Gå til innhold

Dyrevernsaktivister/dyrerettighetsaktivister - misliker barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i løpet av de siste 7 årene vært i kontakt med diverse slike mennesker, og det har vist seg at mange av dem misliker barn. Dvs de setter dyr høyere enn barn (og gjerne andre mennesker og), men de misliker altså barn og er imot barn på en eller annen måte. 

Er det kun de jeg har møtt som er slik, eller er det noe sannhet i at alle slike ekstremister misliker barn? 

Anonymkode: e2f14...ff3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i løpet av de siste 7 årene vært i kontakt med diverse slike mennesker, og det har vist seg at mange av dem misliker barn. Dvs de setter dyr høyere enn barn (og gjerne andre mennesker og), men de misliker altså barn og er imot barn på en eller annen måte. 

Er det kun de jeg har møtt som er slik, eller er det noe sannhet i at alle slike ekstremister misliker barn? 

Det er vel bare det at de er mer enn alminnelig glad i dyr, ikke dermed mindre glad i barn eller andre mennesker. De er likevel mer påpasselige med å tilse at folk flest behandler dyra pent og kritiserer (og misliker) dem som ikke passer på dyras velferd i tilstrekkelig grad.

Anonymkode: 5ed11...6dc

• Liker 3
Skrevet

Den ene utelukker ikke den andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg kan kalle meg aktivist, men jeg bryr meg veldig om alle slags typer dyrs rettigheter. Er blant annet fosterhjem for dyrebeskyttelsen her i byen og stiller opp når de trenger hjelp. Samtidig så er jeg gravid med mitt første barn og gleder meg helt sinnsykt til å møte gutten i magen. Har igså jobbet i skole og trives godt med barn. Kjenner masse mennesker som er mer eller mindre interessert i dyrs rettigheter og føler ikke helt at de passer inn i generaliseringen din heller.

Anonymkode: 4aac0...6ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig opptatt av dyr og dyrenes rettigheter. Har jobbet mye frivillig og har vært fosterhjem for puser, pluss at alle mine katter kommer fra "vanskelige hjem".

Men jeg er jo ikke ekstrem heller, jeg mener, jeg spiser kjøtt, går med skinn og kaster ikke blod på de som går i Canada Goose.

Uansett. Kanskje jeg ikke er så glad i alle barn fordi jeg har sett så mange barn være slem mot dyr? Eller altså, ikke slem, men mange av de skjønner jo ikke at man ikke kan bare røske opp en katt som man vil, eller at ikke alle hunder liker å bli ligget på.. Før jeg ble gravid (nå har jo det endret seg) så holdt jeg meg unna barn jeg ikke kjente fordi jeg ikke følte meg helt "trygg" på dem. Likte spesielt lite at andre tok med seg ungene sine på besøk og barna herset rundt med kattene mine. 

Men det er jo egentlig foreldrene jeg blir sur på. De som sier ting som; "Barn er barn, og de forstår ikke" og "SELVFØLGELIG MÅ MAN AVLIVE EN KATT SOM KLORER ET BARN!" fordi jeg føler de har feilet en stor del av oppdragelsen når de ikke lærer barn hvordan å omgås med dyr. Og at de så bastant mener at et barns liv er så MYE viktigere enn et dyr sitt. Ikke misforstå, selvfølgelig redder man heller et barn fra en brann enn en undulat, men at en katt skal avlives fordi en unge dro den i halen og ble klort syntes jeg er vondt å lese om.. :( 

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare det at de er mer enn alminnelig glad i dyr, ikke dermed mindre glad i barn eller andre mennesker. De er likevel mer påpasselige med å tilse at folk flest behandler dyra pent og kritiserer (og misliker) dem som ikke passer på dyras velferd i tilstrekkelig grad.

Anonymkode: 5ed11...6dc

Enig i dette. Jeg er veldig opptatt av dyrerettigheter og dyrevelferd, og anser også ganske mange barn som ufordragelige drittunger som jeg heller ville byttet et dyr med. Men det betyr ikke at jeg misliker barn som gruppe, vil selv ha barn. Både barn og dyr trenger strenge grenser og god oppdragelse mener jeg. :)

Vet ikke helt hva du mener, TS, med "alle slike ekstremister". Er man ekstremister fordi man mener dyr fortjener å anses som levende vesener som ikke bare skal utnyttes av mennesker? Er man ekstremist om man går i fakkeltog mot pelsdyreoppdrett? I så fall har vi nok ganske ulike meninger om hva "esktremisme" er, siden jeg heller vil kalle det "å ha etikk".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel mer enn nok grønnskollinger som mener at dyr ikke er verdt noe som helst, bare fordi de er dyr.

"Det er jo bare en hund" og lignende, har jeg hørt veldig mange ganger....

Anonymkode: 7de85...381

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg helt har det inntrykket selv, men for min del tenker jeg vel umiddebart om at det kunne handle om at de føler et visst ubehag ved at en type temmelig forsvarsløst vesen (barn) skal være sterkere vernet enn andre (dyr). Jeg deler på ingen måte den tankegangen, og det bør jo ikke gjøre at man misliker barn (er jo ikke deres feil), men det er ganske enkel menneskelig psykologi at vi setter grupper opp mot hverandre enten vi vil eller ikke.

Voksne, funksjonsfriske mennesker er tross alt kognitivt og teknologisk overlegne andre vesener på kloden, og vi er også helt overlegne våre egne barn. Vi kunne i teorien gjort stort sett hva vi ville med både barn og dyr, men vi har heldigvis mange grenser. Vi behandler samtidig våre egne barn langt bedre enn vi behandler dyr flest, det er det jo ingen tvil om. Hvis du da er av den oppfatning at alle levende vesener som vi i prinsippet har makt over er akkurat like mye verdt, da kan du sikkert bli forbanna av at akkurat menneskebarn behandles såpass mye bedre enn andre vesener. På samme måte som noen mener det er fryktelig galt av oss å bry oss mer om dødsfall i Norge enn i Kenya, det er den samme effekten. Jeg synes slike standpunkter er på trynet, og at å la det gå utover barna er håpløst (heldigvis aldri sett det), men jeg forstår stort sett hvilke mekanismer som er i sving.

Anonymkode: 65540...635

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dyrevernsaktivist og liker barn. Tror dette har mer med kretsen din å gjøre enn aktivister generelt.

Anonymkode: 661af...526

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i alle fall merket meg at mange av dem har problemer med relasjoner til andre mennesker. 

Anonymkode: 9ae96...334

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i alle fall merket meg at mange av dem har problemer med relasjoner til andre mennesker. 

:scorpis:

Skrevet
Den 1/3/2016 at 5.16, AnonymBruker skrev:

Nå får du f gi deg! Jeg er aktiv dyrevernaktivist vil jeg si og det har absolutt ingenting med barn å gjøre. Folk som virkelig gjør en innsats for dyr er mer varme,  godhjertete og rause mot både dyr og folk rundt seg. Men hva jeg forakter?  Ondskapsfulle avskum som mishandler dyr. 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BULL CRAP. 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier noe der... Slike tråder som dette pleier alltid å samle de verste. Uansett hvordan du vrenger på det så er du ikke helt normal hvis du velger å redde dyret din foran et barn... Da er det noe galt med deg. 

Anonymkode: f8f1e...bf7

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvordan du vrenger på det så er du ikke helt normal hvis du velger å redde dyret din foran et barn... Da er det noe galt med deg. 

Jeg tror de fleste dyrevernere vil være enig i det. Jeg kan vel egentlig bare konkludere med at hele denne tråden er troll. Well played! :takke:

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier noe der... Slike tråder som dette pleier alltid å samle de verste. Uansett hvordan du vrenger på det så er du ikke helt normal hvis du velger å redde dyret din foran et barn... Da er det noe galt med deg. 

Ville du reddet et norsk barn eller et pakistansk barn? Om du bare kan redde et? 

Anonymkode: 599fa...b85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 1/4/2016 at 23.34, Lillakitty skrev:

Nå får du f gi deg! Jeg er aktiv dyrevernaktivist vil jeg si og det har absolutt ingenting med barn å gjøre. Folk som virkelig gjør en innsats for dyr er mer varme,  godhjertete og rause mot både dyr og folk rundt seg. Men hva jeg forakter?  Ondskapsfulle avskum som mishandler dyr. 

Du et ikke ustabil nei. .

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Og du har jo ikke et hjerte av stein. Takk for fruktbart fokus i tråd om dyrevern og asosiale folk. Gratulerer! 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det irriterer deg grenseløst at oppegående snille folk forakter folk som mishandler dyr hva?  Sender gode vibber -takk for innsikten i visses sinn. Mørkt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i dyr, og ikke fult så begeistret for barn. 

Grunnen er at jeg er oppvokst med masse dyr og liker å ta vare på de, og har lite erfaring med barn. 

Barn bråker mer enn dyr også synes jeg.

Anonymkode: d7738...7f4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...