Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg å mannen har ganske nylig bestemt at jeg skal slutte med p piller og prøve å få barn, jeg har eggløsning nå, er ganske sikker på det hvertfall, men jeg har mensen liggnende smerter (vet dette kan komme av eggløsning) også har jeg fått en god blanding av lyse rødt utflod, og brunt utflod, hva kan dette komme av? Har hatt det et par dager nå, hørt om festeblødning, men er første forsøk, å jeg har jo eggløsning nå, ifølge meg selv hvertfall😜

Anonymkode: bdaa0...6ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg å mannen har ganske nylig bestemt at jeg skal slutte med p piller og prøve å få barn, jeg har eggløsning nå, er ganske sikker på det hvertfall, men jeg har mensen liggnende smerter (vet dette kan komme av eggløsning) også har jeg fått en god blanding av lyse rødt utflod, og brunt utflod, hva kan dette komme av? Har hatt det et par dager nå, hørt om festeblødning, men er første forsøk, å jeg har jo eggløsning nå, ifølge meg selv hvertfall😜

Med tanke på at du nettopp har slutta med p-piller som i seg selv er en stor forandring for kroppen, og gjerne kan skape litt uregelmessigheter ville jeg antatt at dette var mensenblødning. Er det noe spesiell grunn til at du er så sikker på at du har eggeløsning? Lykketil med prøving hvertfall!

Anonymkode: 40f9a...ee3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Grunnen for at jeg er så sikker er pga jeg har hatt regelmessig mensen den perioden jeg har gått på p piller, og ettersom det er 2 uker siden forrige mensen :)

Grunnen for at jeg ikke mistenker at dette kan være mensen, er fordi det ikke ligner, pleier komme en god del mer 😜 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Grunnen for at jeg er så sikker er pga jeg har hatt regelmessig mensen den perioden jeg har gått på p piller, og ettersom det er 2 uker siden forrige mensen :)

Grunnen for at jeg ikke mistenker at dette kan være mensen, er fordi det ikke ligner, pleier komme en god del mer 😜 

Når du slutter på p-piller er det ganske vanlig at menstruasjonen blir uregelmessig, og/eller at man opplever spotting - altså at man har småblødninger med ujevne mellomrom, før før kroppen kommer i lage og syklusen blir stabil igjen. Det har ikke så mye å si hvordan syklusen var på p-piller tror jeg. 

Eggløsningstester er en fin måte å få oversikt over når eggløsningen faktisk er. Det kan være vanskelig å vite sikkert uten, særlig i starten. 

Lykke til :)

(Jeg er en annen enn den som svarte over :) )

Anonymkode: 49223...d83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du slutter på p-piller er det ganske vanlig at menstruasjonen blir uregelmessig, og/eller at man opplever spotting - altså at man har småblødninger med ujevne mellomrom, før før kroppen kommer i lage og syklusen blir stabil igjen. Det har ikke så mye å si hvordan syklusen var på p-piller tror jeg. 

Eggløsningstester er en fin måte å få oversikt over når eggløsningen faktisk er. Det kan være vanskelig å vite sikkert uten, særlig i starten. 

Lykke til :)

(Jeg er en annen enn den som svarte over :) )

Anonymkode: 49223...d83

Okey, tusen takk!

Kansje en lur ideé å ta noen EL tester :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...