AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Det er så stor forskjell på mitt barn og nabogutten, og jeg tenkte det kunne være spennende med en tråd om personlighet. Hvordan er ditt barn? Min sønn er fem år, og er veldig utadvendt. Han snakker mer enn gjerne med fremmede, skal vise frem leker og ting og tang til folk han ikke kjenner. Han kan leveres til barnepass på kjøpesentre o.l. uten problemer, løper rett inn uten å si hadet omtrent. Han er veldig tøysete og leken. Tøysete sanger, rim og regler, alt som kan være litt morsomt er VELDIG morsomt. Han er ikke redd for mørket, spøkelser, være alene eller slike ting (det er nabogutten i veldig høy grad), han har egentlig aldri vært det, men unntak av litt redd for brann tidligere i høst. Det kan være vanskelig å få han til å rydde, kle på seg selv, han vil ikke høre, og beskjeder må gjentas mange ganger. Han liker alt av mat, og spiser mye. Veldig glad i alt usunt, har ingen stopp selv når det gjelder kaker i bursdager, vi må alltid bryte idyllen og bli strenge når han ikke får mer. Han respekterer grenser når det gjelder å forsyne seg selv, og går aldri å tar pepperkaker f.eks fra skapet. Han har god hukommelse, og kan huske ting som har skjedd for lenge siden som ikke er blitt snakket om. Anonymkode: 2c7ac...ad7 1
bib_84 Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Nå er min sønn bare 1,5 år, men jeg tror nok han er av samme karakter som din, ts: Han er veldig uredd, har stor utforskertrang og sterk vilje. Han kan bli både VELDIG sint og VELDIG glad, og har aldri vært skeptisk til fremmede. Når han leker så går det mest i å flytte, bære, klatre, hoppe, løpe, åpne, lukke og styre på. Å sette seg ned med duplo, småbiler, tegning eller lignende er ikke hans greie, men det skal sies at han har vist litt interesse for bøker i det siste. I jula har han for første gang fått spise sjokolade og usunn mat, og det er virkelig ikke bunn i ham: Han sluker det, og stopper ikke selv. Han er veldig selvstendig og vil gjøre det meste selv (det gjelder kanskje de fleste på den alderen?), og blir veldig glad når vi tar ham med på voksenting, som matlaging og husarbeid.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 Min er 9 år. Hun er inkluderende, alltid vært opptatt av å gjøre ting riktig og av rettferdighet. Minipoliti! Hun har alltid vært veldig empatisk, lur som fy (har fått servert ulike problemstillinger hvor man tenker at hun er en kvinnlig utgave av Emil), lærer lett og skaper lett nye vennskaper. Hun har klisterhjerne og alltid vært smart og voksen for sin alder. Hun har aldri hatt noe problem med å spise/smake all mat hun får servert, og har aldri vært superglad i godis. Naturlig skepsis til fremmede, men skulle disse ikke oppføre seg har hun ikke filter. Anonymkode: 04b0e...a7c
Veslefrikk Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Vi har fire, to jenter og to gutter, som alle har totalt forskjellig personlighet. Veldig spennende å følge med på og til tider litt utfordrende fordi de alle må behandles på hver sin måte.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Vi har en veldig sensitiv 3 åring. Hun kan absolutt ikke leveres til fremmede/ barnepass på kjøpesenter - det er såvidt at det går bra med å levere i barnehagen. Hun oppdager alltid hvis noen voksne er syke og vil passe på dem. Hun har rik fantasi og drømmer om å bli spist opp av krokodiller eller at hun flyr som en fugl. Hun liker å bli lest for, liker ikke tv eller støyende grupper med barn. Hun liker best å leke med/ ha besøk av ett barn, men synes at det er kjempevanskelig å dele. Anonymkode: f8491...d40 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Vi har to av samme kjønn som er totalt forskjellige, men likevel bestevenner. En er rolig, snill, empatisk, omsorgsfull, reflektert, veldig sensitiv for stemninger/sykdom osv (tar hensyn), men også litt engstelig, blir fort litt lei seg og tar ikke lett på forandringer (var f.eks alltid vanskelig å hente/levere i barnehagen, men hadde det fint så lenge han var der). Bruker litt tid på å bli kjent med nye folk og knytter seg helst til noen få. Ikke veldig impulsiv, må gjerne ha kontroll og bli fortalt hva vi skal osv. Veldig til å uttrykke "jeg elsker deg" og andre dype tanker. Hadde aldri trassalder og alltid vært veldig snill og tatt seg fort sammen. 😊❤️ Den andre er utadvendt, smilende og "lykkelig" hele tiden, og får lett nye venner. Takler forandringer veldig bra, er impulsiv og følger bare med på alt uten problemer (lett å både levere og hente i barnehagen, og har det fint de timene han er der). Omsorgsfull, men overhodet ikke sensitiv for sykdom/stemning. Ikke spesielt reflektert eller tenkende, men veldig livsglad og lever i nuet. Er med på alt som storebror bestemmer og catcher leken fort, selvom han er en del yngre. Veldig til trassalder 😅 Som heldigvis er over nå 😉😄 Anonymkode: 33843...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå