Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest venneløs
Skrevet

Var veldig gode venner med tidligere kollega. Hun og jeg fant på masse på fritiden og hadde et flott vennskap.

Så byttet jeg jobb og hun pratet masse om at vi måtte jo holde kontakten.

Jeg har ringt, mailet og sendt smser. I begynnelsen gjorde hun det også. Jeg inviterte henne og mannen på middag og de var med på ferie til hytta til foreldrene til samboern. Vi har ikke blitt invitert til dem selv om hun både under middagen og ferien "hadde det såå koselig og så bra at mennene våre også er blitt så gode busser og dette må vi gjøre oftere!"

Så skulle hun og mannen og jeg og samboern på picknikk noe som er tradisjon. Mannen hennes dro, men hun måtte jobbe og dukket ikke opp. Etter det fikk jeg en underlig mail hvor hun spurte om guttene hadde vært snille med meg. Skjønte ingenting jeg - hvorfor i all verden skulle ikke samboern min være snill med meg?

Har tidligere kjøpt fine presanger til hverandre både til jul og bursdag. Bursdagen min i år, for en måneds tid siden, fikk jeg ikke gratulasjon en gang. Hun fikk en temmelig dyr parfyme av meg til sin bursdag i våres.

I sommer snakket hun mye om at vi måtte ut å ta en pils - sommeren ble høst og det passet aldri. Så skulle vi ta en kaffe, også hennes forslag. Det har det heller ikke blitt tid til. Sendte henne mail for to uker siden og spurte om vi skulle ta den kaffen til uka.

Fikk en underlig mail tilbake hvor hun utbroderte at hun gjerne ville holde kontakten med meg (formulert som om jeg var en fjern bekjent) og at det måtte vi gjøre. og siden har jeg ikke hørt noe.

Hva søren er det hun mener? Hun sier masse om at vi ikke må miste det fine vennskapet og må treffes oftere, men følger det ikke opp i det hele tatt.

Syns hele greia blir mer og mer underlig. Hun kan vel drite i det pratet om hvor gode venner vi er og hvor mye vi må se hverandre hvis hun ikke mener noe med det? :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest ung mor
Skrevet

ok, jeg er vrang. Det skal jeg innrømme.

men hvorfor bruke tid på de som behandler deg dårlig??

Jeg hadde kuttet all kontak, jeg :roll:

Det finnes for mange av de menneskene du kan ha det gøy med, til at du skal sitte å vente på ei "heksekjærring"..

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner at du gjerne vil fortsette å være venner med henne. Men noen ganger når venner aldri har tid og snakket om bevaring av vennskap bare blir ord fra den ene parten, så må man bare slippe taket.

:kose:

Gjest Hillary..
Skrevet

Det kan jo hende at det ikke er personlig. At det foregår så mye annet i livet til denne damen at hun ikke strekker til. Mentalt sliten. Problemer med mannen, for mye jobb eller noe sånt. Deprimert.

Kan det hende?

Hvis hun overhodet ikke er interessert i ditt vennskap så lenger, så synes jeg det er litt falskt å snakke om å treffes osv. Men det er vel endel av den slags.

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er bare en person som kan svare deg på det du lurer på.

Skrevet
Det er bare en person som kan svare deg på det du lurer på.

Greeny har rett - snakk med venninna di og skvær opp. Vil hun ikke være vennen din lenger så er det greit å få det på det rene, ikke sant?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har mange andre venner og har ikke mast om at vi skal treffes, bare sendt henne en mail i ny og ne eller videresendt en morsom SMS (maks annenhver måneden). Men da tar hun kontakt (telefon eller mail) og prater ivei om at vi må treffes oftere, gå å ta en øl, en kaffe etter jobben, få med guttene ut å spise og vi MÅ jo holde kontakten.

Men jeg begynner å bli så lei den plapringa når det kun er planer som ikke blir fulgt opp - syns det er falsk.

Hun jobber veldig mye og har det ikke helt knirkefritt i forhold til mannen. Jeg har prøvd å spørre henne om dette er noe hun vil prate om, men neida - det går snart over. Men tror ikke jeg orker dette mer.

Kanksje fortsette å sende en melding i ny og ne og heller lukke ørene om alt hun mener vi bare treffes for å gjøre neste uke når hun ringer? Det koster meg forsåvidt ingenting, bortsett fra jeg blir irritert og lei meg når hun planlegger ting hun likevel ikke følger opp....

Kanskje jeg skal spørre henne som GreenSky sier, om hvorfor hun hele tiden legger planer hun ikke følger opp og at jeg syns det blir litt tåpelig for jeg antar faktisk at vi skal ta en kaffe neste uke hvis vi avtaler det? Får se om jeg tørr.

Skrevet
ok, jeg er vrang. Det skal jeg innrømme.

men hvorfor bruke tid på de som behandler deg dårlig??

Jeg hadde kuttet all kontakt, jeg :roll:

Det finnes for mange av de menneskene du kan ha det gøy med, til at du skal sitte å vente på ei "heksekjærring"..

:)

Som jeg skulle sagt det selv!

Gjest happyending
Skrevet

Kanskje mannen hennes har fortalt henne at han syns bra om deg, at du er så søt/snill/hyggelig/tiltrekkende eller noe slikt, og at hun har mindreverdighetskomplekser i forhold til deg, at hun rett og slett er sjalu.. Men ikke tør å si noe og derfor later som ingenting men ikke følger opp..

Som over her, det er kun hun som kan gi deg svaret, så du bør nesten ta en litt alvorlig prat med henne =) Og jeg syns ikke det er bortkasta tid å prøve å være venn med henne, for venner er det fineste som finnes og virkelig gode venner vokser ikke på trær..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...