AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 På to eksamener denne høsten måtte jeg dessverre trekke meg siden jeg ikke har fått lest nok. "Trekk før eksamen" og "ikke møtt" gir ikke adgang til konteeksamen, mens ved "trekk under eksamen" og "ikke bestått" får man kontet. Siden jeg nå går i gang med siste semester på min bachelor, så vil jeg selvfølgelig konte nå til våren for å få hele bacheloren i boks. Derfor møtte jeg opp, satt tiden jeg måtte og trakk meg deretter fra eksamen med å underskive det som må underskrives. Men nå på studentweb står det "trekk før eksamen" som resultat på begge disse emnene. Har nå litt panikk for at jeg ikke får kontet til våren! Bare en gang tidligere har jeg trukket meg og da sto det "ikke bestått". Har det skjedd en feil her, eller er det riktig det som står på studentweb? Skal selvfølgelig kontakte universitetet i morgen, men har bare litt småpanikk her og nå. Anonymkode: ec1ce...e07
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Det kommer vel an på hvor du studerer? Hos oss får man ikke adgang til konteeksamen med mindre man har gjort et åpenbart forsøk på å bestå, eller noe sånt. Å sitte i 1 time før man går hjem eller å skrive bare tull fungerer altså ikke. Dere har sikkert andre regler? Ingen her kan gi deg noe svar uten å få mer informasjon. Anonymkode: a73be...544
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 Jeg skjønner at du er litt småpanisk. Dette er nok en formell feil, men det ordner seg nok helt sikkert når du kontakter kontoret i morgen. Når det står klart og tydelig at trekk under eksamen gjør det mulig å ta konteeksamen ligger feilen på registreringen. Dersom det ikke ordner seg i morgen anbefaler jeg deg å klage umiddelbart. Anonymkode: 68bc6...350
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel an på hvor du studerer? Hos oss får man ikke adgang til konteeksamen med mindre man har gjort et åpenbart forsøk på å bestå, eller noe sånt. Å sitte i 1 time før man går hjem eller å skrive bare tull fungerer altså ikke. Dere har sikkert andre regler? Ingen her kan gi deg noe svar uten å få mer informasjon. Anonymkode: a73be...544 TS har jo skrevet hvilke regler som gjelder. Anonymkode: 68bc6...350
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Reglene hos oss er som jeg har skrevet i hovedinnlegget. Man må altså sitte en halvtime etter eksamensstart før man kan trekke seg/forlate lokalet på grunn av at man skal skrive under på at man har møtt opp og det gjøres i løpet av den halvtimen. Trekker man seg, så må man skrive under på et eget skjema for dette. På skjemaet står det at trekk under eksamen gir adgang til konten (sånt leser jeg svært nøye!). Jeg får bare høre med dem i morgen og deretter klage om det er feilregistrering. Jeg har jo underskrevet på at jeg dukket opp og ikke bare ditchet eksamen, så det burde jo ordne seg:) Mats Anonymkode: ec1ce...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå