AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 "Enstens diamantring i hvitt gull med diamanter (585), 0.30 carat w si Brilliant" W og si og brilliant sier meg ikke så mye. Heller ikke carat håper på svar! Anonymkode: 024e4...c1e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Google is your friend... Anonymkode: 2c38b...851
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Google is your friend... Anonymkode: 2c38b...851 Har googlet, ble ikke så mye klokere, så prøver meg på hjelp her. Når det kommer til om ringen anses å være en bra frierring er jo akkurat den delen av spørsmålet dessuten subjektivt. Anonymkode: 024e4...c1e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 W er fargegraden, Si er klarhetsgraden, brilliant er slipeformen og antall karat angir vekten. (0,30 ct er en ganske stor diamant.) Du kan lese om diamanter og diverse betegnelser her: https://no.wikipedia.org/wiki/Diamant Anonymkode: 692e8...0fe
Gjest sule Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Karat på diamanter betyr hvor tung den er så en karat er 200mg diamant om d sier deg noe :-) Ellers kommer det ann på hvor ren eller skjelden osv i tillegg så umulig å si da. Men høres fin ut :-) classy. Spør gullsmed de veit det. ikke kjøp på nett ;-)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 6 timer siden, sule skrev: Karat på diamanter betyr hvor tung den er så en karat er 200mg diamant om d sier deg noe :-) Ellers kommer det ann på hvor ren eller skjelden osv i tillegg så umulig å si da. Men høres fin ut :-) classy. Spør gullsmed de veit det. ikke kjøp på nett ;-) Hvorfor ikke kjøpe på nett? Altså norsk gullsmed på nett?? De opplysningene jeg skrev over har jeg jo, så lenge jeg får svar på om dette er en bra ring er det vel ikje noe i veien for netthandel? Anonymkode: 024e4...c1e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Høres dette ut som en ring dere hadde likt å få ved forlovelse? Anonymkode: 024e4...c1e
Manico Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Wesselton med small inclusions. Tror det er en helt grei sten. Ja det finnes bedre kvalitet men da må du kanskje høyere opp i pris. Nå vet jeg ikke hvor mye du må betale for den. Tror de fleste hadde blitt glad for den størrelsen her i Norge. Lykke til med frieriet.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 Men du kjenner vel kvinnen du skal fri til? Jeg er imot diamantindustrien, så jeg hadde ikke blitt glad for en sånn ring. For da viser kjæresten at han ikke kjenner meg. Mens andre jenter igjen, hadde blitt glad for en sånn ring. Anonymkode: 6e2fb...829 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 Jeg googlet beskrivelsen din og fant en ring. Hvis det er den, så var den veldig fin. Enkel og pen. Anonymkode: 535f8...6cf
Cambria Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Jeg kan umulig svare på om dette er en bra forlovelsesring av to grunner. 1: jeg er ikke kjæresten din så vet ikke hva hun liker, 2: jeg vet ikke hvordan ringen ser ut. Hvis du tror dette er en ring din kjæreste ville likt så kjør på, hvis du ikke tror det er en hun ville likt så finn en annen vil heller ikke annbefale å kjøpe på nett. Jeg ser for meg at det er enklere å bytte den om det er feil størrelse om den kjøpes i butikk lykke til med frieriet! 1
Gjest sule Skrevet 4. januar 2016 #12 Skrevet 4. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke kjøpe på nett? Altså norsk gullsmed på nett?? De opplysningene jeg skrev over har jeg jo, så lenge jeg får svar på om dette er en bra ring er det vel ikje noe i veien for netthandel? Anonymkode: 024e4...c1e Nei nei ikke feil det men kanskje det er bedere å kunne ta seg tid sammen med noen som kan svare på spørsmålene dine så slipper du spørre på et forum. Pluss litt mer personlig mener jeg.
Sheherasade Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 Googlet, men fant ikke noen direkte-link, så aner ikke. Hvis det er Tesori ring, er den helt sikkert veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå