Gå til innhold

Mangel på respekt i forum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er mange så totalt blottet for respekt for andre i forumet?

Dette er hva jeg leser på siden her, men de aller fleste ser ikke ut til å bry seg om det. "Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar!"

Latterliggjøring og nedlatende kommentarer går ofte igjen... Hiver man seg bare på debatter for å såre andre? Og selvfølgelig er man anonym slik at andre ikke kan vite hvem som svarer så respektløst...😳

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Det er litt for lett å være troll. Som i eventyret tåler heller ikke nett-trollene "solas lys", men trives best i mørket. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg prøver bare å ta slike ting på den positive måten. Altså det er betryggende å se at man ikke er slik som trollene. Det får en til å føle seg bedre eller overlegen for dem. De er taperne ;)

Endret av Haru
  • Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Haru skrev:

Jeg prøver bare å ta slike ting på den positive måten. Altså det er betryggende å se at man ikke er slik som trollene. Det får en til å føle seg bedre eller overlegen for dem. De er taperne ;)

Ja det er jeg enig i, men det er kanskje ikke alle som klarer å ta det på den måten. Det er en stygg ting å være nedlatende og respektløs ovenfor andre. Jeg har vært med i forum på flere nettsider og det samme gjentar seg over alt. Det er noen som er med bare for å latterliggjøre andre... Lurer ofte på hvordan disse menneskene er i det virkelige liv. Tør man oppføre seg slik ansikt til ansikt med folk og?

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Har også lagt merke til at det er en unormalt stygg væremåte enkelte har her inne. Det setter ned kvaliteten på forumet, og jeg har også lagt merke til at mye av nedlatende og frekke kommentarer bare får stå, uten konsekvenser. Er folk glad i å krangle her på KG, egentlig?

Skrevet (endret)

Jeg tar heller ikke sånne respektløse nedlatende skrevet kommentarer innover meg personlig. Derimot synes jeg det er synd og at det setter forumet i et negativt lys når noen angriper "hissig" og nedlatende, istedenfor å si sine meninger med respekt og gi konstruktiv kritikk. Ser så mye mer ordentlig ut å uttale seg litt dannet. Koster så lite.

Endret av Berit
  • Liker 3
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Noen ganger lurer jeg på hva alderen på enkelte her inne, er. For jeg mistenker at det er mye fjortis-streker.

Gjest Badebuksa
Skrevet
16 timer siden, JorunnP skrev:

Dette er hva jeg leser på siden her, men de aller fleste ser ikke ut til å bry seg om det. "Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar!"

Latterliggjøring og nedlatende kommentarer går ofte igjen... Hiver man seg bare på debatter for å såre andre? Og selvfølgelig er man anonym slik at andre ikke kan vite hvem som svarer så respektløst...😳

Noen hiver seg på debatter for å såre andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Men reagerer dere også på f.eks. frekke/syrlige kommentarer som er svar på frekke innlegg?

Anonymkode: 98535...245

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men reagerer dere også på f.eks. frekke/syrlige kommentarer som er svar på frekke innlegg?

Anonymkode: 98535...245

Man blir jo ikke så glad for å få frekke kommentarer, så er vel naturlig å ikke svare i sin blideste tone da. 

AnonymBruker
Skrevet

"JorunnP med diverse dekorbilder" er ikke akkurat særlig identifiserende det heller. Jeg er helt enig med deg om slik respektløs atferd, men jeg synes det er synd at du legger alt på anonyme brukere. Brukere som viser nick er ikke akkurat skinnhellige de heller, og jeg kan komme på flere brukere som til gjentatte tider kommer med krasse og nedlatende innlegg. Disse brukerne er en minoritet av de som viser nick, men de AB-brukerne som skriver slikt er også en minoritet av alle som bruker AB-funksjonen.  

Anonymkode: 9be62...11a

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Dette er ikke noe jeg bryr meg om. 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
8 minutter siden, TalithaG skrev:

Noen ganger lurer jeg på hva alderen på enkelte her inne, er. For jeg mistenker at det er mye fjortis-streker.

Alder har ingenting å si når det kommer til umodenhet. Jeg trodde det var noe alle viste,

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Alder har ingenting å si når det kommer til umodenhet. Jeg trodde det var noe alle viste,

Jo, faktisk har alder en del å si. En pubertal fjortenåring har ikke utviklet hjernen sin på samme måte som en som er langt over 25 og med livserfaring. 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, TalithaG skrev:

Jo, faktisk har alder en del å si. En pubertal fjortenåring har ikke utviklet hjernen sin på samme måte som en som er langt over 25 og med livserfaring. 

Så hvordan forklarer du alle de umodne personer som er langt over 25 ?

Umodne personer kommer i alle aldre. Selvsagt er det mer umodenhet blant mindreårige en voksne. Men det forandrer uansett ikke det faktum at det er mange også mange godt voksne mennesker som er ekstremt umodne. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, TalithaG skrev:

Man blir jo ikke så glad for å få frekke kommentarer, så er vel naturlig å ikke svare i sin blideste tone da. 

Nei, det er jo ikke hyggelig å få frekke kommentarer. På mange måter er det naturlig at man reagerer på tiltale med å være frekk igjen, men faktisk skaper det bare enda mer frekkhet og drama. Og den frekke i begynnelsen får bekreftelse og reaksjon på sin frekke uttalelse, noe som bare utvikler seg til mer frekkhet.

Det er bedre å svare på en ordentlig måte igjen. Ikke finne seg i det, men svare kort og enkelt hvis man må, eller bare la være å svare hvis det er altfor dumt.

På den måten får de frekke minst mulig oppmerksomhet på at det nytter å være frekk. Man bør ikke vise den at man tar det seriøst med sånt vissvass.

Endret av Berit
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 minutt siden, Berit skrev:

Nei, det er jo ikke hyggelig å få frekke kommentarer. På mange måter er det naturlig at man reagerer på tiltale med å være frekk igjen, men faktisk skaper det bare enda mer frekkhet og drama. Og den frekke i begynnelsen får bekreftelse og reaksjon på sin frekke uttalelse, noe som bare utvikler seg til mer frekkhet.

Det er bedre å svare på en ordentlig måte igjen. Ikke finne seg i det, men svare kort og enkelt hvis man må, eller bare la være å svare hvis det er altfor dumt.

På den måten får de frekke minst mulig oppmerksomhet på at det nytter å være frekk. Man bør ikke vise den at man tar det seriøst med sånt vissvass.

Riktig. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, JorunnP skrev:

Dette er vel noe man reagerer mest på når man er nybegynner på forumet? 

En annen sak er at de som har vært her lenge, over flere år, gjerne er dem som har spisseste albuene  og mest spisset penføring. I tillegg har du dem som vet, kan og ikke skal motsies, av noen.

På et forum møter du alle type mennesker som ellers i samfunnet. Takler du ikke det, så må du holde deg unna.

Anonymkode: 40a75...476

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, TalithaG skrev:

Min erfaring er at det er gjerne de eldre bedreviterne som kommer med krasse og nedlatende innlegg. Det er også en god del voksne menn her inne som later til å sitte på sannheten og som det overhodet ikke går an å diskutere med. Modenhet er for øvrig ikke gitt selv om man har livserfaring. Det er vel dette forumet et klart eksempel på. De mest respektløse innleggene jeg har sett her inne er garantert skrevet av voksne mennesker. 

Anonymkode: 9be62...11a

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På et forum møter du alle type mennesker som ellers i samfunnet. Takler du ikke det, så må du holde deg unna.

Anonymkode: 40a75...476

Sant nok men sannheten er at mye av det folk sier på et forum er noe de ikke ville sagt til en person ansikt til ansikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...