AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Matlei vegetarianer trenger nye oppskrifter i boka si. Det er mye godt på blogger rundt omkring, men jeg går meg så fort vill i jungelen. Vil du dele dine beste vegetaroppskrifter? Gjerne ting du stadig vender tilbake til og som er godt utprøvd. På forhånd takk. :-) Ps. Spiser ikke egg, men kan ha litt meieriprodukter. Anonymkode: 4539b...ebe
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Er veldig glad i karbohydrater, så er usikker på om dette kan passe alle Pastarett Rotini eller tagliatelle pasta (andre pastatyper fungerer selvsagt) - avokado - hvitløk - mais - linser - vårløk - salt & pepper - smoked paprikakrydder Kok pastaen etter informasjon på pakken, bruk stavmikser for å blande hvitløk og avokado godt sammen til en saus, hell av vann og skyld mais og linser vend dem deretter inn i den ferdigkokte pastaen, hakk opp vårløk og dryss over pasta, bland inn eller hell sausen over pastaen, krydre med salt og pepper, dryss deretter på passelig med paprikakrydder for smak. "Ricebowl" Ris etter ønskelig type - soltørkede tomater i olje - mais - sorte bønner - paprika - chilli Kok ris etter informasjon på pakken, bland i soltørkede tomater (med noe av oljen for smak og konsistens) i den ferdigkokte risen, vend mais og bønner inn i risen, finhakk paprika og chilli og vend deretter i risen. Sweet chilli sauce er godt til dersom du ønsker å bruke mindre av oljen. Salat Avokado - kikerter - gulrot - søtpotet - quinoa - grønnkål - ferdiglagt hummus Kok quinoa etter informasjon på pakken, skjær ønskelig mengde av søtpotet opp i terninger og stek i ovnen til ferdig, bruk spirulator(eller annet utstyr) til å få tynne stilker med gulrotrasp, behandle grønnkålen på ønskelig måte, skjær avokado opp i skiver, stek kikertene i ovnen(gjerne med løkpulver på) til crispy konsistens, dander pent i en skål med en klatt hummus på toppen. Anonymkode: abab5...c10
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Takk for svar :-) Jeg spiser svært lite karbohydrater. Men har egentlig ingen god grunn, så du minte meg på at det går an å lage seg en enkel pastarett innimellom ;-) salaten så også god ut. Hvordan pleier du behandle grønnkålen? Har bare brukt det i varme gryter/wok. Anonymkode: 4539b...ebe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå