AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Hei Jeg laget en stor gryte med .kjøttsuppe/fersksuppe i går.. Oksekjøtt i terninger, poteter, kålrot, gulrot, purre, selleri. Suppen smakte godt, og alle grønnsakene var perfekt kokte. Men: Selv etter nesten 2 timers total koketid, var kjøttet fremdeles litt seigt/hardt. Meningen med å lage så stor mengde suppe, var at den skal gjenoppvarmes og spises utover i uka. Noe skal fryses ned. Men så var det kjøttet da... For å få kjøttet mørere/mykere kan jeg jo ikke koke hele suppen mer. Da blir grønnsakene bare mos og bløte og ekle. Tror dere det vil fungere å fiske opp kjøttet fra den ferdige suppen, og koke det en god stund i en kraft, og deretter legge det tilbake i suppa? Suppen ble satt raskt på kjøling i går etter vi hadde spist, og står nå i kjøleskapet. Anonymkode: e64c2...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Det går sikkert bra. Eller så kan du sile av grønnsakene og koke kjøttet videre i suppekraften, så beholder du all godsmaken i suppa. Anonymkode: 0ada8...02b 1
Atea Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 (endret) Smak på kjøttet. Det kan ha blitt mer mørt på et døgn i kjelen. Hvis ikke kan du ta ut grønnsakene og la kjøttet koke videre og tilsette grønnsakene for oppvarming etterpå når kjøttet er mørt. Endret 3. januar 2016 av Atea 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Takk! Jeg fisket ut alt kjøttet og lot det småkokte i 1 time i kjøttkraft. Det ble helt perfekt Anonymkode: e64c2...ac5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå