Gå til innhold

Hvis du bare skulle ha trent styrke hjemme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hva slags utstyr ville du ha kjøpt?

Jeg jogger en god del og går mye på tur, så jeg har relativt mye muskler i beina. Men overkropp og armer er sørgelig forsømt, og det må jeg gjøre noe med. Problemet er at jeg ikke kommer meg til noe senter, og må derfor nøye meg med å trene hjemme. Har noen manualer, men får jo ikke all verdens fremgang av det. Lurer derfor på hva slags utstyr/apparater som er mest fornuftig å kjøpe for å få trent hele kroppen best mulig hjemme? Målet er både å bli sterkere så jeg slipper å be mannen om hjelp til alt av tunge løft i hverdagen, og å få en mer proporsjonal kropp (ikke digre bein og fyrstikkarmer som nå).

Hva slags utstyr ville dere ha valgt? Innen rimelighetens grenser da, et fullt utstyrt studio er ikke en mulighet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt en slynge/TRX.

Vet ikke hvor stor plass du har. Det beste er vel om man har et sted å henge en slynge i taket, men det finnes også noen som man fester over en dør (jeg har imidlertid ikke prøvd det selv).

Får trent det meste av overkroppen i en slynge. Eneste jeg kan komme på som du kanskje trenger manualer til, er eventuelt skulderpress el.liknende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar armhevinger, og har kettlebells hjemme, og så har jeg en stang hengende i garasjen som jeg kan heise meg opp i. 

Anonymkode: b05c3...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Www.hallanaktivitet.no ---> aktivitetstilbud ----> personlig trening -----> omreisende PT 

ekspert på hjemmetrening 

Anonymkode: e35aa...997

Skrevet

Jeg har en yogamatte og manualer i 3 forskjellige tyngder. Alt jeg trenger, helt ypperlig :-) 

Skrevet

Slynge, kettlebell og noen strikker. Dette kan du bruke til å trene hele kroppen med. 

• Liker 1
Skrevet

Sofa, to like stoler, et solid spisebord og gulv er det viktigste. Noen vekter er også greit å ha.

Sofa eller stoler for dips, spisebord for pull-ups (noe risiko for ødeleggelser eller fall), gulv for push-ups, bein- og kjernemuskulatur. Vektene kan brukes for å aktivere spesifikke muskler som ellers ikke blir aktivert eller for å ha på ryggen i perioder der man ikke får merkbar effekt av "vanlige" push-ups eller ved utfall.

Dette gir ikke automatisk store muskler, men de blir funksjonelle. Dette er eksempler på treningsmetoder brukt av spesialstyrker og livvaktavdelinger i komfliktområder.  Lykke til😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...