Gjest Mamman Skrevet 8. oktober 2004 #1 Skrevet 8. oktober 2004 Noen single kvinner her som har tenkt tanken på å få barn alene? (Ikke "lure" en mann, med adopsjon, inseminasjon eller noe sånt.)
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2004 #2 Skrevet 8. oktober 2004 Det er sikkert flere enn en! Jeg er alene med mitt barn. Det har vært en del jobbing, men jeg ville ikke unnvært det for alt i verden. Hvis jeg ikke hadde vært så heldig å få barn selv kunne jeg absolutt tenkt meg å adoptere. Du kan jo ta kontakt med "Enestående Adoptanters Forening" - der vil treffe andre i samme situasjon, barnløse, enslig som ønsker å være foreldre allikevel.
Gjest Helge(nen) som gjest Skrevet 9. oktober 2004 #3 Skrevet 9. oktober 2004 Slik sett har jeg hørt om bare en eneste en som fikk barn helt alene. Det er en stund siden, men hun hadde en god venn i snekker'n tror jeg det var. De hadde dårlig økonomi også så de bodde nokså kummerlig den første tiden. Etterhvert fikk de noen gaver av tre kloke karer som traff dem. Det gikk egentlig dårlig med gutten, han ble plaget ihjel av andre folk og døde til slutt. Historien hans er det nokså mange som har hørt om selv i dag. Men ikke bekymre deg, det kan gå godt også.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #4 Skrevet 9. oktober 2004 :o Er det en gjest som har røkt sokkene sine til frokost eller?
Gjest Mamman Skrevet 9. oktober 2004 #5 Skrevet 9. oktober 2004 :o Er det en gjest som har røkt sokkene sine til frokost eller? Han sikter nok til Jesus fra Nasareth. I motsetning til meg hadde Maria mann.
Gjest Tex Skrevet 9. oktober 2004 #6 Skrevet 9. oktober 2004 Aldri i verden om jeg hadde gått inn for å bli alenemor. En person som seriøst ønsker å sette seg i den situasjonen bør definitivt tilbringe en uke alene med for eksempel en toåring med vannkopper.
Varja Skrevet 9. oktober 2004 #7 Skrevet 9. oktober 2004 Mange alenemødre gjør en stor innsats og klarer seg fint, men hvis man skal planlegge noe slikt bør man hvertfall forsikre seg om at man har et svært godt nettverk rundt seg. Besteforeldre i nærheten, tanter, onkler, og kanskje aller helst en au-pair hjemme hvis man har økonomi til det.
bare meg selv jeg Skrevet 9. oktober 2004 #8 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg har vært alene med min datter siden hun var 1,5 år og hun er nå 12 år... Har vært mange strie stunder med å være alene,men har heldigvis en flott familie som har støttet meg hele veien.... Så ser ikke noe galt i å være alene med omsogen foor et barn... Det viktigste et barn trenger er masse kjærlighet, omsorg og oppmuntring og for å gi det trenger en ikke å nødvendigvis være to.... Ønsker deg lykke til mht valget ditt... :-)
Gjest happyending Skrevet 9. oktober 2004 #9 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg hadde ikke vurdert det ei gang... Absolutt aldri hadde jeg tatt en kunstig befruktning for å bli alenemor.. Fra naturens side så skal det to til for å få et barn, og jeg mener et barn har best av å ha to foreldre, en mann og en kvinne.. Men for all del, jeg tviler ikke på at mange homofile eller aleneforeldre er veldig gode foreldre, men for meg er det IKKE aktuelt og jeg syns det er vanvittig egoistisk, det blir som å få barn for sin egen tilfredshets skyld...
Brudulja Skrevet 9. oktober 2004 #10 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg hadde ikke vurdert det ei gang... Absolutt aldri hadde jeg tatt en kunstig befruktning for å bli alenemor.. Fra naturens side så skal det to til for å få et barn, og jeg mener et barn har best av å ha to foreldre, en mann og en kvinne.. Men for all del, jeg tviler ikke på at mange homofile eller aleneforeldre er veldig gode foreldre, men for meg er det IKKE aktuelt og jeg syns det er vanvittig egoistisk, det blir som å få barn for sin egen tilfredshets skyld... Enig! En ting er å bli alenemor fordi man skiller lag eller fordi faren ikke stiller opp - noe annet er å bevisst gå inn for å bli det.
Gjest Tex Skrevet 10. oktober 2004 #11 Skrevet 10. oktober 2004 .... ser ikke noe galt i å være alene med omsogen foor et barn... Nei naturligvis ikke, jeg har lang karriere som alenemor bak meg, men det er absolutt ikke noe jeg anbefaler å gå inn for å bli. Til det er det en altfor stor jobb.
Gjest Gjesten Skrevet 10. oktober 2004 #12 Skrevet 10. oktober 2004 Jeg hadde ikke vurdert det ei gang... Absolutt aldri hadde jeg tatt en kunstig befruktning for å bli alenemor.. Fra naturens side så skal det to til for å få et barn, og jeg mener et barn har best av å ha to foreldre, en mann og en kvinne.. Men for all del, jeg tviler ikke på at mange homofile eller aleneforeldre er veldig gode foreldre, men for meg er det IKKE aktuelt og jeg syns det er vanvittig egoistisk, det blir som å få barn for sin egen tilfredshets skyld... For det å få barn er ikkje i utgangspunktet ei egoistisk handling??
entertain Skrevet 11. oktober 2004 #13 Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har ikke lyst på barn nå (er 28), ikke på en stund. Nå vil jeg jobbe og rase rundt noen år først. Hvorfor skal jeg ikke kunne adoptere når jeg blir litt eldre? Da har økonomien bedret seg, jeg slipper å jobbe så mye, og om jeg ikke har noen mann så ser ikke jeg det som noe stort problem. Mulig jeg er naiv, men det er nå bare min mening!
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2004 #14 Skrevet 11. oktober 2004 Jeg hadde ikke vurdert det ei gang... Absolutt aldri hadde jeg tatt en kunstig befruktning for å bli alenemor.. Fra naturens side så skal det to til for å få et barn, og jeg mener et barn har best av å ha to foreldre, en mann og en kvinne.. Men for all del, jeg tviler ikke på at mange homofile eller aleneforeldre er veldig gode foreldre, men for meg er det IKKE aktuelt og jeg syns det er vanvittig egoistisk, det blir som å få barn for sin egen tilfredshets skyld... Får ikke alle barn for sin egen tilfredshets skyld? Er det noen som får barn for barnas skyld? Tror ikke det. Man får barn fordi man vil ha en familie, og fordi lykken er en rosa/lyseblå velduftende nybadet liten gullunge. Man ser for seg lange søndagsfrokoster med kjæresten sin og en eller to småttinger som sitter der og spiser brødskive med leverpostein på alle fingrene, og melk i koppen. Man synes små barn er det søteste som finnes - og det er de jo også - og derfor vil man ha dem. Man ønsker seg underfundige samtaler med fireåringer og deres utrolig interessante perspektiv på livet, all kosen og all latteren. Det å kunne trøste og være der for noen, men alt dette er egoisme.... nå fyrer jeg av en fyrstikk igjen, men sånn får det bare være.. Nå var jo det litt utenfor tema, så til svar på trådstarters innlegg vil jeg si: Finn ikke på å få barn alene - det er et slit uten like. Ikke nødvendigvis mens de er små, men i tjue år fremover. Du får trassalderen alene, du får all oppfølging i forbindelse med skole og idrett alene, du får alle tenåringsprøvelsene alene, du får alt det økonomiske alene. Nei, gjør det ikke! Dere som ønsker dere barn over alt på jord, og dere som nettopp har startet deres små familier. Kan dere med hånden hjertet si at dere har tenkt igjennom hva det vil si å ha barn fra fjorten år og oppover. Har det vært tema når dere valgte å få barn? Jeg elsker mine, men for en jobb.....
