Gjest Ninakanin Skrevet 7. oktober 2004 #1 Skrevet 7. oktober 2004 Hei alle dere kloke hoder. Jeg sitter her og mimrer om et spill jeg aldri ble ferdig med da jeg var 11 år, fordi min kjære nevø knakk CD'en. Den dag i dag kan jeg tenke "hm, jeg skulle gått den veien, jeg skulle gjort slik". Jeg blir liksom ikke ferdig med det!! Var så gøy Etter litt surfing på internet ser jeg at det står dette når det gjelder hva spillet krever av programvare på pc'en: MS-DOS 5.0+ / Windows 3.1+ Vil dette si at hvis jeg ikke har en gammel pc så kan jeg ikke spille det? (Hvis jeg kjøper det på internet). At windowsXP vil være "for nytt"? Håper ikke det!!!
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #2 Skrevet 7. oktober 2004 Du får nok ikke spilt det uten videre i XP nei. Man har dosemulatorer man kan bruke i windows, men det krever at man leser og setter seg litt inn i det. Er du ikke vant til å bruke DOS fra gamle dager, vet jeg ikke om det er så mye å anbefalle. Du kan uansett ta en titt på dette: http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1
Gjest Colubra Skrevet 7. oktober 2004 #3 Skrevet 7. oktober 2004 Det kan hende at det er tilfelle ja, men her om dagen fikk jeg tips om et program som heter DOSbox, som emulerer DOS 6.etellerannet. Jeg har ikke prøvd det, men det kan kanskje virke hvis windows ikke gjør det
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #4 Skrevet 8. oktober 2004 Det er slett ikke umulig at spillet vil virke, men man må kanskje ty til ekstraprogrammer som VDMSound for å "lure" spillet til å tro at det kjører på et eldre system. Hva heter spillet? Det går sikkert an å finne ut om det virker eller ikke, før du eventuelt kjøper det...
Gjest pace Skrevet 8. oktober 2004 #5 Skrevet 8. oktober 2004 http://www.abandonia.com/main.php?nav=programs Prøv først den standare Compability Mode, som du får opp når du høyreklikker på .exe filen. Og sett til Windows 95, eller hva nå det skulle være. Har ikke hatt mye hell med det selv men. Funker ikke det. Gjør som h*n gjesten over sier: Prøv VDMSound først. Enkelt program. Bare installer det, så høyreklikker du på .exe filen til det gamle spillet, også velger du å kjøre det i VDMS Mode. Så lager den en ny .exe fil. Hvis du har en Setup-fil til spillet, må du sansynligvis gjøre det med Setup filen først. Hvis det ikke funker, må du kjøre Dosbox. Det er litt mer komplisert, fordi noen spill er eldre og yngre. Så du må justere hastigheten med Ctrl 11/12 tror jeg det var. Les Readme Filen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå