Gå til innhold

Forskjellsbehandling av kjæledyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flisespikkeri kanskje, men here goes... Synes du det er OK at familien forskjellsbehandler kjæledyr? For eksempel:

Bror Roy har en Schæfer ved navn Odin. Den får julegaver av "bestemor og bestefar" hvert år.

Søster Rannveig har en katt ved navn Herman. Får ikke julegaver noen gang. 

Er det noe å reagere på? Dyrene skjønner jo ikke at de får, eller ikke får, gaver, men hvis "Odin" får nytt kobbel til jul gagner det jo eierne veldig og blir på mange måter gave til eierne?

Anonymkode: 06e86...56c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å herrefred....

Rart det er krig i verden?

Anonymkode: dd799...ad9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herrefred....

Rart det er krig i verden?

Anonymkode: dd799...ad9

Forstod du ikke debatten?

Anonymkode: 06e86...56c

Skrevet

Det er ok og ingen ting å reagere på. Hvis man skulle reagere, er det ved å fnise litt over at Odin får julegave fra besteforeldrene. 

Skrevet

Synes det er helt ok dersom "besteforeldrene" har et nærmere forhold til bikkja enn til katten. Og det får man jo gjerne, siden hunder er med rundt på besøk mens katter er igjen hjemme.

Nå får riktignok dyrene i familien vår bare en liten godtebit eller leke, aldri dyre ting. Men tror ikke jeg ville reagert på det uansett.

• Liker 1
Skrevet

Tjaa det er kanskje litt rart at ikke katten får, men det handler vel noe om at de kanskje liker hunden bedre da..? Jeg og samboer har hver vår katt og en hund sammen. Å på juleaften når vi feiret jul hjemme hos mine foreldre fikk min katt og hunden vår julegave av mine foreldre, men samboer sin katt fikk ingenting. Det synes jeg vertfall ble rettferdig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt fornærmet. Folk tror at man står nærmere en hund enn en katt og her er det tydelig at hunden har mest verdi.

Anonymkode: d07b1...a53

Skrevet

Det spørs, får eier til Herman en gave med verdi av gaven til Odin + eier? Jeg synes man skal behandle sine familiemedlemmer likt og fordele goder likt. Men kan jo se at noen kanskje synes det er vanskeligere å kjøpe til katt enn hund 

Er det snakk om at Odin er der på jul og bare får et tyggebein så hadde jeg ikke brydd meg.  

Skrevet

Hadde jeg ikke brydd meg om. Min hund får gave fra noen i familien. De gikk også gave til min brors katt, men ikke til våre katter. Har aldri fått gave til kattene, og heller ikke hvert år til hunden. Tenker ikke over sånt overhodet.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis du kjøper gave til en hund blir den garantert glad. Med katter er det mer 50/50

AnonymBruker
Skrevet

Kattene her fikk heller ikke gave av ''besteforeldre'', ikke før etter at vi fikk hund, enda hunden dems fikk fra oss. Jeg hadde et nærere forhold til hunden der, enn de har med kattene her. De har fått et nært forhold til hunden vår, ettersom den har vært der masse på besøk, og de passer den fra tid til annen.

Ellers får de gaver fra oss, og det er jo helt klart hunden som er mest ivrig. Han pakker dem opp selv, mens kattene er mere ''care''.

Anonymkode: def49...48d

Gjest Klaveret
Skrevet

Hunden her elsker gaver - han blir mer glad enn noen av oss andre. Katten derimot, hun bryr seg ikke. Begge får gave av besteforeldrene til jul - men det hadde ikke vært nødvendig til katten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...