Gå til innhold

Amsterdam i Februar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer reiser til Amsterdan på weekendtur i februar, regner vell med det fortsatt er surt og kaldt, men vi vil gjerne høre hva som anbefales og gjøre der!

Tenker litt shopping, serverdigheter, pannekakerestauranter :-)

Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: d03f9...302

AnonymBruker
Skrevet

Amsterdam er en flott by! Masse å se og herlig, avslappet stemning. Jeg vil anbefale deg å søke på nett etter severdigheter, alt etter hva dere interesserer dere for. Nederland har jo noen store kunstnere bl.a som har egne muséer i Amsterdam. Red light district er greit å få med seg, Anne Franks hus, dere er kanskje for tidlig ute til å se tulipanblomstringen, men der er blomstermarkeder som muligens kan være fine. Pannekakehus finner du over alt, (det samme med coffe shops) bare stikk innom et. Det er masse is av muséer (sexmuseum, Rijksmuseet m.fl), torg med loppemarkeder osv osv.

Dere er litt tidlig ute, bare. Hadde dere ventet til mars-april hadde dere møtt norske sommertemperaturer. (20-25 grader). Det beste med Amsterdam er nettopp fortauscafélivet. Det er nok ikke så aktivt i februar.

Anonymkode: 3ff0e...5a7

Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Amsterdam en meget kjekk by :) Mye å finne på.

I tillegg til det som er nevnt ovenfor kan jeg anbefale:

Our Lord in the attic - denne huskirken ligger midt i Red Light district.

http://no.tripadvisor.com/Attraction_Review-g188590-d190585-Reviews-Museum_Our_Lord_in_the_Attic-Amsterdam_North_Holland_Province.html

Aneka Rasa - fantastisk indonesisk restaurant. Vi hadde 14 småretter på deling.

http://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g188590-d753075-Reviews-Aneka_Rasa-Amsterdam_North_Holland_Province.html

Anne Franks Hus

The Jordaan - nydelig nabolag og ikke så langt fra Anne Franks Hus

Museumplein - åpne plassen ved Rijksmuseum (der skiltet med Iamsterdam er.

En kanalbåttur :)

Lykke til og god tur :):)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis du liker øl; The Heineken Experience. Jeg liker ikke øl men jeg ser alltid turister i Amsterdam med "Heineken Experience" poser :P

Jeg anbefaler pannekaker når det gjelder mat, med masse ting på! Og "Patatje oorlog"! 

Ta en tur på kanalen, veldig fin. Og ta en sykkeltur!

Skrevet
  • Tusen takk for supre forslag😊 Er så spennende å oppleve den kirken som ble anbefalt!! Flere forslag??
  • ts

Anonymkode: d03f9...302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...