Povel Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 (endret) Jeg trenger hjelp til å velge det riktige for meg.. Jeg har en del kilo for mye men er i gang med å gå og spise fornuftig, så det går rette veien. Vurderer nå å kjøpe pulsklokke eller aktivitetsarmbånd, men vet ikke hva som det er det smarteste. Jeg er ingen treningsnarkoman og har ikke tenkt å begi meg ut på ekspedisjoner.. Vil ikke legge så alt for mye i dette i første omgang, heller oppgradere ved en senere anledning viss jeg finner dette nyttig. Jeg vil ha noe som kan brukes hele dagen og registrere puls, aktivitet, høydemeter. Gps hadde jo også vært kjekt, men det har jeg forsåvidt på iphonen. Det går jo en del opp i pris når man skal ha det med.. Men viss aktivitetsarmbåndet ikke er brukenes i treningssammenheng så vil jeg vurdere pulsklokke.. Har sett litt på Fitbit Charge HR. Er dette greit? Vil helst ikke ha stropp da det blir stress i jobbsammenheng... Endret 3. januar 2016 av Povel
peppermyntete Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Jeg valgte pulsklokke som jeg kun bruker under trening fordi jeg ikke vil ha noen "dings" på armen hele tiden.
Povel Skrevet 3. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2016 (endret) Jeg bruker ikke klokke til vanlig, så jeg tenkte det kunne være greit med en klokke i samme slengen men ser poenget viss du ikke er interessert i det.. Men er det sånn at viss jeg skal få utbytte av dette må velge en pulsklokke som brukes under trening så gjør jeg det. Det med klokken er ikke viktig Endret 3. januar 2016 av Povel
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Fitbit charge hr er veldig fin til å få opp hverdagsaktiviteten, i tillegg til at du kan logge treningsøkter. Hvis du ikke har noe imot å ha med telefonen på joggetur så funker det helt fint. Selv har jeg uansett med telefonen, så det er unødvendig med GPS i klokka for min del. Det fine med fitbit er at du får daglig oversikt over aktiviteten din i en veldig god app. Du ser hvor mange skritt du har gått, hvor mange trapper, hvor mange aktive minutter osv. Du setter dine egne mål og ser enkelt hvordan du ligger an i løpet av dagen. Du får også se hva hvilepulsen din er og hvor godt du sover om natta. Hvis det først og fremst er nøyaktig puls under trening du er ute etter, samt GPS, så er nok pulsklokke tingen. Anonymkode: 18551...fb5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Jeg har pulsklokke, men synes det er vanskelig å bruke den fornuftig. Det er lettere for meg å kjenne på intensiteten. Kanskje vil jeg føle større behov for pulsklokken etter hvert som jeg blir bedre trent og vil pushe tider. Nå bruker jeg bare Endomondo. Altivitetsarmbånd kan være bra for motovasjonen, men fungerer ikke godt til å måle puls på trening. Det blir mindre nøyaktig å måle på håndleddet. Enig med deg i at hvis jeg skulle hatt en slik dings så burde den hatt GPS. Anonymkode: 533ac...cac
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg i at hvis jeg skulle hatt en slik dings så burde den hatt GPS. Anonymkode: 533ac...cac Fitbit surge har GPS, men den er jo litt større og dyrere. Anonymkode: 18551...fb5
smilo Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 Hva med polar A360 Den måler både aktivitet, puls, trening, skritt kalorier og søvnmønster er ikke så stor å ha på hånden 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fitbit surge har GPS, men den er jo litt større og dyrere. Anonymkode: 18551...fb5 Hovedgrunnen til at jeg ikke kommer til å kjøpe aktivitetsarmbånd er at de som har funksjoner jeg ønsker er store. For meg som aldri har brukt klokke ville det vært ubehagelig med en slik stor klokke hele døgnet. Anonymkode: 533ac...cac
Povel Skrevet 3. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 3. januar 2016 (endret) 18 minutter siden, smilo skrev: Hva med polar A360 Den måler både aktivitet, puls, trening, skritt kalorier og søvnmønster er ikke så stor å ha på hånden Den så jo veldig bra ut! Vet du hvor nøyaktig den er på pulsmåling? Ser noen skriver at de uten stropp ikke er like nøyaktige på det under trening.. Slik jeg tyder speks så har den ikke høydemeter og gps. Men det betyr vel kanskje ikke så mye da det er pulsen som bestemmer forbrenning og aktivitet. Ser den har app-støtte. Kan den da kombinere gps fra tlf og puls fra klokke? Endret 3. januar 2016 av Povel
Povel Skrevet 4. januar 2016 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2016 (endret) Då har eg sjekket litt rundt. Og eg falt ned på denne: https://www.komplett.no/product/865299/hjem-fritid/trening/sportsklokker/tomtom-spark-cardio-svart?__rct=D00600003246793800103&utm_source=mailbase_all&utm_medium=email&utm_campaign=servicemail&utm_content=FirstService# Den hadde det meste jeg ville ha og man slipper pulsbånd. Dette er en kombinasjon av aktivitetsbånd og pulsklokke. Den har også Gps. Fant ingen norske tester da den kom på markedet i høst, men fant en del på youtube der den fikk mye skryt! Den kan også fås med integrert musikkspiller for de som liker det. Jeg hører på lydbokapp når jeg går og valgte vekk denne muligheten da det er noen hundrelapper ekstra. Sammenlignet med dyre pulsmålere så var denne tilnærmet lik i resultat på pulsmåling. Så det trenger ingen bekymre seg for En av testene: https://m.youtube.com/watch?v=k1Saxe2vA0o ps: det er iallefall to str. Small og Large Endret 4. januar 2016 av Povel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå