gjør! Man skal ikke være ungdom hele livet, en gang må man sette seg ned og tenke over hvordan man skal leve, og du har funnet ut at du vil stifte familie. Flott! At vennene dine ikke er helt med på de notene må du bare akseptere.

Nei, skaff deg nye venner, noen du har ting til felles med. Kanskje andre som ønsker å stifte familie. Det finnes alltid personer der ute som har plass til en venn til, så ikke gi opp :)

Anonymkode: 642d1...33c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger venner som er i samme situasjon som deg, og de dukker nok opp. Etterhvert som man blir mer og mer etablert, ser man også at man har mindre til felles med de single vennene. Jeg kan kun snakke for min egen del, og jeg tviholdt på mine single venninner så lenge jeg kunne. Det funket sånn noenlunde helt til jeg fikk barn, da opplevde jeg null interesse fra dem. Noen faset meg ut, og ei sa rett ut at jeg ikke var interessant for henne lenger. Heldigvis åpnet en ny verden seg for meg, og det er flust av barnehage-/skolemammaer som gjerne tar en kopp kaffe (eller en flaske vin) med meg. Men vit at du nå er i en mellomfase, og du faller litt mellom to verdener. Jeg husker den tiden, og det kunne være litt ensomt, spesielt siden min mann reiste mye da. Men om du har kjæresten hjemme, synes jeg dere skal nyte hverandre så mye dere kan😊

Anonymkode: f573d...a82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Den Monday, January 04, 2016 at 15.43, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært så heldig å fått meg kjæreste, og vi har vært venner i 6 år. Jeg var singel i 4 år før vi ble sammen, og før den tid gjorde jeg alt for vennene mine, dro mye ut, og var meget sosial. Jeg har alltid vært 5 hjulet på vogna til alle vennene mine med deres kjærester før jeg fikk meg kjæreste. Nå kjenner jeg en ro i livet jeg ikke har kjent på lenge, og jeg er vel på mange måter lykkelig. Vi er 25 år gamle, og vi har allerede begynt å planlegge oppussing og etter en del heftige diskusjoner gjorde vi oss enige om å kjøpe boplass. Ja, livet mitt smiler i alle retninger og endelig er det min tur å få orden på livet. Men jeg merker at alle vennene jeg trodde var gode venner de har forsvunnet. Den dagen jeg plutselig ikke ble med ut lengre, og den dagen jeg fortalte de at jeg følte for å bli voksen fikk jeg beskjed om at jeg hadde forandret meg til noe negativt. Disse vennene har alltid vært litt umodne, og 2 av de har har rusproblemer og det virker på meg som om de misliker at livet mitt er bra...Jeg tok også avstand til 3 av disse vennene ganske tidlig, da jeg ikke orket å være en del av deres miljø lengre, og om jeg sender de en melding å spør om hvordan det går med de får jeg ikke noe svar. Uansett, jeg har da ei venninne igjen og hun betyr veldig mye for meg. Resten kan jeg ikke kalle ordentlige venner, men mer bekjente. Så her sitter jeg, og jeg lurer på om det er normalt å ha mindre antall venner når man finner seg kjæreste, samt begynner å etablerer seg? Og jeg har det ganske bra, men jeg savner det å ha litt flere venner i ny og ned.  Jeg studerer enda å jeg vurderer nå å prøve å finne meg nye venner på studiet, men jeg tror det kommer til å bli vanskelig fordi alle har funnet sin klikk.. 

Ellers har jeg ingenting å klage på, selv om jeg savner de gamle vennene mine i ny og ned så har vi ingenting til felles lengre. Jeg har faktisk ikke behov for mange venner, men en venn til hadde vært perfekt. Jeg har lyst på barn om ikke så lenge, og jeg vet at de vennene jeg hang med før er ingen jeg ønsker i nærheten av mine fremtidige barn, så jeg er veldig glad jeg ikke har kontakt med de lengre. Men hvordan finne nye?

Det ser ut til at du har hatt disse vennene fordi de var de eneste du hadde.Du virker nedlatende i måten å både snakke til dem på,og om dem på.Etter at du fikk kjæreste altså.Så de har jo helt rett,du forandret deg til det verre.Eller,du hadde endelig noen sndre enn dem,og da viste du hvem du egentlig var.

Akkurat sånn fremstår du.Så hva er det du ikke forstår her? Men husk et ordtak : hovmod står for fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ny og NE! Det er månefaser. Skal du bruke uttrykk så bruk dem i alle fall riktig. 

Anonymkode: 5faa7...129

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaringer ift dette emnet minner svært mye om dine. Når det gjelder miljøene flertallet av disse gamle vennene dine liker å henge i, er det deres tap at dere ikke er så gode venner mer. 

For å vinne nye venner må du oppsøke miljøer du tror du kan trives i, og være svært utadvendt når du er der. Må tenke over hvilke nye hobbyer du kanskje kan begynne med, eller om du ønsker å bli frivillig for en eller annen hjelpeorganisasjon for eksempel. 

Anonymkode: 60c6e...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde mye av det samme med deg når jeg var med min eks. da gikk jeg fra å være en person med mange "venner" altså bekjente. Etter dette forholdet tok slutt, fant jeg ut hvem som var igjen og det var ekte venner som ikke gav opp på meg :) Mange legger ikke merke til det selv når de får kjæreste, men de distanserer seg automatisk fra venner, da de tilbringer mest tid med sin kjære. Det er logisk for mange, men viktig å ikke glemme vennene sine og forvente at når du har tid så skal de alltid ha tid til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Litt rar overskrift. Du får det til å virke som at vennene dine ditcha deg fordi du fikk deg kjæreste, mens det i realiteten er du som har ditchet dem fordi du nå har funnet ut at du er for god til å henge sammen med disse "barnslige" vennene dine som i tillegg driver med rus, som du ikke liker. Det virker for meg som at du har hengt med dem i mangel på noe bedre, og når noe bedre så dukket opp (dvs din kjæreste) så trengte du ikke disse vennene lenger. Men så sitter du kanskje å føler deg litt ensom innimellom, fordi du innser at du ikke kan henge med typen 24/7, og blir så sur og skuffet når de vennene du ditchet og som du ikke anser som bra nok, ikke gidder å kaste bort mer tid på deg.

Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...