Gjest GreenSky Skrevet 8. oktober 2004 #1 Skrevet 8. oktober 2004 Er det ikke mulig å flytte til mandag, da? Nå kommer første og andre juledag på lørdag og søndag. Dermed blir jul og nyttår en helt vanlig helg, uten fri. :-?
Malou Skrevet 8. oktober 2004 #3 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har lenge ment at det bør gjøres til en kampsak at jula alltid ligger fast sånn som påsken. Sånn at vi får masse fri uten å bruke særlig mange feriedager. JA TIL JULEAFTEN PÅ EN MANDAG!
aline Skrevet 8. oktober 2004 #4 Skrevet 8. oktober 2004 ... he-he.. jeg har fri mellom jul og nyttår uten å bruke feriedager jeg, uansett når julaften kommer... men klart, det blir jo bare ei uke da.... i år ihvertfall.
Suzy Skrevet 8. oktober 2004 #5 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har lenge ment at det bør gjøres til en kampsak at jula alltid ligger fast sånn som påsken. Sånn at vi får masse fri uten å bruke særlig mange feriedager. JA TIL JULEAFTEN PÅ EN MANDAG! *begynner å forberede fane og tog med Malou*
Gjest Frigg Skrevet 8. oktober 2004 #8 Skrevet 8. oktober 2004 Hvofor er julaften på en fredag? Aner ikke, det er vel bare slike ting som skjer innimellom, tenker jeg.
Daria Skrevet 8. oktober 2004 #9 Skrevet 8. oktober 2004 Er da ikke nødvendig å flytte julaften -holder å flytte fridagene... Faller offentlige fridager i helgene, burde de automatisk forskyves til nærmeste hverdag. Faller fx 1. mai på en lørdag, får man fri mandag i stedet, så ingen går glipp av de fridagene man har krav på. Men er litt i tvil om 1. påskedag, som alltid er på en søndag...
Malou Skrevet 8. oktober 2004 #10 Skrevet 8. oktober 2004 Ikke dumt HildeSol.. Ikke dumt i det hele tatt!
Arkana Skrevet 8. oktober 2004 #12 Skrevet 8. oktober 2004 Bryr meg ikke, jeg er student og har 6 uker juleferie uansett.
Malou Skrevet 8. oktober 2004 #13 Skrevet 8. oktober 2004 Hverdagen kommer til deg også en dag Arkana! *ond*
Arkana Skrevet 8. oktober 2004 #14 Skrevet 8. oktober 2004 I know. Har jobbet fulltid jeg også, mens jeg stod på venteliste, så jeg nyter den resterende studietiden så godt jeg bare kan.
Gjest Pjusk Skrevet 8. oktober 2004 #15 Skrevet 8. oktober 2004 Vi får glede oss til 2007 - da faller juleaften på en mandag! Ju-huuu!
Annevenn Skrevet 8. oktober 2004 #16 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har også en jobb der man tar fri hele jula, i tillegg til hele juli..... Så for meg er det ikke så farlig. I Sverige er det forresten sånn at om disse helligdagene havner på en helgedag man likevel har fri, får man fri den nærmeste arbeidsdagen. Men de har ikke flere feriedager enn oss uanset..... Er uansett enig i at man føler seg snytt når julaften er på fredagen. Sånn at man vurderer å gi f.... i hele greia. Det er jo helg likaveæl!
Furstina Skrevet 8. oktober 2004 #17 Skrevet 8. oktober 2004 I Sverige er det forresten sånn at om disse helligdagene havner på en helgedag man likevel har fri' date=' får man fri den nærmeste arbeidsdagen. Men de har ikke flere feriedager enn oss uanset..... [/quote'] Det har jag aldrig hört. Däremot har många arbetsplatser halvdagsledigt dagen före en helgdag (till exempel dagen före kristihimmelfärdsdag, eller dagen före 1:a maj). Det gäller bara helgdagar och inte "aftnar" tillexempel inte före julafton - som är ledig men ingen helgdag... hängde ni med?
Dawn Skrevet 8. oktober 2004 #18 Skrevet 8. oktober 2004 Men julaften på en mandag er upraktisk (i følge sambo). For han liker å gjøre haste-innkjøp lille julaften. Torsdag må da være fint? Fri fredag og lørdag + søndag! Langhelg!
Malou Skrevet 8. oktober 2004 #19 Skrevet 8. oktober 2004 Da måtte det være onsdag i såfall Meow, sånn at vi ikke "går glipp av" 2. juledag som i ditt eksempel ville falle på en lørdag. *demonstrerer videre*
Dawn Skrevet 8. oktober 2004 #20 Skrevet 8. oktober 2004 Lørdag er da ingen fridag? (Det finnes mange som jobber turnus, vet du!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå