Gå til innhold

Bosted mellom oslo og gardermoen

Anbefalte innlegg

Gjest Liss84
Skrevet

Vi tenker på å flytte til sommeren. Nå leier vi en meget fin leilighet i Follo området men vi trives ikke utenfor leiligheten. Vi er avhengig av kollektiv og jobber i Oslo. Har lyst å prøve oss på "nordsiden" av oslo men er ikke så kjent oppover den veien. Vi har familie i groruddalen og kunne tenke oss å bo ikke så altfor langt unna de.. er det noen som har tips til rolige steder med gåavstand til butikk, barnehage og kollektiv transport inn til oslo? Barnevennlig og helst et byggefelt. Og fine leiepriser, maks 12000 kr. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor rett ved Frogner i Sørum. Midt mellom Oslo og Gardermoen. Her går det tog og buss til Oslo og Lillestrøm, er noen få butikker, skole, barnehage, bibliotek osv. MEN, jeg vet ikke hva det koster å leie.

Vi trives veldig godt i området :)

AnonymBruker
Skrevet

Busted mellom Oslo og Gardermoen.

Anonymkode: 40b27...5c7

Skrevet

Er jo bare å se på kartet og google tettstedene nordover langs E6 som ser innbydende ut. 

Kløfta har grei kollektivforbindelse sørover. Men Dal-Drammen toget stopper på en hel del steder i tillegg til Kløfta. 

Skrevet

Lillestrøm sentrum? 10 min til Oslo sentrum og 10 min til Gardermoen (med flytoget)

Skrevet

Hvor stor må leiligheten være?

AnonymBruker
Skrevet

Jessheim 

Anonymkode: d56f7...ab1

Gjest Liss84
Skrevet
1 time siden, prt90 skrev:

Hvor stor må leiligheten være?

Minst to soverom, stue og kjøkken, bad, veranda eller hage. Den vi har nå er 85 kvadrat men kan godt ha mindre, men ikke mindre enn 70 tror jeg 

Gjest Liss84
Skrevet
1 time siden, Wit skrev:

Jeg bor rett ved Frogner i Sørum. Midt mellom Oslo og Gardermoen. Her går det tog og buss til Oslo og Lillestrøm, er noen få butikker, skole, barnehage, bibliotek osv. MEN, jeg vet ikke hva det koster å leie.

Vi trives veldig godt i området :)

Takk for svar :)

Skrevet
2 timer siden, Liss84 skrev:

Minst to soverom, stue og kjøkken, bad, veranda eller hage. Den vi har nå er 85 kvadrat men kan godt ha mindre, men ikke mindre enn 70 tror jeg 

Lykke til med å finne en slik leilighet til maks 12000. Det blir ikke lett i Akershus. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

http://m.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=69221571&no_of_bedrooms_from=2&price_to=12000&location=0.20061&ref=fas

Altså, jeg ville gått for Stovner evnt. Skjetten, Kjeller, kanskje Kløfta. Hvorfor nærme Gardermoen? Med barn ville jeg og vurdert å bosette meg på Lambertseter, Ulsrud, Bøler, Oppsal. Det går flybuss til Gardermoen fra de fleste steder øst for Oslo på under en time.

Dette blir nok litt vanskelig med deres budsjett. Skjønner forøvrig ikke hvorfor dere ikke trives i Follo, det er ikke nødvendigvis så veldig anneledels andre steder rundt byen. 

Anonymkode: c2cc2...2a0

• Liker 1
Gjest Liss84
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://m.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=69221571&no_of_bedrooms_from=2&price_to=12000&location=0.20061&ref=fas

Altså, jeg ville gått for Stovner evnt. Skjetten, Kjeller, kanskje Kløfta. Hvorfor nærme Gardermoen? Med barn ville jeg og vurdert å bosette meg på Lambertseter, Ulsrud, Bøler, Oppsal. Det går flybuss til Gardermoen fra de fleste steder øst for Oslo på under en time.

Dette blir nok litt vanskelig med deres budsjett. Skjønner forøvrig ikke hvorfor dere ikke trives i Follo, det er ikke nødvendigvis så veldig anneledels andre steder rundt byen. 

Anonymkode: c2cc2...2a0

Hvorfor vi ikke trives i Follo er ikke relevant. Og vi vil ut av oslo området, og ikke vil vi nedover mot bærum og den veien, så da blir det nordover.

Skrevet

Jeg gjorde et lite Finn-søk for deg i det området du tenkte på, pluss litt øst, vest og nord for det. 
Du kan jo se litt på hva du får for pengene på de ulike stedene, hva det vil koste i transport å bo der, og velge deg ut noen områder du liker. "Mellom Oslo og Gardermoen" blir veldig generelt. 

http://m.finn.no/realestate/lettings/search.html?location=0.20003&location=1.20003.20058&location=1.20003.20049&location=1.20003.20059&location=1.20003.20057&location=1.20003.20050&location=1.20003.20053&location=1.20003.20056&price_to=12000&no_of_bedrooms_from=2

AnonymBruker
Skrevet

Follo er ganske stort, hvor i Follo trives dere ikke da? Er dere åpne for en annen kommune innad i Follo?

Anonymkode: bc26b...ec7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...