Gå til innhold

Hudpleieprodukter for urenheter og sorte prikker i ansiktet?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sjeldent sminke som foundation, pudder, concealer og lignende, og huden min i ansiktet er litt tørr (spesielt i panne- og neseområdet), men til tider kan den virke litt fet. I tillegg har jeg noen mindre urenheter, sorte prikker/hudormer (helst ved/på nesen) og mindre kviser. Dette er mindre synlig egentlig, men jeg ser dette ganske godt selv og det plager meg litt. Og jeg vet jo at kosthold har noe å si også, og i jula har det jo blitt mye usunt, så det merkes på huden. Men nå er det tilbake til hverdagen, og da satser jeg jo på at det hjelper på litt.

En venninne av meg bruker ansiktsskrubb og natt-/dagkrem fra Formula 10.0.6, mens en annen venninne av meg bruker Dermalogica, men jeg har ikke prøvd noen av disse. Jeg har prøvd den svarte ansiktsmasken for å se om det hjalp på de sorte prikkene, men føler ikke det hjalp noe særlig.

Er det noen som har noen gode tips til hvilke hudpleieprodukter jeg kan bruke på huden i ansiktet mitt med tanke på min hudtype? Jeg er ganske blank. Fint med noen tips og høre hva dere tenker, har planer om å stikke innom et eller annet sted og høre også. Til daglig bruker jeg kun en fuktighetskrem, men føler den ikke gjør noen forskjell fra eller til. Hvilke erfaringer har du selv?

Anonymkode: 9a046...ff5

Videoannonse
Annonse
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Det finnes fine startpakker fra Dermalogica tilpasset hudtype. 

Gjest Saurus
Skrevet

Dermalogica hjelper ikke meg på noe som helst, jeg har forsøkt både for tørrhet og smånupper.

Jeg tror du må over på mer aktive produkter uten å tørke ut huden, og for min del er kombinasjonen syrer og tilstrekkelig fukt det som funker best.

Jeg har også testet Clarisonic en stund, og det hjelper ikke på annet enn veldig overflatisk eksfoliering. MD Formulations ble for uttørrende for min del, men hovedpoenget her var glycolsyre. Dog var det ofte andre ingredienser som "ødela" gleden for meg der.

Mange opplever bedre resultater uansett hudtype med aha og/eller bhasyrer, og et merke jeg liker veldig godt til det er Cosrx. Det er koreansk såvidt jeg vet, og finnes på Ebay og Roseroseshop blant annet. Billigere enn Dermalogica. 

Så trenger du en godfuktighetskrem/olje samt en mild rens. Jeg foretrekker micsellarvann(gjerne Garnier, eller enda mildere rens med lav PH) de dagene jeg ikke har særlig ansiktssminke.

Du må rense morgen og kveld, men det er viktig å bruke milde produkter og ikke overdrive.

Jeg synes huden din høres dehydrert ut, eventuelt kombinasjon. Da funker ikke produkter lagd for fet/tørr/normal hud. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Anbefaler ikke å handle på Ebay. Mye fake produkter i omløp.

Gjest Saurus
Skrevet
1 minutt siden, TalithaG skrev:

Anbefaler ikke å handle på Ebay. Mye fake produkter i omløp.

Ikke om man følger råd om å handle fra selgere man får anbefalt og en ser har god score.

Jeg har god erfaring når det gjelder asiatisk hudpleie.

Skrevet

Du kan prøve BaliBody olje, den er helt fantastisk. har hjelpt meg så mye. Har slitt med kviser i t-sonen og tørr hud resten.
  den heter tanning and body oil. men den kan fint brukes i ansiktet også. jeg bruker den som aftersun når jeg er i syden også, - har jeg blitt rød en dag og smører meg med den er det borte dagen etterpå :) de bruker KUN naturlige ingredienser og ingen konserveringsmidler.

Den skal også dempe eksem, strekkmerker og celluliter.

Jeg elsker denne. Les om den på linken :) !!!!!!!!!!

http://eu.balibody.com.au/

AnonymBruker
Skrevet

Blackhead remover, 79,- kroner på BodySHop.

Anonymkode: d66da...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Dermalogica hjalp aldri meg heller. brukte det i to år, null effekt.

Nå kjøper jeg oxy fra ebay og den hjelper

Anonymkode: df956...950

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...