AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Jeg har to spørsmål. Jeg ser at det er galt å drepe en kylling, gris, okse osv, men jeg ser ikke hvordan det er galt å drepe fisk? De er jo ikke dyr på samme måte som de andre? På hvilken måte er det galt da? Og når du er vegetarianer kan du fortsatt drive med fisking eller er det feil? Anonymkode: 2140d...57e
Sølvrosen Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 (endret) En vegetarianer spiser ikke fisk, det gjør heller ikke veganere. En person som ikke spiser kjøtt men spiser fisk kalles en pescetarianer. Mange Vegetarianere/veganere avstår fra å bedrive fiske da de ikke ønsker å påføre et dyr lidelse når de ikke en gang har planer om å spise det. OT: Det er dårlig forumskikk å stadig opprette tråder om lignende tema, dersom dine nye spørsmål ikke ville vært en avsporing fra dine tidligere tråder. Du kan blant annet si "Takk for at så mange kunne svare meg, jeg lurer på noe annet som jeg også gjerne skulle hørt litt mer om fra dere:..". Det er heller ikke god forumskikk å gi trådnavn av typen " Vegetarianere, se her", "help meg!!!!!" "Jeg bare lurer...", der temaet i tråden ikke kommer klart fram fra tittelen. Slike titler er stort sett ment for å få oppmerksomhet (kjent fra media under navnet click-bait), men i et forum risikerer du å få feil effekt ved at seriøse folk du gjerne skulle ha svar fra ikke gidder å svare. Endret 3. januar 2016 av Sølvrosen 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Jeg ser ikke logikken enkelte (og du) bruker om at det er galt å spise kylling, gris, okse og lignende, men helt greit å spise fisk. Det er et mye merkeligere resonnement. Anonymkode: 2d1a4...7be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå