Gå til innhold

Er det fint i Tunisia?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei. håper noen som har vært i Tunisia kan hjelpe meg å svare på dette spørsmålet. Hadde tenkt meg en tur dit med kjærsten. hvordan er det der nede?

kos fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint...?

Ja, det er jo det. Utrolig fin arkitektur har de.

Men det er jo et delvis ørkenland. Hvis du skal til kysten er det grønt og fint, men i innladet er det tørt. (i alle fall på sommeren). Tunisia er verdens største oliven-produsenter, så det er utrooolig mange oliven-trær rundt omkring.

Her er en link fra tidligere diskusjoner om Tunisia:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=7600

CEL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Hammamet og der var det utrolig fint.

En dagstur til Khartago er absolutt å anbefale. Dersom du har mulighet så ta en - eller flere - behandlinger på et spa. De har noe som heter thalassoterapi (vannterapi), og det er bare herlig. Du blir lagt i bløt, spylt, innpakket og massert, og du føler deg såååå mye bedre etterpå. Det koster ikke all verden heller.

Ha en god tur!

:briller: Clara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg tror du vil finne masse informasjon på disse to tidligere trådene:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ghlight=tunisia

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ghlight=tunisia

Forøvrig vil jeg bare si at Tunisia selvsagt er spesielt, men det er allikevel ikke noe sted jeg vil anbefale folk å reise til. Men det er vel mest fordi vi hadde en uutholdelig varme og i tillegg ble matforgiftet. Dessuten var de lokale guttene noe innpåslitne til tider.

Men hvis dere velger å reise, så MÅ dere få med dere Sahara-turen som arrangeres. Det var turens store høydepunkt og uten den hadde vi virkelig gått glipp av en enorm opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint i Tunisia, men jeg ble matforgiftet når jeg var der. Synes ikke det var spesielt god mat der heller. Strendene var kjempefine og folk var vennlige, men litt innpåslitne. Mye fint å handle, bra med vannsport og fint å dra på kamelsafari. Tviler på om jeg kommer til å reise dit igjen, men det er jo ikke umulig. Var forresten i Sousse. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også vært i Hammamet, og likte det jeg så av Tunisia.

Hammamet er en turistby, og den kan jo bli litt lik alle andre turiststeder, men den har sin sjarm og fine hvite strender.

Den gamle arabiske bydelen er verd et besøk.

Ellers kan jeg anbefale Karthago jeg også, og samtidig den lille byen Sidi Bou Said i nærheten, som har en utrolig fin beliggenhet i skråning over Middelhavet. Byen har utrolig flott bebyggelse.

Jeg var også i byen Kairouan inne i landet. Denne byen er en av Islams hellige byer, og har flere flotte Moskeer, som er verd et besøk.

Tunisia har masse å by på for den som ønsker noe annet enn det de typiske turistmaskinene kan by på. I tillegg har landet altså den samme solen og like flott strender.

Selvfølgelig må man godta at kulturen er annerledes, men det er vel for å oppleve noe annet enn brunost og Ringnes pils at vi velger slike reisemål!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min kjære var i Hammamet. Det var så bra at vi hadde tenkt å reise tilbake dit på bryllupsreise nå i sommer. Så da skjønner du vel våres oppfatning av plassen. (Vi ble ikke å reise dit alikavel, men det hadde ikke noe med Tunisia å gjøre. vi fant ut at vi ville reise en ny plass for å oppleve noe nytt. En slags "regel" vi har :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at folk har litt ulike oppfatninger. Hovedgrunnen til at vi ikke vil tilbake er vel nettopp det at vi ble så matforgiftet. Min kjære lå med over 40 i feber over 1 dag. Han var skikkelig dårlig. I tillegg var jo ikke maten all verdens, bare den fantastiske CousCous'en.

Dessuten var det denn forferdelige varmen. Skal man reise dit, så ikke dra midt på sommeren. Det er mitt beste råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har vært der med kjæresten, har et vennepar og noen venninner som har vært der. Alle har samme oppfattelse av Sousse. Vi likte det veldig dårlig, dårlig mat, sinnsykt innpåslirne menn(gutter9. Selv om du holder kjæresten i hånda og folk prøver å lure deg nesten hele tiden.( litt for lite veksel, og vil bytte penger med deg o.l.)Har reist masse i forskjellige land og har vært fornøyd alle andre steder, men her var alt æhhhhhh... Reis heller til Egypt, Thailand ja, alle andre steder enn der.. Men husk dette var vår opplevelse, de andre var jo fornøyde så se selv.. God tur uansett hvor i verden dere dra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! De var for innpåslitne. Var ikke noe koselig å gå og shoppe. De var smørblide og smiskete når du kom inn og sa "my friend", men hvis du ikke handla noe var du ikke venn lenger. Synes det var ganske likt i Tyrkia også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...