Gjest happyending Skrevet 11. oktober 2004 #15 Skrevet 11. oktober 2004 Barn er en gave og kan nok gjøre livet komplett for de fleste.. Men å få barn bare for at man har så lyst på et barn er helt idiotisk syns jeg.. Barn er en nødvendighet for at verden skal gå videre, men man bør jo tenke på hva som er best for barnet og.. Altså, at det fødes inn i ordna forhold og har mulighet til å få det det trenger... Og jeg mener at et barn ikke fødes inn i et ordna forhold når ei jente får et barn alene bare fordi hun har så lyst på barn.. Det syns jeg er ufattelig egoistisk...
Gjest Mamman Skrevet 11. oktober 2004 #16 Skrevet 11. oktober 2004 Barn er en gave og kan nok gjøre livet komplett for de fleste.. Men å få barn bare for at man har så lyst på et barn er helt idiotisk syns jeg.. Barn er en nødvendighet for at verden skal gå videre' date=' men man bør jo tenke på hva som er best for barnet og.. Altså, at det fødes inn i ordna forhold og har mulighet til å få det det trenger... Og jeg mener at et barn ikke fødes inn i et ordna forhold når ei jente får et barn alene bare fordi hun har så lyst på barn.. Det syns jeg er ufattelig egoistisk...[/quote'] Hvorvidt det er mer egoistisk for en enn for to vet jeg ikke helt. Og adopterer man, så gir man jo et barn muligheter... Jeg synes også i utgangspunktet at barn skal ha en mor og en far - eller to foreldre - men...vel, jeg treffer ingen mann!
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #17 Skrevet 11. oktober 2004 Hvorvidt det er mer egoistisk for en enn for to vet jeg ikke helt. Og adopterer man, så gir man jo et barn muligheter... Jeg synes også i utgangspunktet at barn skal ha en mor og en far - eller to foreldre - men...vel, jeg treffer ingen mann! Helt feil utgangspunkt. Man skylder et barn før man setter det til verden å ha en mulighet til å ha kontakt med både mor og far. Hver dag, gjennom oppveksten til det ikke trenger mor og far lenger. Når det gjelder barn som allerede er født må man jo bare gjøre det beste ut av situasjonen.
Gjest Gjesten Skrevet 11. oktober 2004 #18 Skrevet 11. oktober 2004 Barn er en gave og kan nok gjøre livet komplett for de fleste.. Men å få barn bare for at man har så lyst på et barn er helt idiotisk syns jeg.. Barn er en nødvendighet for at verden skal gå videre' date=' men man bør jo tenke på hva som er best for barnet og.. Altså, at det fødes inn i ordna forhold og har mulighet til å få det det trenger... Og jeg mener at et barn ikke fødes inn i et ordna forhold når ei jente får et barn alene bare fordi hun har så lyst på barn.. Det syns jeg er ufattelig egoistisk...[/quote'] Så, alle familiar med mor og far og barn er ordna forhold og alle enslige jenter er ikkje ordna? I forrige innlegg insinuerte du og at homofile er uskikka og. Så vidt eg har fått med meg er foreldra i Alta- saka frå sist veke gift, fleire av familietragediane dei siste åra er frå "ordna forhold"... Trur du treng ei opprydding i begrepa dine eg... Men sjølvsagt er det enklare å få barn dersom ein er lukkeleg gift/sambo og ungen er planlagd enn som aleinemor, det trur eg ingen er ueinige i. Men å sei at einslege er uskikka blir litt feil. Trur nok at tanta mi som blei enke med 3 små ungar ville tatt seg nær av dette...
Rio Skrevet 12. oktober 2004 #19 Skrevet 12. oktober 2004 Det siste i verden jeg kan tenke meg er å sitte alene med et eller flere barn.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #20 Skrevet 13. oktober 2004 Nå synes jeg noen er ufattelig dømmende ovenfor aleneforeldre. Hva om man ikke finner "drømmemannen"? Er man da dømt til evig barnløshet? Hvorfor har ikke enslige like stor rett til å få barn som alle andre? Er mennesker i forhold mer verdt en de som lever alene? Mennesker har et dypt ønske om å formere seg, det er slik vi er skapt. Single mennesker har også en biologisk klokke som tikker, og dersom man er instillt på å ta jobben alene, bør man kunne få gjøre det, uten å bli fordømt av resten av samfundet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå