Christy Skrevet 7. oktober 2004 #1 Skrevet 7. oktober 2004 Har noen her en oppskrift på gult fyll til å ha oppå mandelkake?
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #2 Skrevet 7. oktober 2004 Gul krem: 4 eggeplommer 1/2 dl. kremfløte 65 gr. sukker 1 ts. vaniljesukker 100 gr. meierismør Fremgangsmåte: Eggeplommene røres sammen med fløte. Tilsett sukker og vaniljesukker. Dette røres over varmen til det når kokepunktet og tykner. Når den er tyknet, la det koke opp. Når kremen er nesten kald røres mykt smør inn. Smøres på avkjølet kake. Har prøvd å bytte ut kremfløten med h-melk, funker det og, men det er vel ikke noe vits i å LEKE suksessterte heller...
Christy Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2004 Thanx! Jeg fikk en kjempegod mandelkake oppskrift, men jeg syntes bare det var litt rart at det stod vanelig sjokoladeglasur til å ha på toppen. Er det noen her som bruker det? Tror den vil smake enda bedre med gul krem..
Arkana Skrevet 8. oktober 2004 #4 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg bruker å lage minst to mandelbunner. Og så lager jeg eggekrem som over her og deler den i to. Den ene blander jeg i en plate smeltet kokesjokolade. Så har jeg en type krem mellom lagene og en annen oppå. Sjokoladekremen er aldeles nydelig!
Christy Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg bruker å lage minst to mandelbunner. Og så lager jeg eggekrem som over her og deler den i to. Den ene blander jeg i en plate smeltet kokesjokolade. Så har jeg en type krem mellom lagene og en annen oppå. Sjokoladekremen er aldeles nydelig!
Gjest Emera Skrevet 8. oktober 2004 #6 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har også fryktelig lyst til å ha sjokoladekrem på en av kakene (bruker å lage dobbelt porsjon jeg og...). Nå ble jeg minnet på det. Skal prøve til jul. Eller skal prøve å vente til jul...
Arkana Skrevet 8. oktober 2004 #7 Skrevet 8. oktober 2004 Dessuten ser det ganske pent ut med forskjellige farger. Hjemme hos oss er suksessterte så populært at jeg alltid lager dobbel porsjon, som vil si fire bunner. Så setter jeg dem sammen slik at det blir annen hver gul og annenhver brun krem.
Christy Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2004 Dessuten ser det ganske pent ut med forskjellige farger. Hjemme hos oss er suksessterte så populært at jeg alltid lager dobbel porsjon' date= som vil si fire bunner. Så setter jeg dem sammen slik at det blir annen hver gul og annenhver brun krem. Si meg, hva er forskjellen på Mandelkake og Suksessterte? :klø:
Arkana Skrevet 8. oktober 2004 #9 Skrevet 8. oktober 2004 Det er det samme. Suksessterte er mandelbunner med slik eggekrem som er nevnt her.
Annie Skrevet 11. oktober 2004 #10 Skrevet 11. oktober 2004 Pisk 3 dl fløte. Smelt 1 pl kokesjokolade og ha i litt kaffe. Bland dette sammen og ha på kaka. Garantert snadder!
Frk Doodad Skrevet 13. oktober 2004 #11 Skrevet 13. oktober 2004 Mandelbunn med firkløverglasur er også utrolig digg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå