AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Del Skrevet 3. januar 2016 Hei! Noen som vet hva oljeskift (arbeid + olje og filter) sånn ca. ligger på? Tenkte å få gjort det denne uken, men vil helst ikke flås, så ønsker å vite sånn cirka prisnivå før jeg ringer rundt. Anonymkode: ecc42...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 3. januar 2016 #2 Del Skrevet 3. januar 2016 Den største delen av kostnaden ligger på prisen for filter og olje (type og mengde), ikke selve arbeidet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Del Skrevet 4. januar 2016 Ja, er klar over det. :-) Men litt derfor jeg spør, fordi jeg har hørt at når man går på verksted og får det gjort der (og da kjøper oljen også av verkstedet) så er det noen som tar blodpris for selve oljen, og tjener rått på den måten, selv om arbeidet nesten ikke utgjør noe. Anonymkode: ecc42...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 4. januar 2016 #4 Del Skrevet 4. januar 2016 Har alltid gjort det selv å aldrig vært på verksted for oljeskift... Men tipper du havner på nærmere 2000,- spørs jo hvilken olje du trenger og hvilket filter, for det er litt variasjon i pris der. Men fort en 1000lapp i olje, 100-200 i filter og 500-700 i arbeid hvis jeg skal tippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Del Skrevet 6. januar 2016 Mekonomen har ofte tilbud på Castrol Magnatec, greo syntetisk olje, til 450kr/4l. Med filter og plugg er du opp i ca 650kr for et hjemmeskift, oljen tas imot gratis på verksteder el renovasjon. Så pris for å få det gjort må vel være fra ca 1000kr oppover, tipper jeg? Har hatt bilen på enkel service med 3-4pkt inkl oljeskift for 2500kr. Anonymkode: 73a36...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 7. januar 2016 #6 Del Skrevet 7. januar 2016 Den 6.1.2016 at 9.24, AnonymBruker skrev: Mekonomen har ofte tilbud på Castrol Magnatec, greo syntetisk olje, til 450kr/4l. Med filter og plugg er du opp i ca 650kr for et hjemmeskift, oljen tas imot gratis på verksteder el renovasjon. Så pris for å få det gjort må vel være fra ca 1000kr oppover, tipper jeg? Har hatt bilen på enkel service med 3-4pkt inkl oljeskift for 2500kr. Anonymkode: 73a36...d42 Svendsen eksos tar 799 for oljeskift inkl alt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Del Skrevet 7. januar 2016 Det er en fantastisk pris, forutsatt at det er god olje. Har brukt Svendsen Eksos i Bergen til eksosarbeid - de er flinke. Anonymkode: 73a36...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Del Skrevet 7. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: GgDet er en fantastisk pris, forutsatt at det er god olje. Har brukt Svendsen Eksos i Bergen til eksosarbeid - de er flinke. Anonymkode: 73a36...d42 Har også brukt Svendsen eksos for å bygge komplett nytt eksosanlegg på bilen. Verste jobben jeg har sett og hørt, så den måtte direkte til et verksted der den sto en evighet fordi de måtte gjøre om på omtrent alt. Ble en lang sak og det endte med at jeg betalte. Anonymkode: 7c675...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #9 Del Skrevet 7. januar 2016 Oi, så kjedelig! Vi må gjøre en del nr2 jobb fordi den første delen ikke var tilstrekkelig likevel. Så det er jo dumt. Men de gjorde nå den første byttejobben akkurat som avtalt. Første verksted som faktisk ringte meg når de var ferdige - pleier alltid å be om det, men andre verksteder er tilsynelatende for sløve til å få det til. Anonymkode: 73a36...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. januar 2016 #10 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg betalte 1500,- for å gjøre det på min 18 år gamle bil i fjor høst Må nok regne med å betale såpass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #11 Del Skrevet 17. januar 2016 TS her, har skiftet olje nå. Sendte prisforespørsel til det vanlige verkstedet mitt, og de skulle ha 1800 for jobben... Endte opp med å gjøre det hos NAF, de tok ca. 900 inkl. alt, synes det var en helt ålreit pris for å slippe selv. Anonymkode: ecc42...a03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #12 Del Skrevet 18. januar 2016 God deal - det lønner seg å spørre rundt! Anonymkode: 73a36...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt_Buskerud Skrevet 18. januar 2016 #13 Del Skrevet 18. januar 2016 Ring Svendsen Eksos om du har det i området hvor du bor. De har fast pris på 799,- (ink 6.5 liter olje), for skifte av oljen og nytt oljefilter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 17. mars 2020 #14 Del Skrevet 17. mars 2020 Betalte kr 1240 hos mekonomen for en måned siden. Olje+filter+arbeid. Toyota 2010modell personbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå