Gå til innhold

Bryllup og gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er nyforlovet med min beste venn og vi planlegger bryllup.

problemet er gjestelisten. Den er så vanskelig å kutte naturlig.

jeg har vært gift før og min slekt har da vært med på gildet før...

Er det ok å ikke invitere de man ikke har sett eller snakket med siden sist bryllup? (8 år)Selv om det blir type skjevdeling innad med noen tanter og onkler og søskenbarn?

Foreløpig blir vi 133 totalt med all familie og venner. Men største lokalet som er å få tak i her er maks 120 gjester. Her synes jeg jo venner er viktigere enn noen familiemedlemmer som jeg ikke har sett på 8 år. 

Hadde større lokale vært mulig, hadde vi nok invitert alle for å slippe problemstillingen.

Endret av Navano
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk du ikke har hatt kontakt med på 8 år er det ingen skam i ikke å be i bryllupet sitt. Tenker jeg. Jeg ville ikke gjort det i hvert fall. Men la oss si at du har tre tanter/onkler på den ene side og velger ikke å invitere èn - det syns ikke jeg at er så god skikk om du skjønner.

Forøvrig så er det vel ofte ikke alle takker ja til å komme også... Men det kommer vel ofte an på evt reisevei og dato...

Anonymkode: ca621...f17

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med deg.

hele slekta bor i nærområdet. Lengste reisevei er på ca 1 time

Skrevet

Jeg syntes godt du kan la være å be familie du ikke har sett på 8 år. Men som skrevet over: Det er trist å la være å be en av tre tanter. Nå er det vel sånn at det i gjennomsnitt er 25% av gjestene som ikke kan komme av en eller annen grunn så du kan jo ta en råsjangs og invitere alle... Men kanskje litt riski siden de fleste bor så nerme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...