Gå til innhold

Realistisk vektnedgang på ett år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 år, 160 høy og veier for øyeblikket 80kg. Jeg vet alle feilene jeg gjør, jeg spiser mer enn jeg forbrenner. Var tidligere 77kg og gikk ned til 65, men flere ting gjorde at jeg endte opp med å overspise nesten hver eneste dag i flere måneder. Det har gjort sitt og vekten er nå på sitt høyeste noen gang, men jeg er motivert til å gjøre noe med det igjen. 

Hvor mye er det realistisk å gå ned på ett år? Vil jeg klare å komme meg ned til f.eks 50kg om jeg er målrettet nok? Noen andre som har vært i samme båt som har gått ned rundt 30kg før?

Anonymkode: dd653...67a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved en vekt på 50 kg er du i grenseland for undervektig, 55-60 kg er en bedre vekt. Dette bør ikke være noe problem å klare på ett år. Med 80 kg er du i nedre område for fedme, så vektnedgangen vil være størst til å begynne med. 

Du sier flere ting gjorde at du endte opp med å overspise. Var dette fysiske eller psykiske grunner? Dersom det var fysiske kan det være at du prøvde for hardt og spise alt for lite. Det er bedre å ha et moderat underskudd over en litt lengre tidsperiode enn å risikere å sprekke og istedet gå opp i vekt. Dersom det er psykiske grunner har du løst opp i disse grunnene eller blitt bevisst på dette? Dette bør som regel løses opp i slik at du ikke ender opp i samme gate igjen. Du behøver ikke svare på dette. Det viktige er at du har et bevisst forhold til dette selv.

Anonymkode: 09857...3bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...