Gå til innhold

Å ikke invitere én av to (gift par) på bakgrunn av dårlig oppførsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg om et års tid, og vi sitter med siste rest av hvem vi skal invitere. Kort sagt; en av mine beste venninner er gift med en idiot. Han har likevel blitt invitert i andre venninners sine bryllup, men lager kvalm stort sett hver gang (blir for full, kommer med upassende kommentarer, skal kverulere på alt og har null filter).

Han har spesielt vært idiot mot meg, noe som gjorde at venninna mi og jeg mistet kontakten en stund (hun tok hans side), men vi er venninner igjen nå. Jeg har lenge tenkt at jeg kommer til å invitere begge fordi jeg vet venninna mi ikke kommer om jeg ikke gjør det (og hun kommer aldri til å tilgi meg dersom jeg ikke inviterer dem begge), og istedet ha et par kompiser som "passer på" at han oppfører seg, og ber ham dra om det eskalerer.

Jeg har også tenkt på å snakke med personen selv om dette, evt snakke med venninna mi om det, men jeg vet det ikke blir tatt godt opp - noe jeg jo skjønner.

Men min kjære nekter å invitere denne fyren da han "mislikte fyren etter 10 sekunder", "ikke sjans om jeg inviterer noen som gjentatte ganger har vært ufin mot dama mi", "har mest lyst til å slå ned fyren" og "det er min dag også".

Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke miste venninna mi, men kvier meg også for å ha denne fyren i bryllupet mitt. 

Trenger så sårt råd.

Anonymkode: 59f43...f9e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvordan forsvarer venninna di å invitere et menneske som tidligere har spolerer alt av selskaper du har vært i?

• Liker 24
Skrevet

Hør på forloveden din. Det er hans bryllup også! Hvorfor må du på liv og død ha en fyr som lager kvalme der? Venninnen din kommer kanskje ikke, men skal ikke de andre gjestene dine få ha en fin dag da? Blir det så himla kult for dem med en idiot som lager bråk der? 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Om mannen din absolutt ikke vil ha ham med, så tror jeg at jeg ville invitert henne men ikke ham og forklart hvorfor. Så får hun bare velge. Det er din og mannen din sin dag, og ingen vil ha en gjest som lager kvalm og må ha barnevakter til å passe på ham.

Anonymkode: d6829...968

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Han blir sikkert bare glad til for å slippe å gå. De fleste menn ville blitt det.

Anonymkode: 2ce3b...2ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Kontormus skrev:

Og hvordan forsvarer venninna di å invitere et menneske som tidligere har spolerer alt av selskaper du har vært i?

Hun lever i fornektelse tror jeg...og mener at jeg har "egget" ham opp til dårlig oppførsel.

11 minutter siden, Purple Basil skrev:

Hør på forloveden din. Det er hans bryllup også! Hvorfor må du på liv og død ha en fyr som lager kvalme der? Venninnen din kommer kanskje ikke, men skal ikke de andre gjestene dine få ha en fin dag da? Blir det så himla kult for dem med en idiot som lager bråk der? 

Nei, det er nettopp det. Men jeg tenker at det er noen år siden sist vi var i selskap med ham, så kanskje han har blitt litt voksnere...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om mannen din absolutt ikke vil ha ham med, så tror jeg at jeg ville invitert henne men ikke ham og forklart hvorfor. Så får hun bare velge. Det er din og mannen din sin dag, og ingen vil ha en gjest som lager kvalm og må ha barnevakter til å passe på ham.

Anonymkode: d6829...968

Jeg vil jo ikke at mannen min skal få skylden heller, det vil jo uansett være pga meg og det vet jeg hun ikke vil forstå.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han blir sikkert bare glad til for å slippe å gå. De fleste menn ville blitt det.

Anonymkode: 2ce3b...2ab

Tenker ikke på ham, tenker på henne. Om han er borte/syk/ikke gidder komme den dagen så blir jeg ikke lei meg.

Skrevet

Jeg hadde ikke invitert noen som ikke hadde vett til å oppføre seg. Så kan venninnen din selv velge m hun vil komme eller ei. Forstår godt forloveden din som ikke vil la tosken komme å ødelegge deres dag. 

• Liker 12
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Inviter venninnen din du, så kan hun velge selv om hun vil komme eller ikke. Skjønner godt at dere ikke vil invitere han med.

Skrevet

Spør om hun kan garantere at han ikke finner på noe som legger demper på stemningen. Hvis hun ikke kan garantere det, forklar at du ikke ønsker å risikere å få bryllupsfesten ødelagt, og invitér bare henne. Hun burte egentlig skjønne det, selv om det er kjipt å være bekjent av å ha en ektefelle som ikke er ønsket i selskaper pga. dårlig oppførsel.

Jeg tipper han ryker ut av dette fellesskapet etter hvert, hvis det du har skissert er normen...

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville gitt fanden i å invitere det paret. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kontormus skrev:

Spør om hun kan garantere at han ikke finner på noe som legger demper på stemningen. Hvis hun ikke kan garantere det, forklar at du ikke ønsker å risikere å få bryllupsfesten ødelagt, og invitér bare henne. Hun burte egentlig skjønne det, selv om det er kjipt å være bekjent av å ha en ektefelle som ikke er ønsket i selskaper pga. dårlig oppførsel.

Jeg tipper han ryker ut av dette fellesskapet etter hvert, hvis det du har skissert er normen...

Han har allerede røket ut, han blir ikke invitert mer - fordi vi aldri gjør noe sammen alle sammen mer da han lager kvalm. Så på sett og vis har han ødelagt for alle, men det er jeg som nå må "sette ned foten". 

1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg ville gitt fanden i å invitere det paret. 

Hun er en av mine beste venninner, hun blir invitert uansett.

Skrevet

Hør på din forlovede, samtidig som du snakker med venninnen din; som du selvsagt skal invitere.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har allerede røket ut, han blir ikke invitert mer - fordi vi aldri gjør noe sammen alle sammen mer da han lager kvalm. Så på sett og vis har han ødelagt for alle, men det er jeg som nå må "sette ned foten". 

Jeg tenkte mer på at venninna de ikke gidder mer med han etter hvert, hvis han er så lite sjarmerende som du beskriver. 

Men i eget bryllup ville jeg ikke ikke tatt sjangsen, for den opplevelsen får du bare en gang. 

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, men da må du ta med ham på kjøpet, for jeg regner med at partnerne til resten av venninnene blir invitert med og da blir det dårlig gjort å invitere henne uten mannen sin. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Kontormus skrev:

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, O.G. skrev:

Vel, men da må du ta med ham på kjøpet, for jeg regner med at partnerne til resten av venninnene blir invitert med og da blir det dårlig gjort å invitere henne uten mannen sin. 

Det er jo nettopp dette som er dilemmaet...

(Og beklager, Kontormus, men siteringen hang seg opp)

Skrevet

Som jeg ser det så har du tre valg:

1. Inviter venninna - hun blir sur fordi mannen hennes ikke blir invitert

2. Inviter ingen av dem - hun blir sur fordi ingen av dem ble invitert.

3. Inviter begge- brudeparet blir sure og mange av gjestene også antakelig. 

Så tallmessig er det nok lurest å velge 1 eller 2, og jeg ville definitivt valgt en av dem. 

• Liker 14
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp dette som er dilemmaet...

(Og beklager, Kontormus, men siteringen hang seg opp)

Vel, men tror du venninnen din vil være forståelig og imøtekommende når bare hun blir invitert? 

Hun tok jo siden hans tidligere, hvorfor skulle hun ikke gjøre det igjen når hun ser at du alikevel har kontakt med henne?

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Frida skrev:

Som jeg ser det så har du tre valg:

1. Inviter venninna - hun blir sur fordi mannen hennes ikke blir invitert

2. Inviter ingen av dem - hun blir sur fordi ingen av dem ble invitert.

3. Inviter begge- brudeparet blir sure og mange av gjestene også antakelig. 

Så tallmessig er det nok lurest å velge 1 eller 2, og jeg ville definitivt valgt en av dem. 

Jeg ville valgt alternativ 2.

I verste fall, om man velger alternativ 1 og venninnen kommer, og andre gjester spør om hvorfor hennes mann ikke er der, kan skylden for dette bli vridd mot de som inviterer (dersom de andre ikke har kjennskap til hva han har gjort).

Anonymkode: 42ef0...06d

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville valgt alternativ 2.

I verste fall, om man velger alternativ 1 og venninnen kommer, og andre gjester spør om hvorfor hennes mann ikke er der, kan skylden for dette bli vridd mot de som inviterer (dersom de andre ikke har kjennskap til hva han har gjort).

Anonymkode: 42ef0...06d

Jeg ser poenget ditt, men bruden vil ha denne venninnen der og da ødelegges kanskje vennskapet om hun ikke blir invitert? 

Og jeg forstod det sånn at mange av gjestene kjenner til problemet med denne fyren som ikke kan oppføre seg. 

Det er uansett ingen gode løsninger på dette (for alle involverte parter) så kanskje må man velge det minste ondet?

Hadde vært greit med litt magi her og vips så hadde fyren oppført seg fantastisk i hele bryllupet, men ganske fantastisk at en voksen mann ikke skjønner tegninga og anstrenger seg for å være en del av vennegjengen. Eller er problemet kanskje at han ikke liker seg i gjengen og dermed oppfører seg som en idiot?

Nja, blir bare masse spekulasjoner, men ønsker det kommende brudeparet lykke til!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...