AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Hei! Matchet med en bekjent på tinder(matcher alltid med kjente og bekjente) Nå vil ha dra og ta en kaffe på fredag, og jeg har sagt ja. Men jeg vet at jeg ikke kommer til å ville være noe annet enn venner, men synes fortsatt han høres ut som en veldig snill fyr, og tror vi kunne hatt det artig Er det innafor og ta kaffe med en fra tinder som du vet det ikke blir noe mer med? Anonymkode: ffb77...630
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Jeg syns det blir å gi han falske forhåpninger, men førstedaten trenger jo ikke være full av forhåpninger heller. Du kan jo dra, og underveis i kaffen få frem på en laidback og naturlig måte at du egentlig ikke er så sikker på om du vil involvere deg romantisk i noen nå men at nye venner er jo koselig og tinder "må" jo ikke være dating når man kan bli kjent med så mange snille kule folk der. Eller noe sånt. Hvertfall viktig at du får frem at u ikke ønsker noe mer med han sånn at han ikke går i hundre etter daten og tror dere har en påbegynnende greie på gang Anonymkode: a3ff1...b96 3
Gjest PseudonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det innafor og ta kaffe med en fra tinder som du vet det ikke blir noe mer med? Når man avtaler å ta en kaffe i en Tinder-kontekst, så er det ihvertfall i mine øyne gitt at det er snakk om en date. Og du ønsker jo ikke å date denne mannen. Så jeg liker ikke fremgangsmåten din.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det blir å gi han falske forhåpninger, men førstedaten trenger jo ikke være full av forhåpninger heller. Du kan jo dra, og underveis i kaffen få frem på en laidback og naturlig måte at du egentlig ikke er så sikker på om du vil involvere deg romantisk i noen nå men at nye venner er jo koselig og tinder "må" jo ikke være dating når man kan bli kjent med så mange snille kule folk der. Eller noe sånt. Hvertfall viktig at du får frem at u ikke ønsker noe mer med han sånn at han ikke går i hundre etter daten og tror dere har en påbegynnende greie på gang Anonymkode: a3ff1...b96 Enig i det du skriver om falske forhåpninger. Det uthevede bør hun fortelle før hun evt avtaler å treffe han. Anonymkode: c8ca2...a10 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Nei, du må ikke matche med folk du ikke er tiltrukket av. Anonymkode: 91860...e96 1
Inwe Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 Hvorfor matcher du med folk du ikke er interessert i å date? Jeg ville sagt fra på forhånd at jeg bare ønsker vennskap, så kan han selv ta stilling til om dette er noe han ønsker. 2
Cambria Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 1 minutt siden, PseudonymBruker skrev: Når man avtaler å ta en kaffe i en Tinder-kontekst, så er det ihvertfall i mine øyne gitt at det er snakk om en date. Og du ønsker jo ikke å date denne mannen. Så jeg liker ikke fremgangsmåten din. Jeg er uenig. En kaffe i tinder-kontekst er for meg en mulighet til å bli kjent med en person for å finne ut om det er en jeg vil på date med. Jeg ville derfor tatt den kaffen med den tanken selv jeg vet at mange både tenker likt som meg og ulikt på det punktet, men hvor gode bekjente er dere? Hadde jeg matcha med en bekjent jeg har snakka med flere ganger og veit litt om fra før av, kan det nok hende jeg ville sett på den kaffen som en date. Men om vi så vidt visste hvem hverandre var hadde jeg nok sett på den som en vanlig kaffe (altså ikke en date)
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 vet hvem han er, da han er kompis til en kollega. Noe mer kjennskap en det er det ikke. Anonymkode: ffb77...630
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #9 Skrevet 3. januar 2016 Matcher med alle kjente og bekjente, for å være hyggelig bare artig det og ta opp praten synes jeg da. Trenger da ikke skulle ville date alle jeg matcher med ? Anonymkode: ffb77...630
Gjest Aucaman Skrevet 3. januar 2016 #10 Skrevet 3. januar 2016 Si det som det er, du liker ikke hvordan han ser ut. Da slipper han å bli forvirret for hvorfor du ikke vil dersom han syns det gikk fint. Ikke dra noen "jeg er ikke ute etter noe romantisk." Det er bare provoserende.
Gjest PseudonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #11 Skrevet 3. januar 2016 20 minutter siden, Cambria skrev: Jeg er uenig. En kaffe i tinder-kontekst er for meg en mulighet til å bli kjent med en person for å finne ut om det er en jeg vil på date med. Jeg ville derfor tatt den kaffen med den tanken selv Det du skriver der er i bunn og grunn min definisjon på en "kaffe-date". Forskjellen mellom oss er at jeg mener det havner inn under dating-paraplyen, mens du ikke gjør det. Vi er vel begge enige om at det dreier seg om en form for "screening" for å avgjøre om det er en person man ønsker å tilbringe mer tid med i håp om at det kan komme noe romantisk ut av det etterhvert (evt bare sex). I dette tilfellet er derimot ikke TS åpen for å finne ut om det er en hun ønsker å dra på date med. Hun skriver jo rett ut at dette er en hun vet det ikke blir noe mer med. Hele greia skriker ut om to personer som kommer til å møtes til denne kaffen med ulike forhåpninger.
Okapi Skrevet 3. januar 2016 #12 Skrevet 3. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Matcher med alle kjente og bekjente, for å være hyggelig bare artig det og ta opp praten synes jeg da. Trenger da ikke skulle ville date alle jeg matcher med ? Anonymkode: ffb77...630 Det er ikke hyggelig. Du legger bare opp til skuffelse, og i denne konteksten er det direkte utrivelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå