Gå til innhold

mor og far brøt avtale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet aug 2015 for å studere. Hadde avtale med mor at jeg skulle få tilbake min leilighet når jeg kommer tilbake hjem hit igjen i sommer. Leiligheten eies av mine foreldre. Får nå høre at de har leid den ut til noen andre, og at jeg ikke får det tilbake. 

Dette var en av avtalene vi hadde, da jeg ikke ville flytte for å studere i utgangspunktet, og føler jeg gjør det mer for foreldrene mine enn meg selv. De sa jeg ikke får flytte tilbake da de ikke tror jeg greier å betale. (så nå betyr penger mer enn familie?)

Jeg fikk tilbud og flytte inn med de og min lillebror. Men selvfølgelig vil jeg ikke den. 22 år med kjæreste har jeg behov for egen plass. Er det jeg som overreagerer. Familien prioriterer å leie ut leiligheten til en venn, istedenfor egen datter....

Anonymkode: 56683...cdd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en bortskjemt sutreunge du høres ut som!

Anonymkode: b2939...dfa

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye tjener foreldrene dine på å leie ut denne leiligheten?

Kanskje de virkelig hadde ett veldig stort behov for disse leie-inntektene?

Anonymkode: 775e7...de2

• Liker 8
Skrevet

Du er bare bortskjemt som bare fy de fleste får ikke leilighet av foreldre i det hele tatt sånt må man da ordne selv. Jeg blir sjokkert egentlig når jeg hører hvor mye folk får fra sine foreldre egentlig leilighet førerkort bil og penger til studier har jeg måttet ordne selv. Skjerp deg og få deg en jobb du er 22 år foreldrene dine har forsørget deg lenge nok!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da får du skaffe deg en egen leilighet og bevise at du klarer å betale for deg der. Kanskje pengene er viktig for at hverdagen deres skal gå rundt. Du virker bortskjemt.

Anonymkode: 9ea30...5af

• Liker 4
Skrevet

Du er bortskjemt. De tilbyr deg å bo hjemme hos dem - godta det! Så finner du en leilighet på egenhånd mens du bor der. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Mener du oppriktig at foreldrene dine skulle la leiligheten stå tom sånn at du skulle få den?

Som du sier; Du er en 22 år voksen person med kjæreste. Få deg ditt eget liv da! Hvorfor mener du det er et argument for å ikke flytte hjem til foreldrene dine, men bli sur for at de ikke ordner med leilighet til deg?

Du burde være glad for at de i det hele tatt tilbyr deg å flytte hjem! Og de sier at de mener du ikke kan betale, og du sier at "så nå betyr penger mer enn familie?" Men ja, når du er VOKSEN så får du ANSVAR. Foreldrene dine er ikke det samme for deg som de var når du var 12 år og var økonomisk avhengig av voksenpersoner, men nå er du voksen selv. Så lenge du kan betale for leiligheten så får du den jo? Få deg en jobb da?

Virker også som at du tror at du studerer som en tjeneste for foreldrene dine. Voks opp! Folk på din alder har jobb og mange har BARN, dette må du klare!

Endret av mjauritz
skrivefeil
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

En avtale er en avtale, og uansett hvor bortskjemt du er, eller ikke er, det er dårlig gjort å bryte den uten å snakke med deg om det først!

Når det er sagt, nå har du muligheten til å vise dem at du er voksen, selvstendig, og behøver ikke leiligheten deres for å ha et godt liv.

Hev deg over det, vis at du er voksen, ansvarsbevisst, og at du klarer deg selv.

Anonymkode: 17b45...7fd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ville du betalt leie om du bodde der? 

Det kan fort bli slik at folk som leier gjør seg avhengig av pengene de får i leie, og at det derfor ikke er ønskelig at personen(e?) som bor der skal flytte ut. 

Om du ikke skal betale leie eller betaler vesentlig mye mindre, så skjønner jeg foreldrene dine. 

Men skjønner GODT at det er skuffende når dette var en avtale dere hadde. :(

Anonymkode: 8ab0d...7c9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lite du får gjort, siden den er utleid. Penger betyr mer enn fam? Noen ganger ja. Det er utgifter med å ha leilighet. Om du ikke klarer leien, så har de kanskje rett? Utleie er også inntekt for dine foreldre. Tillegg til pensjon. Jeg kan ikke leie ut min leilighet til mitt barn om jeg ikke får inn de kr hver mnd. Du må skaffe deg en plass å bo selv

Anonymkode: e6700...499

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg betalte for leiligheten når jeg bodde der, så at folk kaller meg botskjemt stemmer ikke. Jeg har alltid jobbert hardt for ting, og aldri fått noe gratis.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, grinchen skrev:

Du er bare bortskjemt som bare fy de fleste får ikke leilighet av foreldre i det hele tatt sånt må man da ordne selv. Jeg blir sjokkert egentlig når jeg hører hvor mye folk får fra sine foreldre egentlig leilighet førerkort bil og penger til studier har jeg måttet ordne selv. Skjerp deg og få deg en jobb du er 22 år foreldrene dine har forsørget deg lenge nok!

Jeg betalte 5000,- i mnd for å bo der. Og har også greid meg selv siden jeg var 19. Så jeg er ikke bortskjemt. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte 5000,- i mnd for å bo der. Og har også greid meg selv siden jeg var 19. Så jeg er ikke bortskjemt. 

Jo det er du dersom du forventer at leiligheten skal stå tom frem til du kommer tilbake. Hadde du tilbudt deg å betale husleie de månedene du er vekk (slik alle andre leietakere må) så hadde saken vært annerledes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tjener foreldrene dine på å leie ut denne leiligheten?

Kanskje de virkelig hadde ett veldig stort behov for disse leie-inntektene?

Anonymkode: 775e7...de2

De har god inntekt fra før av. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk egen leilighet som gave når jeg fylte 20 år. Mine foreldre kjøpte den, men den står i mitt navn. Til vanlig leier vi den ut og leia gir jeg til mamma og pappa, men hver sommer opphører kontrakten og jeg flytter inn igjen. Nå kan ikke mine foreldre leie den ut uten mitt samtykke da leiligheten er min, men det ville de aldri gjort uansett. Slikt gjør bare ikke familie!

Drit i de som kaller deg bortskjemt, det er du absolutt ikke. Men jeg skjønner godt hvis du ikke vil bo hjemme hele ferien, så du og kjæresten din bør eventuelt leie eget sted i den perioden. 

Anonymkode: f24e7...dfa

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ferdig med å studere alt?

Den tiden du ikke er der, har de jo ingen innkomst. Det ville ikke vært noe lønnsomt å ha en tom leilighet stående klar for vent til når du kom hjem, eller kanskje ikke sikkert du kom i det hele tatt.

Men hvis de lovte deg blir det jo feil at de bryter avtale uten å ha snakket med deg. Men kanskje det er en misforståelse på hva de mente den gangen dere snakket om det? Hva mener dine foreldre nå?

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tilbud og flytte inn med de og min lillebror. Men selvfølgelig vil jeg ikke den. 22 år med kjæreste har jeg behov for egen plass. Er det jeg som overreagerer. Familien prioriterer å leie ut leiligheten til en venn, istedenfor egen datter....

Hadde du betalt for den da, eller regnet du med åbo i leiligheten gratis?

Skrevet

Du er 22 år, så å betale leie burde du vel klare om du har egen inntekt? Hvorfor mener de at du ikke kan betale? Har du ikke betalt før da? Og har dine foreldre latt leiligheten stå tom uten å få inntekter for den? Om de har gjort det, skjønner jeg at de må leie den ut fordi det koster å eie. De må betale ned på lån og utgifter og det er ikke lønnsomt å la en leilighet stå tom store deler av året, kun for at du skal få bo der i to mnd i sommerferien!

Skrevet

Det ville vært urimelig å forvente at leiligheten skulle stå tom hele tiden du var borte TS, men det fikk jeg ikke inntrykket av at du har.

Det er jævlig kjipt at foreldrene dine bryter avtalen de hadde med deg, selv om de sannsynligvis tjener litt mer (regner med at det nye leietakeren tar betraktelig mer enn 5000 i leie).

Er bare å begynne og lete.

Skrevet

Kan du ikke bare bo hos foreldrene dine til du finner en ny da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...