Gå til innhold

Noen som er kjent i Moelv/Brøttum? Ringsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er livet på Ringsaker for barnefamilier? Ser at mange skryter og Moelv er jo et genialt knutepunkt mellom tre steder med mulige arbeidsplasser (Gjøvik, Lillehammer og Hamar). Billige boliger kan man også få, sammenlignet med større steder. 

Dere som bor på Ringsaker, hvor bor dere og hvilke nabolag kan dere anbefale? Hva med gode skoler? 

Finner det Steiner- eller Montessori som kan anbefales? 

Hvordan er det å komme som innflytter i Ringsaker, med skolebarn? Kan man bli kjent med folk dersom man engasjerer seg og gjør en egeninnsats? 

Setter særlig pris på at dere som bor i Moelv og Brøttum svarer :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gud å mange tråder du oppretter om det samma emnet.Hva med å slå sammen alt i en tråd?

Moelv,Gausdal og Brøttum er same same.Det er noen småsteder som folk flytter fra og ikke til

Anonymkode: 510a5...eb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du vel oppretta nok tråder? Og såvidt jeg kan se fått masse råd.

Selv syns jeg brøttum er ok pga fin natur. Mye mobbing på skolen dog. Moelv er stusslig og stort sett er sted man bare kjører gjennom. Bor selv i lillehammer nå, men har også bodd i gjøvik og brøttum mot moelv. Trives helt klart best i lillehammer og gjøvik, og om jeg skulle velge blandt tettstedene i mjøsregionen så hadde jeg valgt øyer, biri eller vingrom.  Ringsaker kommer nederst på lista. Ville faktisk heller ha flytta til vestre toten.

Anonymkode: ed8b3...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv syns jeg brøttum er ok pga fin natur. Mye mobbing på skolen dog. Moelv er stusslig og stort sett er sted man bare kjører gjennom. Bor selv i lillehammer nå, men har også bodd i gjøvik og brøttum mot moelv. Trives helt klart best i lillehammer og gjøvik, og om jeg skulle velge blandt tettstedene i mjøsregionen så hadde jeg valgt øyer, biri eller vingrom.  Ringsaker kommer nederst på lista. Ville faktisk heller ha flytta til vestre toten.

Helt enig.Bor også på Lillehammer.

Anonymkode: 510a5...eb1

Skrevet

Tusen takk for rådene og tålmodigheten! Helt enig i at jeg har postet litt too much! 

Nå skal jeg/vi samle trådene og gå i tenkeboksen :) 

Takk, igjen! 

AnonymBruker
Skrevet
Den 5.1.2016 at 14.06, AnonymBruker skrev:
Den 5.1.2016 at 12.39, AnonymBruker skrev:

Du vil heller bo på gudsforlatte Brøttum fremfor Moelv mtp offentlig transport? Jaja... Brøttum, Biri, Øyer og Vingrom er i allefall steder man bare kjører igjennom/forbi.
Men Vingrom og Biri har nok bedre bussforbindelser med Lillehammer, enn Moelv og Brøttum. Vil du derimot kjøre tog duger verken Biri, Vingrom eller Brøttum.

Anonymkode: d7295...dd4

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev vel ingen steder at jeg vil bo på brøttum. Vil som sagt heller bo på vingrom eller biri, for der er ihvertfall bussforbindelsen god :) sa vel bare at det er fin natur på brøttum.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev vel ingen steder at jeg vil bo på brøttum. Vil som sagt heller bo på vingrom eller biri, for der er ihvertfall bussforbindelsen god :) sa vel bare at det er fin natur på brøttum.

Beklager, gikk litt fort i svingen :blomst:

Virker uansett ikke som det nytter veldig å gi tips til TS. I et annet innlegg skrev hun at ikke ville bruke halve dagen på pendling, men fortsatt ikke er sikker på hvor hun vil bosette seg. Enda flere har sagt i fra om dårlige tog/bussforbindelser. Jaja, hun/de finner vel ut av det :)

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, gikk litt fort i svingen :blomst:

Virker uansett ikke som det nytter veldig å gi tips til TS. I et annet innlegg skrev hun at ikke ville bruke halve dagen på pendling, men fortsatt ikke er sikker på hvor hun vil bosette seg. Enda flere har sagt i fra om dårlige tog/bussforbindelser. Jaja, hun/de finner vel ut av det :)

Fort gjort. Hvertfall når det blir så mange tråder :P

Ja, får litt inntrykk av det selv. Hun skrev vel ett eller anna sted at mannen hadde bestemt seg for moelv, så hun hadde vel et håp om å få noen positive kommentarer om stedet. Jeg skrev vel ett eller annna sted at jeg har bodd i ringsaker, både brøttum og br.dal. og det var et helvete å komme seg rundt uten bil ihvertfall. Bodde en periode litt utenfor hunndalen sentrum også, men kollektivtrafikken er en drøm på den sida av mjøsa i forhold til ringsaker. Pendlet til lillehammer fra alle stedene jeg har bodd. Og som sagt, heller vestre toten enn brøttum/moelv/ringsaker generelt.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fort gjort. Hvertfall når det blir så mange tråder :P

Ja, får litt inntrykk av det selv. Hun skrev vel ett eller anna sted at mannen hadde bestemt seg for moelv, så hun hadde vel et håp om å få noen positive kommentarer om stedet. Jeg skrev vel ett eller annna sted at jeg har bodd i ringsaker, både brøttum og br.dal. og det var et helvete å komme seg rundt uten bil ihvertfall. Bodde en periode litt utenfor hunndalen sentrum også, men kollektivtrafikken er en drøm på den sida av mjøsa i forhold til ringsaker. Pendlet til lillehammer fra alle stedene jeg har bodd. Og som sagt, heller vestre toten enn brøttum/moelv/ringsaker generelt.

Å komme seg fra Hamar/Ringsaker til Lillehammer er jo nær sagt umulig i allefall mtp buss. Da må man vel nesten legge inn en overnatting :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...