Gå til innhold

Hvilken tabelett er dette?(bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke en liten tablett gjør noe skade

Anonymkode: b4889...39e

Sitat

Hvis medisinene havner i naturen, kan de gjøre skade. Moderne og oppgraderte renseanlegg klarer ikke å rense bort antibiotika, smertelindrende og infeksjonshemmende medisiner.

http://nhi.no/livsstil/livsstil/diverse/slik-kaster-du-medisinene-dine-45565.html

Sitat

- En hel mengde ulike legemidler kommer i dag via søppelet eller avløpsvannet ut i naturen, med ukjente konsekvenser for dyr og mennesker.
http://www.dagbladet.no/2015/05/21/nyheter/forurensning/legemiddel/medisiner/39277878/

Man skal aldri, aldri kaste medisiner i do eller søpla, samle dem sammen og lever på apoteket. De stiller ingen spørsmål og er bare veldig takknemlige for at det leveres inn!

Anonymkode: 46ef9...538

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal aldri, aldri kaste medisiner i do eller søpla, samle dem sammen og lever på apoteket. De stiller ingen spørsmål og er bare veldig takknemlige for at det leveres inn!

Anonymkode: 46ef9...538

Det finnes ikke noe apotek der jeg bor. Får tilsendt medisiner fra et apotek som er langt borte og jeg har ikke bil. Derfor samler jeg ikke på noen få tabletter for så å betale 100-vis av kroner for å komme meg på et apotek

Skrevet

Tror ikke en liten tablett gjør noe skade

Anbefalingen kommer ikke ut i fra at en eller annen gjør en feil og en tablett faller i do, den kommer ut i fra forståelsen av hva som skjer om alle som skal kaste tabletter, velger å kaste dem i do.

Samme som tankegangen bak at du ikke skal kaste elektrisk avfall i søppla eller helle whitesprite i do: Poenget er at kloakken skal være så "ren" i forståelsen kun inneholde mennesklig biologisk avfall som mulig. 

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for personangrep, samt svar til dette.

- Avalon, mod

AnonymBruker
Skrevet

Synes også det ser ut som quetiapin, ikke noe du bør ta om den ikke er forskrevet til deg. Lever den på apoteket:)
(Hvordan i all verden klarer en slik tråd å generere to personangrep på så få poster? :ohmy: )

Anonymkode: a9a68...882

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke noe apotek der jeg bor. Får tilsendt medisiner fra et apotek som er langt borte og jeg har ikke bil. Derfor samler jeg ikke på noen få tabletter for så å betale 100-vis av kroner for å komme meg på et apotek

Så send den med noen andre som skal til apoteket, eller send tabletten i posten - det koster ikke mer enn et frimerke. Kast den ikke i do - apoteket har prosedyrer for å destruere medisiner, gamle medisiner kan gjøre stor skade når det kastes i naturen.

Anonymkode: 17840...b96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så send den med noen andre som skal til apoteket, eller send tabletten i posten - det koster ikke mer enn et frimerke. Kast den ikke i do - apoteket har prosedyrer for å destruere medisiner, gamle medisiner kan gjøre stor skade når det kastes i naturen.

Nope, det gjør jeg ikke kun for en tablett, beklager

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nope, det gjør jeg ikke kun for en tablett, beklager

Du gidder ikke det engang? Hvorfor?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kast den heller i søpla enn i do. Du kan jo putte den i en snusboks e.l ..

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, MapleSirup skrev:

Kast den heller i søpla enn i do. Du kan jo putte den i en snusboks e.l ..

Dette er da ikke på noen måte bedre enn å kaste den i do!

Det har blitt funnet antidepressiver i torsk i Sverige. Medisiner på avveie er et stort problem, de skal leveres inn på apoteket! Jeg er ikke interessert i å få i med ukjente legemidler når jeg spiser fisk eller drikker vann.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt funnet antidepressiver i torsk i Sverige. Medisiner på avveie er et stort problem, de skal leveres inn på apoteket! Jeg er ikke interessert i å få i med ukjente legemidler når jeg spiser fisk eller drikker vann.

Når TS insisterer på at hun ikke vil levere den fra seg, så må man jo finne nestbeste løsning..

Det er da ikke min ansvarsløshet som skal taes her...

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, MapleSirup skrev:

Når TS insisterer på at hun ikke vil levere den fra seg, så må man jo finne nestbeste løsning..

Poenget mitt er at å kaste i søpla fremfor å kaste i do er ikke nestbeste løsning, det er like ille og resultatet er det samme. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, MapleSirup skrev:

Jeg er TS å dette er min første kommentar ette HI.

Kastet den i boss jeg :)

Anonymkode: 7f729...945

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, send den i posten til noen her, så kan de levere den på apoteket :fnise:

Anonymkode: dd42f...f7c

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er TS å dette er min første kommentar ette HI.

Kastet den i boss jeg :)

Beklager at jeg referte til deg :) Jeg ble litt usikker.... :)

AnonymBruker
Skrevet

Imponert av at så mange visste dette. Jeg måtte slå opp Quetiapin, og ser at det er et antipsykotikum. Kjenner du noen som er schizofrene, TS?

Anonymkode: fc150...ce3

Skrevet

Skjønner ikke all den diskusjonen med å kaste i søpla eller i do, la nå personen avgjøre hva som er best selv! Det var ikke hvor h_n bør kvitte seg med den h_n spurte om....

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Imponert av at så mange visste dette. Jeg måtte slå opp Quetiapin, og ser at det er et antipsykotikum. Kjenner du noen som er schizofrene, TS?

Anonymkode: fc150...ce3

En sykepleier som jobber i psykiatrien vil kunne kjenne den igjen. Er ikke noe mer hokus pokus enn som så. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, send den i posten til noen her, så kan de levere den på apoteket :fnise:

Anonymkode: dd42f...f7c

Jaaa :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tabletter løser seg vel opp i vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...