AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Del Skrevet 3. januar 2016 Dama til broren til samboeren min og jeg er veldig nære. Vi er skikkelig gode venner og finner på mye artig sammen, både med og uten resten av familien. Hun er en flott og herlig dame som jeg har blitt veldig glad i, så jeg vil ikke fornærme eller såre henne. I det siste har jeg begynt å legge merke til at hun har gått mye opp i vekt. Hun var ganske tynn før, og har kanskje lagt på seg rundt 15 kg, så det er tydelig og har skjedd på ganske kort tid. Jeg har ikke brydd meg så mye om det, før i går.. I går var samboeren min, broren og dama ute og tok noen pils. Jeg hentet dem på byen (jeg er gravid, så ble ikke med på festen) men da var ikke dama hans der. De hadde visst hatt en krangel. Jeg sendte hun en melding og spurte om jeg skulle hente henne også, og vi ble enige om å slippe guttene av hjemme hos oss (altså meg og samboeren), før jeg skulle hente henne. Hun og typen hadde kranglet og hun var ganske full og fortvilet, så etter litt prat og trøst så gikk hun og la seg og jeg dro hjem igjen til meg. Så kommer jeg hjem til de andre og de sitter i sofaen og tar seg en etter-pils. Svigerbror begynte å bli litt full og snakket ganske ufint om kjæresten sin, noe jeg sa ifra om at var unødvendig, og at om de skulle sitte å prate shit om ei vi egentlig er glad i så kan de gjøre det et annet sted. Han unnskylde det, men sa fremdeles at hun var blitt skikkelig feit. Han sa at han ikke tente på tjukke damer og var skikkelig ekkel... Jeg sa at det er dårlig å si sånne ting om kjæresten sin, men han mente det var greit siden hun var tynn når de ble sammen. Han sa han var usikker på hele forholdet og ikke ville hjem.. I dag føler jeg meg litt råtten over hele greia, selv om jeg sa ifra. Er dette noe jeg burde snakke med henne om? Han sa at han ikke hadde sagt noe til hun om vekten hennes, så hun vet jo ikke hva han går å sier om henne. ville til vanlig ikke ha blandet meg inn i noe sånn, men jeg og hun er jo gode venner og de har to barn sammen... Uff... Anonymkode: 3939f...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 3. januar 2016 #2 Del Skrevet 3. januar 2016 Du kan jo si til ham at det han føler rundt vektoppgangen hennes er helt legitime følelser, men at han må snakke med henne om det, og ikke alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 3. januar 2016 #3 Del Skrevet 3. januar 2016 Franke Ann skrev (På 3.1.2016 den 18.34): Du kan jo si til ham at det han føler rundt vektoppgangen hennes er helt legitime følelser, men at han må snakke med henne om det, og ikke alle andre. Ekspander Kunne ikke sagt det bedre selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SykkelJenny Skrevet 3. januar 2016 #4 Del Skrevet 3. januar 2016 Du trenger ikke si noe til henne - men du bør snakke med ham i edru tilstand og fortelle at man snakker ikke sånn om sin samboer bak hennes rygg. Har han ikke ryggrad nok til å snakke skikkelig med henne så kan han holde kjeft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Del Skrevet 3. januar 2016 Det sårer bare henne å få vite om dette, og hun merker nok at han ikke tenner på henne etter vektoppgang(15 kilo er jo ikke allverdens - så hun har neppe gått fra superslank til sykelig overvektig). Jeg ville snakket med ham om det igjen i edru tilstand, og formidle hva du synes om holdningen hans. Hun har båret frem to barn, og tatt konsekvenser av det - som han har slippet. De fleste kan variere som følge av helse både opp og ned i vekt(og ikke minst som følge av aldring eller andre stressfaktorer i livet), og skal man leve et helt liv sammen med noen er virkelig ikke 15 kilo noe å være helt sjokkert av. Det blir noe annet om det er snakk om overspising over lang tid som fører til skader på helsen - men dette virker jo ikke sånn siden du heller ikke har tenkt noe særlig over det. Dersom han ikke legger seg totalt flat ovenfor deg ville jeg kanskje vurdert å ta det opp med henne med tanke på at han sier til andre åpent at han er usikker på forholdet og snakker nedsettende om henne. Det er intet annet enn respektløst. Et potensielt problem er jo at hun allerede har dårlig selvbilde og at hun utvikler spiseproblemer/langvarig vanskelig forhold til mat enten ved overspising eller usunn vektnedgang fordi dette temaet vil fungere som en trigger. Det viktigste her er jo hennes velvære. Kanskje du heller kan spørre henne om hvordan det går med henne generelt og hvordan hun egentlig har det? Anonymkode: 1409b...342 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #6 Del Skrevet 3. januar 2016 Veldig bra du sa fra til han når han sa det at det ikke var greit å si og at du ikke ville høre på det! Men jeg syns ikke det er noe poeng å si til kona hans med mindre du har godt forhold til henne som venninde(isåfall så ja si det), eller med mindre han fortsetter å si sånt. Anonymkode: 37d8a...720 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Del Skrevet 4. januar 2016 Ville snakket med han edru og nevt dette han sa denne kvelden. Står respekt av at du sa i fra til han hvertfall! Anonymkode: 32137...ab1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 4. januar 2016 #8 Del Skrevet 4. januar 2016 Og hva gjør han for å hjelpe henne med å holde seg slank og stram? Tar han initiativ til å kjøpe og lage sunn og helsemessig mat og planlegger middager, eller sitter han der og hiver i seg potetgull og cola mens de ser på TV sammen? Når man lever sammen, kjøper mat sammen og deler nesten alle måltider bør man samarbeide om det, ikke sitte og snakke dritt med kompisene sine i fylla. Hvis han har et problem med kroppen hennes bør han vinkle livsstilsendring på en positiv måte og gjerne delta selv med mindre han allerede er en gymrotte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Del Skrevet 4. januar 2016 Franke Ann skrev (På 3.1.2016 den 18.34): Du kan jo si til ham at det han føler rundt vektoppgangen hennes er helt legitime følelser, men at han må snakke med henne om det, og ikke alle andre. Ekspander Det er legitime følelser hos svin med lav libido og som er for feige til å avslutte et forhold, der de åpenbart ikke elsker dama. Ingen andre. Anonymkode: 7c370...665 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Del Skrevet 4. januar 2016 Enig med de over; snakk med ham om det i edru tilstand, si at du ikke synes det er greit at han snakker sånn om en person dere begge er glad i. Personlig hadde jeg blitt fryktelig såret om jeg hadde fått høre det fra en tredjeperson at mannen min hadde sagt at jeg var feit og ekkel, det hadde jo nesten vært bedre om han hadde sagt det til meg selv... Dessuten kan du risikere at dette slår tilbake på deg. Så ta en alvorsprat med ham på tomannshånd. Problemet er holdningene hans, ikke vekten hennes. Kanskje hvis hun var sykelig overvektig og alle rundt henne var bekymret for hennes helse og liv ville det være konstruktivt å ta dette med henne, men ikke når det er hennes manns holdninger på fylla. Det gjør nok mer skade enn nytte å gå til henne med det. Det er min mening iallefall Anonymkode: fcc4c...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 4. januar 2016 #11 Del Skrevet 4. januar 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner Bond, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå