silkhand Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Hei! Jeg og kjæresten min skal til Barcelona i juli.. Har vert der en gang før, men det var i forbindelse med jobb,så fikk ikke sett så mye. opplevde det som en veldig stor by, som jeg tror vi trenger litt ideer før vi reiser til . . Tenkte å planlegge litt på forhånd, og lurte på hva er det vi BURDE få med oss? vi er strandløver så noen dager blir tilbrakt der. men jeg tenkte kanskje at vi kunne hoppe på en sånn turistbuss? kjører ikke den forskjellige steder så kan vi hoppe av der vi vil? og så lurte jeg på om det er noen spesielle restauranter vi burde dra på vi liker all slags mat, men er glad i å finne litt ''gjemte skatter'' når det gjelder steder å spise på hotellet heter W og ligger på stranden, så veldig sentralt tusen takk for alle svar!
Meline37 Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 38 minutter siden, silkhand skrev: Hei! Jeg og kjæresten min skal til Barcelona i juli.. Har vert der en gang før, men det var i forbindelse med jobb,så fikk ikke sett så mye. opplevde det som en veldig stor by, som jeg tror vi trenger litt ideer før vi reiser til . . Tenkte å planlegge litt på forhånd, og lurte på hva er det vi BURDE få med oss? vi er strandløver så noen dager blir tilbrakt der. men jeg tenkte kanskje at vi kunne hoppe på en sånn turistbuss? kjører ikke den forskjellige steder så kan vi hoppe av der vi vil? og så lurte jeg på om det er noen spesielle restauranter vi burde dra på vi liker all slags mat, men er glad i å finne litt ''gjemte skatter'' når det gjelder steder å spise på hotellet heter W og ligger på stranden, så veldig sentralt tusen takk for alle svar! Må følge med denne tråden. Har ønske om å dra til Barcelona. Men har hørt at mange kommer skuffet hjem derifra. Vet ikke hvorfor... 1
Sapientia Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 Parc Guel synes jeg var verd et besøk. Var vel det stedet jeg likte best av typiske turistattraksjoner. Men vannshowet på montjuce var også verd å få med seg, var ikke der på dagtid selv. Stranda var fin, og restauranten på W var veldig bra (dyrt, feira 60 års dagen til pappa) La grada familia var surret inn i byggestilaser, men parken på andre siden av veien var fin for skygge og spise en is. Akvariet trenger er oppussing. 1
Safiye Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Jeg er en av de som ikke likte meg så særlig i Barcelona, litt vanskelig å si hvorfor, men jeg følte det ikke levde helt opp til forventningene. Den "magiske" fontenen i Sant Montjuic er å anbefale om dere vil være ute en kveld. Vi var der til siste showet som gikk rundt tolv om kvelden. Det er sikkert færre mennesker der da, i tillegg veldig fint med lysene mot bygningen i bakgrunn. Av restauranter vil jeg anbefale Carlota Akaneya som ligger ved Las Ramblas. Det er asiatisk/koreansk mat hvor du kan tilberede kjøtt selv. Morsom opplevelse, og veldig god mat. Restauranten er populær og liten, så dere er nødt til å booke bord i forkant. 1
Klossmajor Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 (endret) Jeg syntes de kjente turistattraksjonene Parc Güell, La Sagrada Familia og Las Ramblas var relativt lite oppsiktsvekkende i en by jeg som helhet derimot fant ganske oppsiktsvekkende. Byens arkitektur er fantastisk. Nesten hele byen er som de fineste bygårdene på Frogner, bare i større skala. De jeg har besøkt der nede var fastboende. Da vi var på en bar nede ved strandpromenaden fikk jeg litt hakeslepp da en splitter naken kar vandret forbi uten at noen leet på det minste som et øyelokk. Det eneste han hadde på seg var skoene han gikk i og kanskje en klokke på underarmen. Da jeg spurte hvorfor ingen andre enn meg i det hele tatt så ut til å reagere noe som helst på dette, fikk jeg til svar at han var en lokal naturist kjendis - en slags byoriginal. Bli derfor ikke sjokkert om du får øye på en naken middelaldrende spradebasse vandrende rundt i byen. Stranden og området rundt er for øvrig vel så imponerende som resten av byen. Overraskende få i Barcelona snakker engelsk. Ikke drosjesjåfører flest heller. Når man ikke kan stort mer på spansk enn å bestille øl, vil jeg av erfaring fraråde å glemme veien tilbake til hotellet etter en fuktig bytur. Men på den måten kan man i hvert fall få sett litt ekstra av byens kriker og kroker når de lokale på spansk eller elendig engelsk sender deg i alle slags retninger på jakt etter hotellet i Corte Ingles. Jeg fant ut på den harde måten at Corte Ingles, som var stedsnavnet jeg forbant med hotellet mitt, ikke var et bestemt sted i byen, men heller diverse handelsområder rundt omkring i byen. Noe man bør være veldig observant overfor er lommetyver. Det er visstnok flust av dem i Barcelona, primært der turister oppholder seg. Jeg ble fortalt at det hovedsaklig er snakk om sigøynere og ulovlige innvandrere fra Afrika som driver med dette. For fotballinteresserte er Camp Nou en opplevelse. Europas største stadion, ganske særegen der den nesten er uten tak. Fra sitteplassene øverst på tribunene sitter man så høyt oppe at det er nesten umulig å skille spillerne på gresset fra hverandre annet enn ved å kjenne den enkelte spillerens plass i lagformasjonen. Stemningen på kampdag er dog ikke så mye å skryte av sammenlignet med f.eks England. Første gangen jeg var i Barcelona brøt det ut vulkanutbrudd på Island som førte til at jeg ble hva media kalte askefast. Man kan vel trygt slå fast at turen hjem ble litt utenom det vanlige. Etter mange, mange timer i kø fikk jeg siste plassen på en stappfull buss gjennom Frankrike (der det var transportstreik så tog og fly stod), sovende på gulvet i gangen i et overfylt tog gjennom Tyskland, båt over til Danmark, stappfullt tog til Kastrup der jeg ble nødt til å trå til som reddende engel for en finsk far som var på vei hjem med sin psykotiske sønn fra Amsterdam der sønnen på guttetur hadde fått i seg noe dop som førte til at han tom for språk oppførte seg som noe gryntende fra dyreriket som helst ville ha av seg klærne og spise sokkene sine. Aldri noen sinne vært så glad for å passere dørstokken som da jeg endelig kom hjem fra den turen der. Endret 3. januar 2016 av Klossmajor 1
Gjest Ms. Daisy Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Vi likte oss veldig godt i Barcelona. El Borne og Santa Maria Kirken bare er verdt et besøk. Synes personlig at den er mye finere enn Sagrada Familia. Sagrada Familia er kjekk å se, men vær tidlig ute. Parc Guel - skikkelig kul mosaikk park. Boqueria er jo en utstilling av frukt og grønnsaker - flott å se på. Shopping klarte jeg også å få med meg. Barcelona er jo velsignet med en ganske bra strand. Vi koste oss der en hel dag. Noen sier at det kan være greit å dra utenfor byen, men vi valgte å være i nærheten av Placa San Jaume - derfrakan man gå bort til Museo de Picasso - og så nedover til El Borne God tur og lykke til
Minitroll Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 I Barcelona er det umulig å ikke få med seg mye av modernismo preget til Gaudi. Veldig mye fint. Det er også et veldig fint parkanlegg ikke så langt unna stranden med en flott kaskadefontene og zoologisk hage. Camp Nou er også verdt et besøk. Ramblas har mange bra butikker og mye liv. Ellers må jeg si at juli kan være kjip på grunn av varmen. Det kan være slitsomt å stå i attraksjonskøene rundt om da det er mye folk. Da jeg var der i juli, holdt jeg meg mest ved stranden fordi jeg sliter når det er mer enn 32 grader..
celine Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 Blir man lei av Gaudi og syns at merkelig teknologi er gøy, kan man jo dra hit: Museum of ideas and inventions Denne snublet vi over helt tilfeldig, og angret ikke på besøket! Dessuten har de aircondition, og det gjorde det attraktivt med et lengre besøk (vi var også i Barcelona midt i juli) Ellers likte jeg Parc Guell godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå