AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg har ei venninne som jeg rett og slett ikke vet om jeg orker å bruke mer tid og energi på.. Hun er av typen som aldri tar initiativ til noe, og forventer at alle andre skal invitere, starte en samtale eller ringe vennene sine. Det har egentlig alltid vært sånn, men dette har blitt helt ekstremt de siste årene, etter mange i vennegjengen har flyttet fra hjembyen pga. utdanning. Det kan være at jeg nevner for hun en ting ei annen venninne har sagt på tlf, og hun kan da finne på å si "xxx ringer aldri meg...". Hun er veldig opptatt av at hun alltid vil vite alt som foregår, og blir ganske fornærmet om jeg det kommer frem sladder osv. hun ikke har fått med seg. Da mange i vennegjengen flyttet for å studere, ble hun også fornærmet fordi hun da ble igjen "alene" og ville da bli ensom hjemme. Dette er noe hun fortsatt klager en del over, hvor ensom hun er, og får ofte krasse kommentarer hvis vi nevner en ny bekjent vi har fått oss som hun ikke kjenner til. Typ "Du har jo dine i Oslo du...". Vi har vært flinke til å holde kontakten alle sammen, over gruppechat, og prater nesten hver eneste dag om dagligdagse ting. Nå har jeg vært hjemme på ferie i over tre uker, og jeg har opptil 3-4 ganger i uka prøvd å finne på noe med denne venninnen. Vi har avtalt og finne på ting, men plutselig legger hun andre planer og ditcher det vi har planlagt. En annen gang sovnet hun visst og da ble det heller ikke noe av planene våre. Dette har ikke bare skjedd meg, men alle andre i gjengen. Da en prøvde å si ifra til hun ble hun veldig sur og sa at hun hadde andre ting og gjøre også. Hun har hengt mye med en av de andre jentene i gjengen, og det har ofte hendt at alle jentene har hatt en avtale om å treffes, men disse to har andre unnskyldninger, som syk og trøtt osv.. så har vi sett dem sammen på kjøpesenteret osv. Dette er normalt noe jeg egentlig hadde gitt litt blanke F i, fordi jeg har nok av andre gode venner. Det som gjør meg litt frustrert er når hun vender skylda over på alle andre, og ikke selv innser at hun selv kanskje er skylden i at hun føler seg så ensom hele tiden. Jeg drar tilbake til studentbyen om en dag, og da fikk hun visst "sjokk" over at vi ikke hadde fått sett hverandre. Ba hun si ifra om hun ville finne på noe før jeg drar, og fikk at det måtte jo jeg også gjøre, si ifra altså. Og at det var min skyld at vi ikke hadde fått sett hverandre, fordi hun hadde jo bare vært opptatt et par av dagene i ferien og forventet visst at jeg skulle mast hull i hodet hennes hver eneste dag. Hun forstår ikke at vennskap går to veier, og at det er lov å initiativ selv også! Jeg og vennegjengen har som sagt spurt henne hvertfall 9 ganger når jeg har vært hjemme, og vennegjengen jeg da skal få skylda for at hun er ensom blir da helt feil i mine øyne. Dette er kun et par eksempler på hvorfor jeg er litt lei av å bruke tid og energi på denne venninna. Jeg vet virkelig ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, for å prate med hun fungerer ikke. Hun går i forsvarsposisjon og legger skylden over på andre, uten og se litt på hva som kan gjøres selv i slike situasjoner. Er dette kanskje et tapt vennskap som det ikke er vits i å legge noe mer energi i? Anonymkode: 7ac7c...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg foreslår at du blir voksen. Anonymkode: 8a43c...562 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Del Skrevet 4. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg foreslår at du blir voksen. Anonymkode: 8a43c...562 Foreslår heller at du kan komme med konstruktive tilbakemeldinger på hva jeg kan spørre denne veninna mi om og si for å forstå litt mer av hva som egentlig foregår! Anonymkode: 7ac7c...0e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Del Skrevet 4. januar 2016 Syns du skal regne vennskapet som et avsluttet kapittel og gå videre i livet. Anonymkode: 23728...765 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg forstår bare ikke helt hvordan det kan være min feil at vi aldri ser hverandre, når det eneste jeg gjør er og spørre og spørre, hele tida, for så å bli avvist! Og at jeg da får skylda for at hun er ensom, når virkelig det eneste jeg gjør er å spørre om å finne på noe med hun, er ganske vondt for meg også! Jeg vet ikke om hun prøver å straffe meg for noe, at jeg har flyttet eller hva det er, men det virker nesten sånn.. Har ikke hatt det så når kjefter på meg og skjeller meg ut fordi jeg ikke er hjemme, mens når jeg er hjemme vil hun ikke ta seg litt tid en gang, samtidig som hun klager over hvor dritt det er å ligge på sofaen og være ensom.. ? :/ TS Anonymkode: 7ac7c...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 4. januar 2016 #6 Del Skrevet 4. januar 2016 Hun er ikke 13 år sur på venninnene sine, hun er voksen og oppfører seg totalt irrasjonelt. Bare slutt å kontakt henne, neste gang hun klager kan du si at du er drittlei av å aldri være god nok for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Del Skrevet 4. januar 2016 1 minutt siden, BabyBlue skrev: Hun er ikke 13 år sur på venninnene sine, hun er voksen og oppfører seg totalt irrasjonelt. Bare slutt å kontakt henne, neste gang hun klager kan du si at du er drittlei av å aldri være god nok for henne. Ja, er kanskje den eneste løsningen. Det er kjipt, og skulle ønske hun heller kunne pratet med meg om det faktisk var noe som gjorde at hun oppfører seg på denne måten. Får vel bare prøve å komme meg litt videre. Takk!:) TS Anonymkode: 7ac7c...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss/usikker Skrevet 4. januar 2016 #8 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg tror nok at jeg hadde latt henne seile ut på de 7 hav. Når en person tar mer energi fra deg enn den gir så sier det vel egentlig nok. Du har i alle fall gjort mer enn nok for denne venninnen din høres det ut som.. Så får hun sitter der med skjegget i postkassen den dagen ingen ringer eller sender sms mer. Man kan ikke gå rundt å tilrettelegge hele livet uten å få noe annet en surmuling tilbake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 4. januar 2016 #9 Del Skrevet 4. januar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er kanskje den eneste løsningen. Det er kjipt, og skulle ønske hun heller kunne pratet med meg om det faktisk var noe som gjorde at hun oppfører seg på denne måten. Får vel bare prøve å komme meg litt videre. Takk!:) TS Anonymkode: 7ac7c...0e6 Nå vet jeg ikke om det er en grunn for at venninnen din er som hun er, men når man går vekk fra tenåringsdramaet og vil ha stabile og hyggelige forhold til venninnene sine er det ikke kjekt å alltid ha en person i livet man ikke vet hvor man har. Du kan prøve å prate med henne før du dropper henne helt, men siden du skriver at du prøver er det nok bare best å gi slipp på henne. Noen mennesker eier ikke folkeskikk, og det er ikke noe tid eller alvorsprater kan gjøre noe med :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 5. januar 2016 #10 Del Skrevet 5. januar 2016 Tråden ryddet for personangrep og spekulasjoner Bond, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå