Gå til innhold

Flytte fra samboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å flytte fra samboer. Vi har det ikke bra lenger og jeg må tenke på meg og mitt liv. Sammen har vi en datter på 12 år. Men jeg er redd, er student og har ingen familie eller venner som kan hjelpe. Økonomien vår er skakkjørt, og vi eier ingenting.

Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne:(

Jeg er redd.. 

Anonymkode: e0133...4e6

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Begynn med begynnelsen.

Sjekk hvor du kan bo, hvor mye det koster å leie leilighet. Finnes det studenthybler beregnet på personer med barn der du bor gjennom Studentskibnaden? Lag deg et søk på Finn der du får mail om ledige leiligheter.

Sett opp et budsjett for hva du trenger å ha i inntekt for å forsørge deg og din datter.

Det er skummelt når en har vært i et forhold lenge, men er det ikke også skummelt å være i et forhold som ikke fungerer?

Det blir bedre, og du kommer til å klare deg helt fint!

AnonymBruker
Skrevet

Du begynner med å skaffe deg oversikt og planlegge. Kan love deg at det blir bedre og at det er verdt å ta alle stegene man må ta for å få økonomisk trygghet, men det kan bety mange offer som man må være eller bli klar for å ta på veien. 

Du må enten spare til depositum eller om det ikke er mulig se etter et sted å bo som tilbyr leiegaranti. Eventuelt NAV-garanti.

Hvor lenge har du igjen av studiene? Har du en deltidsjobb? Kan du finne en jobb? Har du noe du kan selge? Skaff deg oversikt over økonomien din, og hvilke rettigheter du eventuelt har. 

Og så tar du ting steg for steg. 

Anonymkode: 4caec...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...