Gå til innhold

Når vaskemaskinen ryker og man ikke har penger...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...Og er på AAP under NAV. Hjelper de med støtte til sånt? Altså støtte til å få tak i ny vaskemaskin? 

Anonymkode: 58f1b...61b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper da ikke det. Du kan finne deg en billig eller kanskje til og med gratis vaskemaskin på Finn.

Anonymkode: 35ccf...629

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper da ikke det. Du kan finne deg en billig eller kanskje til og med gratis vaskemaskin på Finn.

Anonymkode: 35ccf...629

Du kunne ha svart uten å være frekk.

• Liker 11
Skrevet

Ring og hør med dem? Men tror de mest sannsynlig sier du må bruke garantien på vaskemaskinen om du har det eller kjøpe brukt :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, HanneAa skrev:

Ring og hør med dem? Men tror de mest sannsynlig sier du må bruke garantien på vaskemaskinen om du har det eller kjøpe brukt :) 

Garantien er utløpt for mange år siden, og den har vært reparert seks ganger, og nå fungerer den ikke i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke ny maskin av nav, men det ligger ofte m ye billig og bra på finn. Evt får du låne vaskemaskinen hos noen du kjenner, eller gå på vaskeri.

Anonymkode: 877e1...198

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har penger så kan du søke om sosialhjelp til å kjøpe en vaskemaskin. Da vil du mest sannsynlig få ca 3000 kr på "lapp" til å kjøpe vaskemaskin for. Den billigste og dårligste typen, men allikevel en vaskemaskin. :) Ville prøvd det jeg, da har du iallfall en maskin du vet varer minst 2 år pga garantien.

Anonymkode: 39151...bc8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Noen mer hyggelige og informative enn andre. Hvorfor denne nedlatenheten? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er redde du skal få noe "gratis". :) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er redde du skal få noe "gratis". :) 

Ja, for de vet ikke at jeg har jobbet døgnet rundt i over ti år og tjent mine egne penger og alltid stått på egne ben og så ble utsatt for en ulykke. Det er nedverdigende holdninger her inne og går.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Let på finn.no. 

Det er mange som leverer inn fullt brukbare duppeditter på feks elkjøp. Går det an å ringe og spørre om de har noen som du kan hente? Vet ikke helt hvordan det fungerer. 

Ellers er det vel bare å spare, og i mellomtiden lære seg å vaske klær for hånd. 

Anonymkode: eba3f...490

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Let på finn.no. 

Det er mange som leverer inn fullt brukbare duppeditter på feks elkjøp. Går det an å ringe og spørre om de har noen som du kan hente? Vet ikke helt hvordan det fungerer. 

Ellers er det vel bare å spare, og i mellomtiden lære seg å vaske klær for hånd. 

"Lære seg å vaske for hånd", faktisk... Ja, å vaske klær for hånd, det kan jeg... Har gjort det på backpackingturer i India, hytteturer, da jeg bodde på hybel osv. Litt verre blir det å vaske haugevis med barnehageklær daglig, gulvtepper, sengetøy osv for hånd etter ulykken jeg var i (skader som gjør at jeg ikke kan gjøre nettopp dette)... 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

...Og er på AAP under NAV. Hjelper de med støtte til sånt? Altså støtte til å få tak i ny vaskemaskin? 

Du kan søke. Har du ikke kr, så har du ikke. Vaskemaskin må en ha. De kan si nei om det er et sånt myntvaskeri i nærheten.

Får du avslag så anker du,og de skal begrunne avslaget

Anonymkode: dfd66...6d3

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier: du kan søke. Får du avslag, sjekk finn.no. Ellers er der vel ordninger hvor man kan delbetale for nye vaskemaskiner over 6 mnd eller noe sånt. 

Anonymkode: cdae9...fec

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Let på finn.no. 

Det er en grunn til at de er dumpet. En vet ikke hva som er feil med de. I så tilfelle må en få sjekket hva feilen er først, og det koster. Du kan risikere å ta med deg en brannfelle hjem. Eller du tar med deg noe som ikke virker. 

Har selv levert en maskin der når vi kjøpte ny. Den så helt ny ut, men den beg å ryke. En dyr maskin også. Jeg tør ikke tenke på om noen skulle tatt den med seg hjem. 

Anonymkode: dfd66...6d3

• Liker 7
Skrevet

Det er slett ikke utenkelig at du får støtte til det. Dersom du har små barn som kan gjøre at det er ekstra viktig at du har mulighet til å få vasket klær hyppig vil det være større sjanse til å få hjelp.

De dekker riktignok ikke nye hvitevarer, satsen for vaskemaskin er her i byen på 1500,- fra NAV sosial. Du kan f.eks handle brukt av en bruktforhandler som gir garanti.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da betydelig mer konstruktivt å legge ut en annonse på din lokale fb-gruppe og be om en enten gratis eller til en sum du kan betale. Om du ikke er i stand til selv å frakte dem hjem så opplyser du om det. Folk liker å hjelpe, du må bare be om det.

om nav gir støtte finner du ut ved å ta opp telefon/e-post og spørre nav. De biter ikke. I alle fall ikke på jobb. ;) 

Anonymkode: 03ed7...a4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ja du får det av NAV! Etableringsstønad. Den er på over 10.000kr alt ettersom hva du har. Jeg skulle flytte hjemmefra fra mor og hadde ikke fått jobb, så jeg fikk dekket leilighet og møbler/hvitevarer for 10.000kr og litt diverse. Hadde vært rart om du ikke fikk det.

Anonymkode: 6d07a...8c4

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du finner deg da ei på Finn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...