AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Hei Drar på backpacking i Sørøst-Asia i mars og skal være borte i nesten fire mnd. Jeg leser mye rundt på nett og har spurt kjente som har reist selv, men får forskjellige svar - hvor mye klær skal jeg pakke med meg? Kommer til å være både på strender, i storbyen og litt ute på byen for å feste. Håper veldig på svar! Sykt kjipt å ta med for lite, men også å drasse med seg masse som man ikke bruker. Anonymkode: 0b121...e8c
RC Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Når du skal til Sørøst-Asia trenger du i grunn ikke å dra med deg så mye. Man ender som oftest opp med å gå i badeklær, sandaler og lette shorts/singlets. Det enkle er ofte det beste! Dessuten finnes det markeder overalt hvor du får kjøpt billige sommerklær og lignende. Jeg ville ikke pakket med meg særlig mye klær i det hele tatt, og heller handlet litt underveis. Vet ikke om du er jente eller gutt, men regner med førstnevnte siden du har laget denne tråden (:P), så jeg ville kanskje tatt med meg et par kjoler også for å bruke når man skal ut, men ellers ender man vel i grunn opp med å bruke de samme klærne på kveldstid også. Det meste er veldig casual.
Gjest MadameDeRosa Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Sikkordet er vel lette, behagelige og basic klær. Shorts, t-skjorte/singlet. Bikini og sandaler. Resten kjøper du der. Kanskje en lang bukse og cardigan når du reiser med flyet.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Så 3 shorts, kanskje 5 topper, bikini og sko holder? Kanskje også en langermet genser/hettegenser og reisebukse? Anonymkode: 0b121...e8c
Gjest MadameDeRosa Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Jeg ville ha redusert til to shorts og tre topper. En sarong som kan brukes til mangt, kan du kjøpe når du er på reise, veldig anvendelig til det meste.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, TalithaG skrev: Jeg ville ha redusert til to shorts og tre topper. En sarong som kan brukes til mangt, kan du kjøpe når du er på reise, veldig anvendelig til det meste. Har du backpacket selv tidligere? Virker som du vet hvordan det skal pakkes, haha Anonymkode: 0b121...e8c
Gjest Nikee Skrevet 5. januar 2016 #7 Skrevet 5. januar 2016 (endret) Støtter 2 shorts og 3 topper. Ta med en "fin" shorts og en som du kan bruke til vanlig, samme med toppene. Resten går jo fint an å kjøpe underveis. Det jeg angret mest på at jeg ikke tok med meg var de late converse skoene mine! De passer til alt, så det ville jeg ha tatt med i alle fall + en tubekjole! Endret 5. januar 2016 av Nikee
reiseglad Skrevet 5. januar 2016 #8 Skrevet 5. januar 2016 Ta med et par lette sommerkjoler også, en til stranda og en til litt finere bruk. Et par gode sko (jogge/tursko) og et par gode sandaler. Solkrem med flere typer faktor. Smart med en langbukse som kan zippe av beina og bli til shorts, og noe langermet til buss (aircon) og fly. Ikke ta med mer, for du får innmari lyst å kjøpe deg et plagg eller ti på turen.....
Gjest MadameDeRosa Skrevet 5. januar 2016 #9 Skrevet 5. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du backpacket selv tidligere? Virker som du vet hvordan det skal pakkes, haha Anonymkode: 0b121...e8c Reiste et par mnd omkring i en verdensdel for mange år tilbake(vil ikke si hvilken for fare for gjenkjennelse) og vet at klær er lette å skylle opp og de tørker raskt. I varmen vil du ha en så lett sekk som mulig.
SunnivaOslo Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 Ta med lite klær,du får kjøpt underveis. Og de fleste land har jo vaskerier☺ kanskje kjøpe 2 pk biotex (til håndvask)for sikkerthetsskyld? Kjøp også vakumposer til klærne,det sparer mye plass,kan kjøpe enten de du ruller sammen selv eller de man Suger ut luften med støvsuger.pakk tunge ting nederst,kjøp microfiber håndkle (tar liten plass) ha med first aid pakke med smertestillende,piller mot løs mage,pinsett,saks,plaster,druesukker,antimygg stick og ymse annet (det meste kan jo handles der nede og)
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Hva med det å ta med f.eks "ordentlige" solbriller? Er veldig sterk sol der, og det hadde jo vært greit å bruke solbriller som beskytter godt. Men sannsynligheten for at de blir stjålet er vel stor? Anonymkode: 0b121...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå