Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på følgende; Jeg har noen på vennelisten som jeg har gjort om fra venner til bekjente  -og hvis jeg har forstått det riktig så kan jeg da publisere noe for "venner unntatt bekjente" - som betyr at de jeg har kategorisert som bekjente IKKE kan se den statusen. Stemmer dette? Men forstår det slik at jeg da heller ikke ser oppdateringer fra de jeg har kategorisert som bekjente - og det vil jeg jo ikke miste/gå glipp av.. (Altså de jeg har som bekjente som publiserer ting på fb for alle sine venner - mener selvsagt ikke de som selv har lagt meg som bekjente - om dere forstår..)

Litt knotete skrevet.. Men har blant annet sjefen min på vennelisten - og noen ganger har jeg lyst å publisere noe som han ikke nødvendigvis trenger å se/lese, men samtidig poster han ofte interesante ting som han vil jeg skal se/lese. har flere slike personer på listen som publiserer spennende ting, men som jeg ikke nødvendigvis vil dele alt jeg legger ut..

Finnes det noen enkel mulighet for å begrense hvem som ser mine innlegg, men samtidig kunne se hva alle andre legger ut? (med mindre de selv har begrenset innsyn da selvfølgelig..)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hvordan Bekjente-lista fungerer, men jeg har laget nye lister selv, altså egendefinerte. Har f.eks "Jobb", "Skole" og "Musikk" der alle er sortert i de, noen i flere lister. Så om jeg poster noe jobbrelatert poster jeg i den listen og kun de ser dette. 

På den måten ser jeg innleggene til alle (alle er satt på enten Venner eller Nære venner) om jeg går på vanlige forsiden, mens enkelte ser bare noe av det jeg har skrevet. Om jeg er nysgjerrig på hva bare de jeg har på Jobb-listen har postet, ser jeg på den listen. 

Kunne det vært en løsning? Hvis du vil ha det enklere så kan du jo egendefinere på hver post, f.eks velge at sjefen din ikke ser innlegget, men alle andre. 

Anonymkode: b8184...cef

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette står om bekjente på facebook:  "venner som skal vises mindre i nyhetsoppdateringen."

Jeg tolker det slik at du vil se mindre av disse personene i nyhetsoppdateringen, altså du får ikke opp alt de legger ut, men det betyr ikke at du ikke har tilgang til det via profilen deres.

Endret av lisamari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...